Lezioa buruz ikastea, norbere eskemak eta laburpenak egitea, azpimarratzea, beste norbaiti lezioa azaltzea… Ikasteko teknika ugari dago, baina DBHko ikasleek ez dituzte egokienak erabiltzen, ikerketa baten arabera, eta azterketa sistemak badu zerikusirik horretan. Ikasle gehienek diote, gainera, inork ez diela irakatsi nola ikasi behar duten.
Bitxia da, “ikasten ikastea” konpetentziaren garrantzia nabarmentzen da azken urteetan, baina ikasleen %78k dio inork ez diela inoiz ikasten irakatsi, zehazki, inoiz ez dietela azaldu zein teknika eta metodok funtzionatzen duten hobeto jakintzak behar bezala barneratzeko. Hala dio uda honetan kaleraturiko ikerketa batek, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako Kataluniako 27 ikastetxetako 3.414 ikasleren artean egina. Autodidakta hutsak izan ez daitezen, Lehen Hezkuntzatik pixkanaka ikasketa teknika eta ohitura egokiak erakusten hasi beharko lirateke, ikerketaren egileen arabera.
Azterketa gainditu vs. ikasgaia barneratu
Azterketarako gutxi falta denean, lezioa buruz ikastea, memorizazio hutsa. Horra gazteek gehien erabiltzen duten teknika, inori arrotza egingo ez zaiona. Metodo hau eraginkorra izan daiteke epe motzean, baina ikasketa efimeroa da, aurrera begira jakintza hori ez baita ongi barneratzen, azkar ahazten du buruak inongo zentzurik eman gabe hitzez hitz ikasitakoa. Kurioski, gazteek diote irakurtzen dutena ulertzea ere badutela helburu, baina memorizatu egiten dituzte ikasgaiak. Testu-liburuan azpimarratzea eta birritan irakurtzea ere teknika desegokitzat jotzen ditu ikerketak.
Zergatik erabiltzen dute nagusiki memorizatze teknika ikasleek, desegokia bada? Ikerlariek badute hipotesi bat, egungo ebaluazio sistemari lotua. Sarri, azterketa gainditzeko (are, nota ona ateratzeko) nahikoa da azken egunetan lezioa buruz ikastea, beraz horixe egiten dute ikasleek, beste teknika batzuek lan handiagoa eskatzen dutelakoan. Zenbateko garrantzia ematen diote (diogu) ikasgaia gainditzeari eta zenbatekoa benetan ikasi nahi izateari, jakintza barneratzeari?
Ikasketa teknika hobeak dira: laburpenak eta eskemak egitea, irakurritako lezioaren adibideak pentsatzea, aurretik dakigunarekin loturak egitea, beste norbaitek lezioaren gaineko galderak egitea, norbere buruari galderak prestatzea…
Bigarren horri garrantzia ematen badiogu, alegia ikasketa sakonagoa eta etorkizunean mantenduko dena bilatzen badugu, bestelako teknika batzuk zerrendatzen ditu ikerketak. Hasteko, dio, “praktika tartekatua” egokiagoa da, hots, azken uneko maratoia egin ordez, gai bera behin baino gehiagotan ikastea, denboran tartekatuta.
Ikasteko teknikei dagokionez, ikasten den hori ulertzea funtsezko abiapuntutzat hartuta, aipatzen ditu nork bere apunteak hartzea, laburpenak eta eskemak egitea (baina aurrean lezioa ez duzularik, eta gero ea ongi egin dituzun egiaztatzea), irakurritako lezioaren adibideak eta analogiak pentsatzea, aurretik dakigunarekin loturak egitea (memoriatik berreskuratuz dagoeneko ditugun jakintzak), irakurritakoa gure hitzetan geure buruari eta beste norbaiti azaltzea, beste norbaitek lezioaren gaineko galderak egitea edota norbere buruari galderak prestatzea txarteltxoetan, etorriko den azterketaren simulakroa egitea…
Finean, ikasten duzunari zentzua eta esanahia emateak ekartzen du hobeto barneratzea, gure memoria oinarritzen delako gauzen esanahian.
Azkenik, ikerketak dio lau ikasletik batek (%25,3) musika entzunez ikasten duela, eta lautik ia batek (%24,2) mugikorrari kasu egiteko eten ugari egiten dituela ikasi bitartean. Bi egoerek eragin txarra dute errendimendu akademikoan.
