Lehen Hezkuntzatik DBHra igarotzeak ikasleengan hainbat beldur eta ezinegon sortzea oso ohikoa da, presio eta espektatiba ugari elkar gurutzatzen dira, zer esanik ez ikastetxe batetik besterako aldaketa baldin badago. “Zubiak eraikiz” programaren bidez, hiru ikastetxeren arteko trantsizio plana garatu dute Irunen.
“Lehen Hezkuntzako azken mailan, mamu asko ikusten ditugu ikasleen artean, ikasturte hasieratik, mamu horietako asko gainera helduok sortu dizkiegu, esaten diegulako azken urtea dutela, helduen ikastetxera doazela eta dena aldatuko dela, azterketak... eta horrek ez die onik egiten”, dio Julen Urkia Dunboa eskolako zuzendariak. “Ikastetxe edo zikloko handienak izatetik pasako dira txikienak izatera, eta horrek beldur eta ezinegona sortu ohi die maiz”, gehitu du Sergio Gonzalez Toki Alai eskolako zuzendariak. “Etapa bakoitzaren momentuak bizi egin behar dira, eta egoera berrien aurrean espektatiba batzuk denok egiten ditugu, aldaketak beti ekarri ohi du ezinegona, baina aldaketak batzuetan ere ongi datoz, kontua da trantsizio horretan presioa apur bat jaistea, eta presio hori sarritan arlo akademikotik dator, zailtasun akademikoak izango dituztela pentsatzetik”, borobildu du Otsanda Tolosa Toki Alai DBHko zuzendariak.
Hirurak Antxeta Irratian elkarrizketau ditu Aitziber Zapirainek (entzun audioa lotura honetan), eta elkarlanean garatu duten proiektua azaldu dute: Lehen Hezkuntza hartzen duten Dunboa eta Toki Alai eskoletako ikasleak DBH hartzen duen Toki Alai institutura egiten dute salto (hiru ikastetxeen artean, 1.300 ikasle inguru dituzte), eta trantsizio hori leuntzeko plana dute martxan. “Ikasleek eurek aipatzen digute oso babestuta sentitzen direla Lehen Hezkuntzan, eta DBHra aldatzeko beldur direla, baina egiten ditugun ekintzen bidez erlaxatzen dira, pixkanaka helburua lortzen ari gara”.
"Egoera berrien aurrean espektatiba batzuk denok egiten ditugu, kontua da trantsizio horretan presioa apur bat jaistea, eta presio hori sarri dator zailtasun akademikoak izango dituztela pentsatzetik"
Ikasle handi eta txikien arteko zubi lana
Nagusiki, ikastetxe bateko eta besteko ikasleak harremanetan jartzea da proiektuaren ardatza, eta bi norabidetakoa da nahasketa: institutuko ikasleak Lehen Hezkuntzako bi eskoletara joaten dira, eta Lehen Hezkuntzako azken mailako gazteak institutura gerturatzen dira. Besteak beste, 2. DBHko ikasleak eurek sortutako ipuinak kontatzera doaz Lehen Hezkuntzako eskoletara, baita robotika jolasak azaltzera ere, Gabonetako postalak elkarrekin egiten dituzte, Lehen Hezkuntzakoen idazlanak DBHkoek zuzentzen dituzte, talde elkar-eragileak deiturikoetan hartzen dute parte (astero talde ezberdinetan elkartzen dira LHko ikasleak, eta horietan txertatzen dute DBHko ikasle bat, txokoaren arduradun), eta LHkoak DBHkoen eskolara doaz bisitan, hamaiketakoa tarteko. Azpimarratu dute ekintzak eta harremanak ikasturte osoan zehar elikatzen dituztela, lehen hiruhilekotik azkenekora, trantsizioa azken hiruhilekorako utziz gero motz geratzen dela iritzita.
“LHko ikasleek ezagutzen dituzte ikasle helduagoak, lehenengo harremanak hasten dituzte, eta esperientzia oso aberasgarriak izaten ari dira; institutura lehen aldiz bisita egin eta ateratzean entzuten dituzu esaten ‘kanpotik ikusita, imajinatzen nuen kartzela gisako zerbait’, baina barrura sartu eta lasaitu egiten dira”, kontatu du Julen Urkiak. DBHko ikasleek berriz, “gustura hartzen dute ardura; protagonista egiten dituzunean, inplikatu egiten dira eta dena ematen dute. Bigarren DBHkoak, gainera, lehenengo DBHkoekin ere aritzen dira, haien bizipenak kontatzen, harrera planean”, gehitu du Otsanda Tolosak. Emaitza oso ona izaten ari dela berretsi dute hiru zuzendariek.
Jakina, harremana ikasleen artean bakarrik ez, hiru ikastetxeetako irakasle, tutore eta orientatzaileen artekoa ere lantzen da. “Gazteek biziko duten prozesu honen aurrean ere, beharrezkoa izaten da helduon arteko informazio hori transmititzea eta ikasle bakoitzaren kasuistika azaltzea eta aztertzea, gerora izan ditzaketen beharrei ongi erantzuteko, baita irakasle batek bestearengana jo ahal izateko ere, behar den unean”, dio Sergio Gonzalezek.
"Beharrezkoa izaten da helduon artean ere informazioa transmititzea eta ikasle bakoitzaren kasuistika azaltzea eta aztertzea, gerora izan ditzaketen beharrei ongi erantzuteko"
Eta iritsi berrien trantsizioa?
