Umeentzako kurtso hasiera bertan da eta dardarka gaude... Irailaren 8an hasi dira gureak... Aurreko egunean bildu da Hezkuntza Departamendua. Beranduegi akaso? Asko eta garrantzitsuak dira kontutan hartu beharreko kontuak.
Aurreko ikasturtea horrela amaitu zen:
“Hezkuntzako Profesionalek” hartzen zituzten umeen inguruko osasun erabakiak; gurasoak , medikuak eta bestelako osasun aholkuak kontutan hartu gabe, gomendioak arau bihurtu zituzten. Bi hilabete geroago gauza batzuk aldatu dira; umeek jostailuak parteka ditzakete, hamaiketakoa kanpoan hartu dezakete eta haur hezkuntzako umeek autobusean bakarrik eramanen dute musukoa. Listo. Aldaketa urriak, aldaketa inozoak. Aurreko urteko irailaren 8an ere pentsa zitezkeenak.
Autobusari dagokionez, hiri edo herri autobusetan ez da horrelakorik gertatzen; 20 familia joan gaitezke Villavesetan nor bere umearekin eta 6 urtetik beherakoak ezin dituzte behartu musukoa jartzen; ikastetxeetan bai; haurtzaroarekin lanean ari diren langile eta “profesionalek” bai, haien hobe beharrez, diote.
Irakasleak izan dira askotan lege edo aholku horiek bere modura jarri dituztenak eta inoiz ez haurren hobe beharrez, arau bat bera ere ez da haurrentzat pentsatuta izan. Bakoitzak legea nahi edo ahal izan duen bezala interpretatuz.
Baina helduek legeak edo arauak errespetatu dituzte?? Eskola barruan haurrei eskatzen zietena beraiek bete dute? Edo kanpoan?
"Nor da otsoa? Covida? Hezkuntza Departamentua? Zuzendaria? Ikuskaria? Beste irakasleak? Gurasoak?"
Bitartean gurasoak isilik, irakasleak, isilik, langileak isilik... edo hizketan... arauak betearaziz... ikasle kritikoak egin nahi genituen, mundu hau aldatu nahi zutenak, haien eskubideen alde eta mundu hobe baten alde arituko zirenak; artalde bat eratzen ari gara (barkamena ardiei eta umeei).... Artzain batek gidatuta esandako guztiari amen eginez... Otsoaren beldur.
Nor da otsoa? Covida? Hezkuntza Departamentua? Zuzendaria? Ikuskaria? Beste irakasleak? Gurasoak? Honi gehituko genioke; umeak salatari bihurtu dituztela; besteen gorputzaren eta itxuraren kontrolatzaile eginez…
Antola gaitezen, pentsa dezagun, gure iritzi propioa garatu, gu baina aurreratuago dabiltzan herrialdeen eredua hartu…
Zer gertatu da ikastetxeetatik kanpo?
Zenbat langileek ematen dituzte beraien zortzi orduak musukoa kendu gabe? Bakoitzak pentsa dezala bere lan orduetan... agian bakarren batek ez du lanaldi osoan kenduko, baina jasanezina da... helduok baditugu bideak honi buelta emateko, musukoa jaisteko, bakarrik gaudenean, konfiantzaren arabera… Umeekin ezin hori gertatu, hor daude irakasleak esateko “Igo musukoa… bestela…”. Bestelaz zer? zein da mehatxua, hilko dira, isolatu, jo..?
Haurrek ez dute biderik (irakasle oso jator bat tokatu ezean), LHko haurrek goizeko 8:00etatik 14:00ak arte izaten dute jarrita… Non dago elkartasuna? Zertarako gainera gela osoa konfinatuko badute positiborik egotekotan… Honek txiste txar bat ematen du, zentzurik ez duen istorio bat… Baina arauak arauak dira….
