Hegazkinak trena baino 80 aldiz gehiago kutsatu arren, 30 aldiz merkagoa izan daiteke garraiobide hau hartzea

  • Hegazkinez bidaiatzeak trenean baino bi aldiz merkagoa izaten segitzen du, bataz bestean, Europan. Aldea are handiagoa da bidaia zehatz batzuentzat: Bartzelona-Londres 30 aldiz merkagoa da hegazkinez bidaiatzea; Londres-Bratislava 15,5 aldiz; Viena-Erroma 10 aldiz... Greenpeace-k uztailaren 20an plazaraturiko datuak dira. Trantsizio ekologikoaren alde egiteko, tren garraioaren aldeko erabaki politikoak eskatzen ditu Gobernuz Kanpoko Erakundeak.

Hegazkinak trena baino 80 aldiz gehiago kutsatzen du. Argazkia: Pixabay

2023ko uztailaren 20an - 08:46
Azken eguneraketa: 13:44
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Udako oporren garaia hor dugula, bat baino gehiagok hartuko du hegazkina, oporrak egunerokotik at pasatzeko gogoz. Guztira, aurten 4.350 milioi bidaiari aurreikusten ditu hegazkingintzaren sektoreak. Badirudi COVID-19 pandemiak emandako irakaspenek ez dutela eragin, ikusiz berriz ere 2019 urteko kopurura hurbilduz goazela –4.540 milioi izan ziren 2019an, 2.300 milioi 2021ean eta 3.300 milioi iaz–. Alta, jakina da hegazkina hartzeak ingurumena eta klima kaltetzen dituela –trena baino 80 aldiz gehiago kutsatzen du–. Uztailaren 20an Greenpeancek plazaraturiko ikerketak argitzen duenari segi, guzia egina da hegazkina hartzera bultzatzeko.

Apirilaren 25aren eta uztailaren 12aren artean, bederatzi egunez aztertu ditu Europaren baitako 112 bide, trenaren eta hegazkinaren sektoreak alderatuz. Hasteko, low-cost konpainien presentzia nabarmentzen du GKE ekologistak. Konpainia ezagunak dira: EasyJet, Ryanair, Wizz Air, Volotea ala beste. Europa osoan dira, eta bidaia zuzena proposatu beharrean, luzeagoak, geldiune gehiagorekin baina merkeagoak eskaintzen dabiltza. Hots, bidaia zuzena baino hamar aldiz gehiago kutsatzen duten eskaintzak dira.

Fiskalitateak ere egiten du hegazkina hartzea askoz merkeagoa dela. Hainbat zerga ez daude hegazkinaren sektorera bideraturik, baina trenaren sektorearentzat mantenduak dira.

Trenaren aldeko politikak

Trena hartzera bultzatzeko aldaketak eskatzen ditu GKE ekologistak: hegazkingintzara –konpainiak zein aireportuak– bideraturiko dirulaguntzen bukaera; trenaren sektorearen garapen ausarta –gaueko trenen emendioa, bidaia gehiago, billeteak merkeago, trenaren erabilera sustatzeko abantailen proposamena, eta beste–. Errazki bideratzeko aldaketa litzateke, adibidez, tren billetea erosteko aukerak denboran zabaltzea –gaur egun, bi-hiru hilabete baino aurrerago ez dira salgai tren txartelak, eta bidaia antolatzerako orduan, hori izan daiteke hegazkin billetea hartzeko arrazoien artean.

Baina horrez gain ondokoa ere proposatzen du Greenpeancek: hegazkin konpainien publizitateen debekua, hegaldi laburrak debekatzea eta tren bidezko alternatibez ordezkatzea, Europa mailako tren txarteldegia garatzea, konpainia ezberdinen arteko loturak errazteko.

Klimaz hitz egiterakoan dagoen injustizia begibistakoa da abiazioari dagokionean ere: munduko herritarren %1ak du hegazkina hartzen, baina ondorioak guzientzat dira.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Garraioa
“Bilboko eskola-inguru asko kutsaduraz eta zarataz betetako eremuak dira”

Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: “Trena benetako garraiobide bihurtu dadin”

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


‘Bidegi auzia’ berriz ireki eta txosten independentea egiteko agindu du Gipuzkoako Auzitegiak

EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik “urtetxo” batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


Gaueko trenen bigarren aukera? Hegazkinaren alternatiba astiro doa

Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]


EAJk atzera egin eta Barik txartelaren deskontua mantenduko dute

Hasiera batean alderdiak garestitu egin nahi zituen Barik txartel anonimo eta aldi baterako abonuak, baina azkenean atzera egin du. Beherapena berriz otsailaren bigarren erdialdean indarrean sartuko dela aurreikusten du.


Barik txartelaren %50eko deskontuak galduko dituzte txartela pertsonalizatzen ez dutenek

Beherapenak jasotzeko derrigorrezkoa izango da txartela pertsonalizatzea, eta gutxieneko bidaia kopuru bat izan beharko da. Eguzki erakunde ekologista erabakiaren aurka agertu da, eta adierazi du neurria “zama gehigarria” dela langile klasearentzat, baita trantsizio... [+]


Inditexek hegazkinez dakartza moda azkarra eta... krisi ekologikoa

Erabili eta bota. Abiadura handiko modak saltokiak eta etxeetako postontziak bete ditu aspaldion, fast fashion ere esaten zaio. Baina azkarretik baino inozotik gehiago du: lan prekarioarekin hondakin mordoa sortzeaz gain, arropa garraiatzen fuel-olio kopuru izugarriak erretzen... [+]


2023-11-21 | Jon Torner Zabala
Parisen, bidegorrien erabilera bikoiztu egin da urtebetean

COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino,  Pierre Breteau kazetariak Le Monde egunkarian jasotako... [+]


2023-10-26 | Jon Torner Zabala
Nola jan espazioa, espazioa jan duenari?

Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]


2023-10-11 | Inma Errea Cleix
Billabesan

Badakit batzuek gorrotatzen dutela garraio kolektiboa, nahiago dutela beraien autoa gidatuz mugitzea, baina nik plazer hartzen dut autobus edo tren bat hartu behar dudanean.

Iruñerriko autobusean ibiltzea, billabesan, beti gustatu izan zait. Bidaia batek irauten duen... [+]


Tren bidaiak

Ikasturte honetan, lan tokia aldatu zait. Egunero, etxetik lehen baino urrunago joan behar dudalako, eta oro har autoa ahalik eta gutxien hartzera entseatzen naizelako, erabaki dut trenez egitea ikastetxerako bidea.

Lehendabiziko joan-etorritik harrapatu ninduen tren... [+]


Eguneraketa berriak daude