Ikasleen matrikulazio prozesuan aldaketak egin ditu Eusko Jaurlaritzak, “aniztasuna eta zaurgarritasuna modu orekatuan banatzea” helburu. Baina 2 urteko haurren matrikulazioari baino ez diola eragiten, ikastetxea hautatzeko eragin-eremua handitzeak arazoak dakartzala eta matrikulazio bulego bakarra ez dela ezarri kritikatu dute eragileek, besteak beste.
2 urteko haurren matrikulazioari eragingo diote aldaketek –dagoeneko eskolatuta dauden ikasleei ez–, baita behin ikasturtea hasita dagoela epez kanpo matrikulatzen direnei ere: ikasle zaurgarrientzat plaza kopuru bat gorde behar dute ikastetxe guztiek. Hurrengo urteetan, mailaz maila modu progresiboan gainerako adinetara zabalduko lirateke aldaketak. 2 urteko haurrei baino ez eragitea kritikatu dute LAB eta STEILAS sindikatuek. “16 urte pasa beharko dira etapa eta maila guztietan eragina izan dezan. Uste dugu plazen erreserba irakaskuntzako etapa desberdinen hasieran ere egin beharko litzatekeela, ez baita ziurra 2 urteko mailan matrikulatzen den ikasle batek ibilbide osoa ikastetxe berean egiten duenik, are gehiago derrigorrezko eskolaratzea 6 urte arte ez denean, eta beraz, hurrengo ikasmailetan sortzen diren desorekei aurre egiteko ez da neurririk proposatzen”, dio LABek.
"Plazen erreserba irakaskuntzako etapa desberdinen hasieran ere egin beharko litzateke"
Baremazioan (ikastetxea aukeratzeko puntuaketan), aldaketa dakar prozesu berriak: hautaturiko ikastetxea familiaren bizilekutik hurbilen dagoen ikastetxea denean, 7 puntu izango ditu, eta eragin-eremuko beste ikastetxeren bat aukeratuz gero, 5 puntu. Orain arte, bizilekua eragin-eremuan egoteak 6 puntu ematen zituen. LAB sindikatuarentzat, hurbilekoa indartzeko ematen den puntu gehigarria ez da nahikoa, eta gainera, kooperatibako kideei ematen zaizkien puntuak kentzeko eskatu du.
STEILASek begi onez ikusten du ikastetxearen gertutasuna gehiago puntuatzea, baina gogoratu du ez dagoela inon jasota gertutasun horren gainetik beti D ereduko eskola publiko bat eskaini behar zaiola eskatzen duen orori. Izan ere, bada kasurik, hurbil duten ikastetxea aukeratzerakoan D eredukorik aurkitu ez duten familienak. Familia guztien eragin-eremuan bermatu beharko litzateke ez bakarrik D ereduko eskaintza publiko nahikoa, baita laikoa den eskaintza ere, gehitu du LABek.
Bai aipaturiko sindikatuek, bai Euskal Eskola Publikoaz Harro Plataformak ohartarazi dute Jaurlaritzak egindako aldaketen artean eragin-eremuak berrantolatu dituztela, hartzen duten zonaldea handiagoa dela orain: “Ikastetxeen arteko lehia sustatzen du eta ikastetxe ahulenak arriskuan ipintzen ditu, horietako gehienak publikoak”, dio plataformak. Eragin-eremua handitzeak, gainera, ekar dezake ikasle zaurgarri batzuk beste auzo edo are, beste herri batera desplazatu behar izatea, diote eragileek, edo hainbat herri txikitan zuzenean eskaintza publikorik ez egotea, inguruko herriren batera desplazatuko direlako haurrak, gehitu du plataformak.
"Ez dago inon jasota ikastetxearen gertutasunaren gainetik beti D ereduko eskola publiko bat eskaini behar zaiola eskatzen duen orori"
Beste kritika batzuk ere egin dizkiote matrikulazio prozesuari. Hala nola, ez dela jaso aspaldiko aldarrikapen bat, herriz herri eta tokian toki, matrikulazio bulego bakarra ezartzea, “kontrol neurri egokiak ezarriz”; ikasle zaurgarria definituko dituen aldagaiak oraindik ez dakizkigula; eta plaza itunduen gaineskaintza dagoela dio Euskal Eskola Publikoaz Harrok, “eta horrek zuzenean kaltetu eta murriztuko du sare publikoa, plaza publiko berriak sortu beharrean itunpeko sareari nahi adina hazten utzi zaiolako”.
Dena den, matrikulazio prozesuan egindako aldaketak gorabehera, muina beste bat dela nabarmendu dute STEILAS eta Euskal Eskola Publikoaz Harrok, eta “egungo eredu duala” (publikoa/itunpekoa) mantentzen den bitartean, ez zaiola segregazioari behar bezala aurre egingo. “Ituntze unibertsalarekin amaitu eta publifikazio bide erreal bat irekitzea” eskatu du sindikatuak, eta plataformak gaineratu du bidea ez dela “mota bateko edo besteko ikasleak banatzea”, “eskola publikoen sare orekatu eta indartsu bat eraikitzea” baizik.