Guraso batzuk agian iaz lasaiago zeuden, haien haurrak “libratzen ziren” oraindik HHn zeudelako, baina bi hilabete geroago zikloz aldatuko dira…
Gainera “burbuilaka” ibili behar, ikastetxean ezin gelatik kanpoko inorekin erlazionatu; arratsaldez, igerilekuan, eskolaz kanpoko jardueretan, uda osoan zehar bai…. Irailaren 8tik aurrera “etxeratze agindua” ezarri zaie; 9:00etatik 14:00etara, barregarria.
Pentsatu dezagun gure inguruko umeengan, lagunengan, ilobengan…. Galtzen ari diren guztian eta transmititzen ari gatzaizkien baloreengan...
Uda hau honelakoa izan da: tabernak, igerilekuak, hiriak, herriak, mendia….Jendea musukorik gabe; pozik elkarri irribarreak ikusiz eta kendu diguten guztia berreskuratu nahian; irailak 8, ikastetxeak, musukoa berriz haurren aurpegiak tapatzen. Barkatu! HHn ez LHn bai, oso logikoa dena.
Eta patioan zer? Denetarik entzun dut, ikastetxe batzuetan bai, besteetan ez… Covid intzidentziak airean duen dentsitatearen araberakoa izanen da… Umeak eta helduak kalean musukorik gabe ibili gaitezke, edozein lekutan, Bartzelonako Ramblan kasu, baina ikastetxetan ez. Badaezpada ere.
Aski da, zerbitzu militarra ere desegin zen; beldurra zilegitzat hartuta eta nork bere neurriak hartzeko eskubideak zalantzan jarri gabe; besteon zoriontasun eta askatasun eskubideak ere bermatu behar dira.
Eutsi, animo eta esan ozenki norberak uste duena…
Irakasleak, mugitu eta kexatu zaitezte ados ez zaudetenaz… Eta gela barruan libre izan! Libre izaten utzi… Patioan musukoak jaistera haurrak animatu….egunero azukrerik gabeko txupa-txupsak banatu, zure ikasle zoragarri eta jatorren, aurpegiak ezagutzeko….
Gurasoak, eman iezaiozue zuen iritzia profesionalei eta intsumisioa gauzatu… Zuen haurrak dira, ez beste inorenak.
Hezkuntza Departamenduak egin dezala hidrogela eta ordenagailuak banatzeaz aparte zerbait; zentzuduna posible bada, eta azkar.
Ikastetxeak ez lukete hau izan behar; elkarguneak eta partekatzeko lekuak dira. Egungo baldintzekin ezinezkoa da. Irakasleok eta gurasook baimentzen ari garena “oso itsusia” da.
Norbaitek nahi baldin badu, behar baldin badu; bere seme alabak arau guzti hauek betetzea egin dezala; horretan sinistuz gero noski... Bestelako sinesmenak ere aurrera!
Animo eta besarkada handi bat umeen inguruan zabiltzaten guztioi! Haiek merezi dute!
*Nafarroako guraso eta irakasle talde baten izenean
Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora
ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.