Erik Etxartek, Sophie Layusek eta Antton Etxeberrik osatutako lehendakaritzak ordezkatuko du Peio Jorajuria, 2019tik Seaskako lehendakari dena.
Scientia funts pribatuak Bilboko San Pedro Apostol eskola erosi, eta langileen eskubideak eta hezkuntzaren kalitatea hondatu dituela salatu dute. Bederatzi hilabete daramate langile batzuk soldatarik gabe, eta Eusko Jaurlaritzaren esku-hartze eza kritikatu dute.
Sortzen eta Ratioak Jaitsi 0-18 elkarteek Legegintzako Herri Ekimen bitartez egin dute eskakizuna eta alderdi guztiek agerraldia onartu dute. Europar Batasunak Foru Gobernuari ratioak murrizteko egindako gomendioan du oinarria nafar gurasoen aldarrikapenak.
Gabonen erroa kristaua dela jakinda ere, erreferentzia katolikorik ez duten kantuak abestea erabakia du (edo eztabaida horretan dihardu) gero eta ikastetxe gehiagok, eskolaren printzipioetako bat laikotasuna dela oinarri hartuta.
Bilboko ikastolako ikasle eta ikasle ohien talde batek zentroko irakasle baten partetik jasandako sexu abusuak zerrendatu ditu, eta komunikatu baten bidez salatu du ikastetxeak gizona babestu duela. Gertakariak azalera atera direnean ikastolak “beren burua zuritu besterik... [+]
Zerk motibatuta bultzatzen da bi ikastetxeren arteko fusioa? Nola uztartu norbere eskola-proiektua, eredua eta ibilbidea ondokoarekin? Zein da bidea bi eskoletako hezkuntza komunitateak ados jartzeko? Zein da Eusko Jaurlaritzaren rola?
Urretxindorra Ikastolako (Bilbo) eta Azkue Ikastolako (Lekeitio) bi irakasleren aurkako salaketak egin dituzte zenbait emakumek sare sozialen bidez. Horren aurrean, Urretxindorra ikastolako irakasleak astelehen honetatik aurrera klaserik ez ematea erabaki du Ikastolen Elkarteak... [+]
Arratsaldeko lehen orduetan, 14:30ak aldera, Nafarroako ikastetxe publikoetako 30en bat langile sartu dira Iruñeko Nafarroako Hezkuntza Departamentuaren egoitzan eta sarreran eserialdia egin dute. Lehen ekintza gisa planteatu dute eta, adierazi dutenez, honen bidez... [+]
II. kongresuan aurkeztu duen berritasun esanguratsuenetako bat da. Orain arte Bigarren Hezkuntzara zuen bideratua bere jardun politikoa eta hemendik aurrera unibertsitateetan eta Lanbide Heziketan ere arituko dira. Euskal Hezkuntza Sistema Publiko Komunitarioa aldarrikatu du... [+]
1994an EHUko Arte Ederretako ikasleek protestak abiatu zituzten. Bost irakasle euskaldun lortzeko hiru hilabeteko greba egin zuten, eta bitarte horretan Leioako fakultatea okupatu. Euskal jendartearen babes handia izan zuten, baina Poliziaren errepresioa ere jasan zuten; Bilboko... [+]
Andoaingo institutuan izan da Pape Niang, bere migrazio-esperientzia kontatzen. 16-18 urteko gazteek, aurrez Pape Niang, hasiera berri bat liburua irakurria zuten ikasleek, jakin-minez, gogoetez eta galderez bete dute aretoa. Bejondeiela, pertsona kritikoak heztea baita... [+]
Ongi ezagutzen ditu eskola partikularretara doazen ikasleak Aitziber Ibarbiak. 25 urte inguru daramatza matematika, fisika eta kimikako partikularrak ematen, batez ere Batxilerrekoei. Irakasle on eta txarrez, ikasgelan sortzen diren erritmo ezberdinez, azterketak zuzentzeko... [+]
Gogoratzen al duzue? Legebiltzarreko %90ak onartu zuen Hezkuntza Akordioa duela bi mende –barkatu, bi urte–. Ezkerraren biltzarkideen erreakzioa euforiaren eta neurriko gogobetetasunaren artean mugitu zen. Onarturiko dokumentuaren arabera, zentro pribatuek diru... [+]