19 urte ditu Maddik, Matematika Gradua ikasten ari da Leioan, EHUko Zientzia eta Teknologia fakultatean, musika ikasketak eginak ditu, eta gazteagatik ere, bertsolari iaioa da. Eta bertsolari ona baino hobea izateko zumitzak ditu, bateko eta besteko plazetan ikusi dugunez... [+]
Egunik goibelenetan ere, Larraulgo (Gipuzkoa) eskolako ateak ireki orduko irauli egiten da aldartea. Haurreskolako haurrengandik gertu, metro eskasera dago liburutegi-txokoa. Ordenagailuaren parean topatu dugu neskato bat, entzungailuak jantzita, arkatzez idazten eta koadernoari... [+]
Hezkuntzaren Soziologian bada galdera klasiko bat: zertarako existitzen da hezkuntza sistema gizarte batean? Galderari emandako erantzunak ugariak dira, eta aldatuz doaz garaiaren arabera. Baina horien artean nabarmentzekoak ondoko hauek izan ohi dira: eskolak nagusiki... [+]
Bi ordu edo bi ordu eta erdiz haur eta gazte andana hartzen ditu jantokiaren tarteak eskoletan. Jateko, jolasteko eta elkarbizitzeko espazio horretan jantokiko arduradunak esku hartzeko dituen mugez, jarraitzen diren irizpideez, begiraleen rolaz eta duten formazioaz arituko... [+]
Azaroak 20an, Haurren Nazioarteko Eguna, ikastetxe sarreretan krespoi belzdun bandera palestinarra eta bi zapata pare jartzea proposatu du hezkuntza arloko ekimen herritarrak. Azaroaren 30etik urtarrilaren 31ra bitartean haur palestinarrentzako elkartasun mezuak jaso eta ondoren... [+]
“Te Siklârel Romanipen” ikasketa plana prestatu dute Ijito Herriaren historia eta kultura Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan txertatzeko. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak sortu du proiektua, EHUrekin eta Amuge Euskadiko Emakume Ijitoen Elkartearekin... [+]
Bitartekaritzaren eta pertsonen arteko komunikazio zuzenaren bidez, izaera penaleko gatazka bati konponbidea aurkitzea da Justizia Errestauratiboaren helburua. NUPek eskainiko duen prestakuntza 100 ordukoa izango da eta ikasleei titulazioaren gastuen %90 ordainduko zaie.
Eskola publikoko eragile gehienen kontra EAEn onartu den Hezkuntza Lege berriak irakaskuntza kontzertatuaren doakotasuna bermatzea du helburu, beti ere botere publikoen finantzaketaren bidez, jakina. Espainiako Estatuan ere gobernukideek... [+]
Entitate sozial honen langileek Etxebizitza, Gazteria eta Migrazio Politiken batzordean agerraldia egin dute haien lana azaltzeko. Hizlariek etxebizitza duinak, bizileku zein lan baimena erraztea eta osasun mentaleko baliabide publiko gehiago eskatu dizkiote Foru Gobernuari... [+]
Doako unibertsitatea aldarrikatu eta EHUren erantzukizuna seinalatu dute 10.549 ikaslek, Unibertsitateko Indar Batasunak abiatutako sinadura bilketaren bidez.
Igeriketa, patinetean ibiltzea eta irakurtzea gustuko ditu Leire Manzanares Etxeberriak (Donostia, 2005). Garapenaren nahasmendua dauka eta Zereginak Ikasteko Gelan (ZIG) dago. Gurasoekin batera informazioa bilatzen aritu da ikasten jarraitzeko aukerak aztertzeko, baina oztopoz... [+]
Guraso elkartean mugikorren inguruan bigarren hezkuntzarako protokoloa lantzen dabiltzala eta, protokoloaz galdetu dit Bilboko guraso batek.
Jaurlaritzaren webgunean irakurri dudanez, EAEn, 2024ko urtarrilean ikastetxeetan mugikorren erregulazioaren inguruan adierazi zena... [+]
Biarnoko Lestelle-Betharramgo ikastetxe katolikoan ikasleek urtetan sufrituriko indarkeria fisikoa eta sexu-abusuak argitara eman ostean, biktimen eta Betharramgo kongregazioko ordezkarien lehen topaketa lotu dute, biktimei entzutea helburu. "Betharram ez da libratuko... [+]
Azken hamarkadotan euskalgintzan jardun izan dut, dela helduen euskalduntzean AEKn, dela hizkuntza-eskubideen defentsan Behatokian, dela euskararen normalizazioaren alde Euskalgintzaren Kontseiluan. Den-denetan egokitu zait euskalgintza edota herrigintza auzitan jartzen zutenen... [+]
Modu iraingarri eta mespretxagarrian, komunismoari loturiko ustezko atxikipen-politikoak egozten zizkion, besteak beste, Guillermo Quindós egungo errektoreordeak eta Eva Ferreiraren hautagaitza zerrendan dagoen kideak hauteskundeetara aurkeztuko den beste taldeari,... [+]