EAEn ikastetxe bakoitzak erabakiko du ikasleen ebaluazioa

  • Azken hiruhilekoan ebaluazio espezifikoa egitea edo urte osoko ebaluazio integratua egitea EAEko ikastetxe bakoitzaren esku utzi du Eusko Jaurlaritzak, baita eduki funtsezkoak zein diren zehaztea ere, ikastetxeen autonomia hizpide hartuta. Azken kalifikaziorako, dena den, lehenengo bi ebaluazioak hartuko dira oinarri (eskola presentzialean ikasleak izandako bilakaera, alegia), eta Hezkuntza Ikuskaritzak onartu beharko du ikasleren batek errepikatzea. Errefortzuez eta ikastetxeetarako itzulerarako irizpideez ere mintzatu da Hezkuntza sailburua.


2020ko apirilaren 22an - 13:36

EAErako ikasturte amaierako plana aurkeztu du Cristina Uriarte Hezkuntza sailburuak eta planak protagonismoa eman die ikastetxeen autonomiari, ikasturte amaierarako eduki funtsezkoak zein izan behar duten ere ikastetxe bakoitzak erabakitzeraino: “Ikastetxe bakoitzean, dagokion irakasle-taldeak edo departamentu didaktikoak lehentasuna emango die ikaskuntza-helburuei, edota egokitu egingo ditu, curriculuma emateko egungo baldintzetara; eta argi eta garbi adieraziko du zein diren lorpen-adierazle berriak, ikasturte honen amaierako ebaluazioan kontuan hartuko direnak. Zuzendaritza-taldeak eta erreferentziazko ikuskatzaileak bilerak izango dituzte maiatzeko lehen hamabostaldian, eta bilera horietan ikastetxeak proposatutako ebaluazio-prozesua aztertu, baloratu eta legitimatuko da”.

Ebaluatzeko bi aukera jarri dizkie mahai gainean ikastetxeei: batetik, hirugarren ebaluazio espezifiko bat egitea, hirugarren hiruhilekoan helburuak eta gaitasunak lortu al diren baloratzeko (ikastetxe bakoitzak erabakiko du ebaluazio hori nola egin, aurrez aurre, azterketa bidez, lanak eginez…). Bestetik, amaierako ebaluazio integratua egitea, eta ez presentzialki eman diren klaseak gehitzeko balioa izatea.

Dena den, Uriartek azpimarratu du eskola presentzialak bertan behera gelditu zirenean ikasturtearen bi heren emanak zeudela dagoeneko eta “irakasleek nahikoa informazioa badutela ikasleen bilakaera ebaluatzeko”; lehen bi ebaluazio horiek izango dira oinarria, azken kalifikaziorako. “Ikasleek errepikatzea ez dadila izan konfinamenduak eragindako desorekaren ondorio”.

Aurrez aurreko hezkuntza-jardueran zeuden bitartean aurreikusitako helburuak lortu ez dituzten ikasleen kasuan, “ikasturteko azken hiruhilekoan helburu horiek lortzeko egingo da lan”.

Errepikatzea Ikuskaritzak onartu beharko du

“Irakasle-taldeak uste badu gutxieneko helburuak lortu ez dituen ikasle batentzako hezkuntza-neurririk egokiena ikasturtea errepikatzea dela, ikasle horren txosten indibidualizatua egin beharko du, neurri hori hartzeko arrazoiak adierazita”. Hezkuntza Ikuskaritzaren ardura izango da errepikapenak konfinamenduarekin zerikusirik ez duela bermatzea.

Oporretan eta irailean, errefortzua

Bai ikasturte honen amaieran, bai hurrengoaren hasieran errefortzuak aurreikusi ditu Uriartek. “Arreta berezia eskainiko zaie online prestakuntzarako aukerarik izan ez duten ikasleei, desabantailan egon ez daitezen. Gomendagarria da, oro har, udako oporretan indartze- edo errekuperatze-lanak agintzea. Irailak indartze-izaera argia izango du”.

Ikastetxeetarako itzuleran nork du lehentasuna?

Agertoki ezberdinak aurreikusi ditu Jaurlaritzak, pandemiaren bilakaerari lotuta beti ere. Itzulera horretan, lehentasuna 4. DBH eta Batxilergoko 1. eta 2. mailako ikasleek izango dute eta horiek ikasturte honetan aurrez aurreko eskoletara bueltatzea aurreikusten du Hezkuntza sailburuak. “DBHko 4. mailaren eta Batxilergoko 2. mailaren kasuan, ikasleek titulu ofizial bat lortzen dute, eta Batxilergoko 1. mailan, ikasleek prestakuntza handia behar dute Batxilergoko 2. mailara igaro aurretik”.

Lanbide Heziketari dagokionez, lehen mailetako ikasleak itzuliko dira ikasgeletara. 2. mailako ikasleak enpresetara itzuliko dira. Hori egingarria ez balitz, online eta aurrez aurreko prestakuntza-sistema misto berri bat eskainiko zaiela azaldu du sailburuak, salbuespen gisa.