Azaroaren 25ean, Indarkeria Matxistaren Aurkako Nazioarteko Egunean, Steilas sindikatuko Idazkaritza Feministak kartel bat argitaratu du: Gure gorputza gudu zelai bat da du leloa, eta Hego Euskal Herriko ikastetxe guztiek jaso dute. Gatazka armatuetan emakumeek eta adingabeek... [+]
Mundu-mailan antifeministak eta arrazistak diren gorroto-diskurtsoak larriki areagotzen ari diren testuinguruan bizi gara. Mundu zabalean sare sozialek zein agenda
politikoek txertatzen dituzte eskuin-muturreko narratibak. Arrazismoa eta antifeminismoa tokian tokiko... [+]
Askotan gertatu izan zait etxetik lanbroari so egon ostean, blai bukatuko dudala jakin arren, aterkirik ez hartzea. Zergatik ote? Beharbada, aterkia hartzeko gogorik eza? Beharbada, bustiko ez naizen itxaropena? Kontuak kontu, ondorioa beti berbera izan da. Esaerak dio, euri... [+]
Gogoan daukat, 16 urterekin, Bergarako epaitegi aurrean egindako euskararen aldeko elkarretaratze batean identifikatu ninduela Ertzaintzak lehen aldiz. Euskal Herrian epaitegiak euskalduntzeko aldarria zilegi zela pentsatzen genuen, baina, orduan ere, faltako zen baimenen bat,... [+]
Tanta hotzak Valentzian eragindako hondamendiak irudi lazgarriak utzi dizkigu; batetik, izan dituen berehalako ondorioengatik, eta, bestetik, nolako etorkizuna datorkigun aurreratu digulako: halako fenomeno klimatiko muturrekoak gero eta ugariagoak eta larriagoak izango direla,... [+]
Nafarroako Energia Planaren eguneraketa oharkabean igaro da. Nafarroako Gobernuak jendaurrean jarri zuen, eta, alegazioak aurkezteko epea amaituta, gobernuko arduradun bakar batek ere ez digu azaldu herritarroi zertan oinarritzen diren bere proposamenak.
Gobernuak aurkeztu... [+]
Sobietar Batasuna desagertu zenetik errusofobia handituz joan da. NBEko Segurtasun Kontseiluaren 2002ko segurtasun kontzeptua oso argia da, eta planetaren segurtasun eta egonkortasunak AEBei erronka egiteko asmorik ez duen estatuen menpe egon behar dutela adierazten du. AEBei... [+]
Andoni Urrestarazu Landazabal Araiako herrian 1902ko uztailaren 16an jaio zen eta 1993ko azaroaren 21ean hil zen Gasteizen. 31 urte bete dira jadanik eta bere izena eta izana aitortzeko une aproposa dela deritzot, ez baita ongi ezagutzen utzitako ondarea. Umandi, bere herriko... [+]
Autobiografia idaztea omen da garapen pertsonalerako tresnarik eraginkorrena, askatzaileena. Iraganeko kontuei tira egin eta gogora ekartzeak, orainaldiko korapiloak askatzen laguntzen omen du. Bai, laguntzen du orainaldia ulertzen eta komeni zaigun etorkizun bat marrazten... [+]
Pandemiaren iragarpenetik Valentziako tragediarainoko errepasoa egin eta ondorioztatu dut gezurra eta forupea suhesi gisa dituen kudeaketa instituzional negargarria klase gobernariaren konstantea dela.
Ez dugu gobernari ordezko baliogarririk sistema pendular hau aldatzen ez... [+]
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
“Ibiliz ikasten da ibiltzen, eta kantuan kantatzen”. Horixe izan da aste honetako ikasgaietako bat C2ko taldeetan. Helburua ez zen abesten edo oinez ikastea, gerundioa behar bezala erabiltzea baizik. Zer pentsatua eman dit jarduerak, eta irakasten nola ikasten dugun... [+]
Adimen artifiziala gizakion eremu asko ordezkatzen ari dela badakigu: erosotasuna, abiadura, efizientzia... Mundu kapitalista honen abiadura beharretan, gizakion ahalegina oztopo dela sinetsarazi digute. Gure, klase xumeen, egiteko eta sortzeko aukerak murrizteko erasoak leku... [+]
Azken asteotan, arkitekturan dihardugunontzat ez da posible izan Valentziako klima gertaera gure lan hizketaldira ez ekartzea. Uraren ibilbidea eraikinen estalkietan, estolderietan, plazetan eta parkeetan pentsatu eta diseinatu behar ditugulako. Ongi dakigu giza eskalako ur... [+]
Autoestimuak batzuetan gauza intimoa dirudi. Baina autoestimuak zerikusia baldin badu norberak bere buruaz duen irudiarekin, norbere buruari ematen zaion balioarekin, zerikusia izango dute hartu ditzakeen erabakiek ere. Zer balio du erabakirik hartu ezin duen norbaitek? Eta... [+]