“Lehen Hezkuntzatik Bigarrenerako egokitzapenaz eta trantsizioaz ari gara, eta hirira iritsi berri direnekin harrera plan on bat izatea ere oso garrantzitsua da, zubiak eraikitzea -dio Otsanda Tolosak-. Irunen herritarren trantsizio asko dago eta eskolatik harago joan behar luke harrerak, udalak izan behar luke familia hauei harrera on bat egiteko estrategiaren bat. Gure ikasle askok motxila handiak dituzte, eta bizipen eta bibliografia horiek partekatzea eta ezagutzea oso inportantea da, baita kultur aniztasun horretaz guztiaz jabetzea ere, denon artean osatzen dugulako komunitatea”. Bai Dunboa, bai Toki Alai zaurgarritasun indize altuko zentroen saretze programan daude, eta baliabide “gehiago eta bereziak” dituzte horregatik. “Irun hiriaren errealitatea da, eta horrekin lan egitea da gure ardura, familia guztiei zerbitzu on bat ematea eta laguntzea”, nabarmendu du Urkiak.
Erik Etxartek, Sophie Layusek eta Antton Etxeberrik osatutako lehendakaritzak ordezkatuko du Peio Jorajuria, 2019tik Seaskako lehendakari dena.
Scientia funts pribatuak Bilboko San Pedro Apostol eskola erosi, eta langileen eskubideak eta hezkuntzaren kalitatea hondatu dituela salatu dute. Bederatzi hilabete daramate langile batzuk soldatarik gabe, eta Eusko Jaurlaritzaren esku-hartze eza kritikatu dute.
Sortzen eta Ratioak Jaitsi 0-18 elkarteek Legegintzako Herri Ekimen bitartez egin dute eskakizuna eta alderdi guztiek agerraldia onartu dute. Europar Batasunak Foru Gobernuari ratioak murrizteko egindako gomendioan du oinarria nafar gurasoen aldarrikapenak.
Gabonen erroa kristaua dela jakinda ere, erreferentzia katolikorik ez duten kantuak abestea erabakia du (edo eztabaida horretan dihardu) gero eta ikastetxe gehiagok, eskolaren printzipioetako bat laikotasuna dela oinarri hartuta.
Bilboko ikastolako ikasle eta ikasle ohien talde batek zentroko irakasle baten partetik jasandako sexu abusuak zerrendatu ditu, eta komunikatu baten bidez salatu du ikastetxeak gizona babestu duela. Gertakariak azalera atera direnean ikastolak “beren burua zuritu besterik... [+]
Zerk motibatuta bultzatzen da bi ikastetxeren arteko fusioa? Nola uztartu norbere eskola-proiektua, eredua eta ibilbidea ondokoarekin? Zein da bidea bi eskoletako hezkuntza komunitateak ados jartzeko? Zein da Eusko Jaurlaritzaren rola?
Urretxindorra Ikastolako (Bilbo) eta Azkue Ikastolako (Lekeitio) bi irakasleren aurkako salaketak egin dituzte zenbait emakumek sare sozialen bidez. Horren aurrean, Urretxindorra ikastolako irakasleak astelehen honetatik aurrera klaserik ez ematea erabaki du Ikastolen Elkarteak... [+]
Arratsaldeko lehen orduetan, 14:30ak aldera, Nafarroako ikastetxe publikoetako 30en bat langile sartu dira Iruñeko Nafarroako Hezkuntza Departamentuaren egoitzan eta sarreran eserialdia egin dute. Lehen ekintza gisa planteatu dute eta, adierazi dutenez, honen bidez... [+]
II. kongresuan aurkeztu duen berritasun esanguratsuenetako bat da. Orain arte Bigarren Hezkuntzara zuen bideratua bere jardun politikoa eta hemendik aurrera unibertsitateetan eta Lanbide Heziketan ere arituko dira. Euskal Hezkuntza Sistema Publiko Komunitarioa aldarrikatu du... [+]
1994an EHUko Arte Ederretako ikasleek protestak abiatu zituzten. Bost irakasle euskaldun lortzeko hiru hilabeteko greba egin zuten, eta bitarte horretan Leioako fakultatea okupatu. Euskal jendartearen babes handia izan zuten, baina Poliziaren errepresioa ere jasan zuten; Bilboko... [+]
Andoaingo institutuan izan da Pape Niang, bere migrazio-esperientzia kontatzen. 16-18 urteko gazteek, aurrez Pape Niang, hasiera berri bat liburua irakurria zuten ikasleek, jakin-minez, gogoetez eta galderez bete dute aretoa. Bejondeiela, pertsona kritikoak heztea baita... [+]
Ongi ezagutzen ditu eskola partikularretara doazen ikasleak Aitziber Ibarbiak. 25 urte inguru daramatza matematika, fisika eta kimikako partikularrak ematen, batez ere Batxilerrekoei. Irakasle on eta txarrez, ikasgelan sortzen diren erritmo ezberdinez, azterketak zuzentzeko... [+]
Gogoratzen al duzue? Legebiltzarreko %90ak onartu zuen Hezkuntza Akordioa duela bi mende –barkatu, bi urte–. Ezkerraren biltzarkideen erreakzioa euforiaren eta neurriko gogobetetasunaren artean mugitu zen. Onarturiko dokumentuaren arabera, zentro pribatuek diru... [+]