Uriartek ez du argitu zein irizpide hartuko liratekeen kontuan itzulera horretan, ikasle kopuruari, distantziari eta abarri dagokionez. Osasun sailak adierazitako irizpideak jarraituko dituztela esan du.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
PSNren egoitzaren aurrean elkarretaratzea deitu dute Iruñean, D ereduari trabak jartzen dizkiola salatzeko

Euskararen Defentsarako Sareak Nafarroako Gobernuak D ereduari jartzen dizkion trabak salatu nahi ditu. Argi dute Nafarroako Gobernua “edozertarako prest” dagoela “euskararen kontra” jotzeko. Horregatik, elkarretaratzea deitu dute uztailaren 2an,... [+]


2024-06-26 | ARGIA
Laborantza lizeoetan euskaraz ikasi ahal izango da, Frantziako Gobernuak hala onartuta

Aspaldiko aldarrikapena onartu du Frantziako Gobernuak: laborantza lizeo pribatuetan formakuntza elebidunak eskaini ahal izango dira, “esperimentazio pedagogiko” gisa, alegia frantsesez bakarrik ez, euskaraz ere irakatsi ahalko da. Donapaleun eta Hazparnen baliatuko... [+]


Nola irakurzaletu ikasleak

Irakurtzen al dute –eta irakurritakoa ongi ulertzen al dute– haur eta gazteek? Eta helduok? Eskolan zein tarte eskaintzen zaio irakurketari eta literaturari? Nola prestatzen da ikasleei eskaintzen zaien liburu zerrenda eta nolako liburutegiak dituzte ikastetxeek,... [+]


Oporretan mugikorretik deskonektatu, seme-alabek eskertuko dizute

Haur eta gazteek duten pantaila kontsumoarekiko kezka nagusi den garaiotan, fokua helduongan jarri eta familia guztiarentzako gomendio baliagarriak bidali dituzte Zurriola ikastolatik, pantailek ez ditzaten udako oporrak baldintzatu.


Beskoitzeko auzapez berriak ikastolaren aldeko konpromisoa berretsi du

Botoen %55 lortu du Pascal Jocouk Beskoitzeko hauteskundeen bigarren itzulian. Fabienne Etchegaray aurkariak bozen %44 atera du. Hemezortzi kontseilari izango ditu gehiengoak, eta bost oposizioak. Berriako Ekhi Erremundegik eginiko elkarrizketan, ikastolaren aldeko konpromisoa... [+]


Nafarroako Gobernuak 2020an agindutako eraikin berria exijitu dute Antzineko Lokiz eskolako familiek

“Nafarroako Gobernuak duela lau urte eginiko promesari huts egingo dio beste behin ere”, salatu du Lizarraldeako Lokiz eskolako guraso elkarteak. Orain 7 urte D ereduaren aldeko apustua egin zuen hezkuntza komunitateak, eta desagertzeko zorian zegoen eskola txiki... [+]


Baxoko ahozkoa ikasleei euskaraz egiten lagunduko diete ehun bat irakaslek

Irakasleek baxoko ahozkoa euskaraz egiten laguntzeko ekintza egingo dute. Soinean ahobizi eta belarriprest txapak eramango dituzte, ikasleei adierazteko “babes osoa” dutela euskaraz mintzatzeko azterketan.


2024-06-19 | Axier Lopez
EHUk ez du akordio berririk sinatuko CAFekin, giza eskubideak urratzen dituen Jerusalemgo tranbia utzi arte

Hainbat lagun elkartu da ekainaren 19ko goizean EHUko Gipuzkoako errektoreordetzaren egoitzan, Ibaetan EHUk CAFekin dituen harremanak eten ditzala eskatzeko. Gipuzkoako campuseko errektoreorde Agustin Erkizia Olaizolak adierazi die EHUk ez duela akordio berririk sinatuko... [+]


2024-06-19 | Tere Maldonado
Lehiakortasuna hezkuntzan

Saldu eta erosi giza jarduerak dira batik bat. Merkatuak eta azoka txikiak espazio publiko zalapartatsu eta biziz beteak dira, soziabilitate-lekuak, non behar ditugun gauza baliotsuak topatzen ditugun (janaria, arropa, tresneria), bidezko prezio baten truke. Bertan, gizaki... [+]


“Heziketa fisikoa eskolako ikasgai bat gehiago den unetik, jasotzen duen trataerak ezin du hau izan”

Funtsezko konpetentzietatik ezabatua, Berritzeguneen birmoldaketan zokoratua, ordu kopuruetan gutxietsia... Heziketa fisikoak EAEn garai txarrak bizi dituela eta administrazioak baztertuta dituela salatzera etorri da ARGIAra Luis Larrañaga “Pizti” heziketa... [+]


Gerrak sortzen dituen euskal industria militar berria: Satlantis-en adibidea

Duela ia urte eta erdi, Ahoztar Zelaieta kazetariak Satlantis enpresaren aurpegi ezezagunena ekarri zuen argitara. Azkenaldian berrikuntza teknologikoaren alorrean sortzen ari diren euskal enpresen izar gisa aurkezten zaigu Satlantis; baina El Salto-k argitaratutako La empresa... [+]


Eguneraketa berriak daude