Bilboko itsasadarraren bi aldeak ur azpitik lotu gura dituen tunela egiteko asmoa du Bizkaiko Foru Aldundiak, baina makroproiektuaren kalteak eta gastatuko den dirutza kritikatzen ditu Subflubiala Ez plataformak. Kanpaldia deitu dute asteburu honetarako, proiektua bertan behera utzi dezatela eskatzeko.
Artaza parkean egingo dute kanpaldia, irailaren 21 eta 22an. Hain justu, Artaza da lanek kaltetuko duten eremuetako bat: obrek hiru hektarea eta erdi dituen parkearen heren bat hartuko dutela eta birika berde hori suntsituko dutela dio plataformak, besteak beste, zuhaitz guztiak moztuko dituztela.
Aldundiak 2025eko udaberrian hasi nahi ditu lanak, lau urte iraungo lukete eta bizilagunentzako “eragin negatibo nabarmenak” izango lituzke, dio plataformak, tartean Artaza-Romo institutuarentzat (patioaren zati bat hartuko litzateke, zarata eta kutsadura handia izango lukete ikasleek…).
Plataformako kideek garbi dute: proiektua “zentzugabea” da, eta klima larrialdi garaiotan, trantsizio ekologikoaren kontra doa, proiektuaren ingurumen inpaktuan ikusten denez. Izan ere, auto pribatua sustatuko du tunelak, trafikoa %33 handituko dela aurreikusten baitu proiektuak (63.000 auto egunero). Errepideetako saturazioa askatu beharrean, garraio pribatuaren erabilera are gehiago bultzatuko du autobide berriak, hala uste du plataformak.
450 milioi euro baino gehiago kostako da autobidea, eta alternatiba zein den ere argi du plataformak: garraio publikoari eta bizikletari eman beharko litzaieke lehentasuna. Alegia, Arrontegiko trafiko arazoa konpontzeko modua garraio publikoa indartzea da, beste errepide bat gehitu ordez.
Arrontegiko trafiko arazoa konpontzeko modua garraio publikoa indartzea da, beste errepide bat gehitu ordez, dio plataformak
Egitarau oparoa, kanpaldirako
Hainbat ekintza egingo dituzte kanpaldiak iraun bitartean. Larunbatean, azoka, Pertxel taldearen kontzertua, umeentzako ipuin kontalaria eta bertsolariak izango dira, besteak beste. Iganderako, Zergatik subflubiala ez? hitzaldia eta kalejira antolatu dituzte.
Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkariaren bidez ezagutarazi da Cañaveras Solar enpresak egingo duela zentrala. Cañaveras Solar enpresaren zuzendaria Rafael Benjumea da, oligarkiako Benjumea familiako kidea. 15 milioi eurotik gorako kostua izango du proiektuak... [+]
Giza-katea antolatu du Subflubiala ez! plataformak eta hitzordua Artaza-Romo Institutuan jarri du gaurko 18:00etan. Bizkaiko Foru Aldundiak Ingurumen Inpaktuaren Adierazpena (IIA) aldatzea du helburu eta horrelakorik ez du onartzen plataformak.
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
EH Bilduk galdera sorta bat erregistratu zuen Eusko Legebiltzarrean Donostiako Metroaren igarobideko lanen gainkostua argitzeko. Informazio hori atzo jakinarazi zuen Susana Garcia Chueca Mugikortasun sailburu sozialistak.
Martxoaren 19an amaitu zen proiektua aurkezteko epea, baina Errioxako PSOEk adierazi du Forestalia enpresak "interesa baztertu" duela. Enpresak bi parke eoliko eraiki nahi zituen Aragoiko lurretan, baina oraindik ez ditu lortu baimenak eta hori dute egitasmoa... [+]
EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]
Dakota Access oliobidearen kontrako protestengatik zigortu du Ipar Dakotako epaimahai batek erakunde ekologista, Energy Transfer Partners enpresak salaketa jarri ostean. Standing Rockeko sioux tribuak protesten erantzukizuna bere gain hartu du.
Koalizio abertzaleko hiru ordezkariek ohar baten bidez euren "frustrazioa" adierazi dute proiektu fotovoltaikoa ezin gelditzeagatik: "Egoera horren aurrean, ez gara legegintzaldia amaitzeko indarrez sentitzen". Proiektu honi ez! plataformak salatu du EH Bilduren... [+]
Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]
Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.
Satorralaia plataformak Donostiako Metroaren Mirakontxa-Easo zatiko lanek “%164ko gainkostua” izan dutela salatu zuen joan den astean, eta, horren harira, EH Bilduk gainkostu hori argitzeko eskatu du, Eusko Legebiltzarrean erregistratutako galdera sorta baten bidez.
Elkarretaratzea egin zuen Aiaraldeko Mendiak Bizirik plataformak atzo Laudioko Lamuza plazan, Mugagabe Trail Lasterketaren testuinguruan.
Satorralaia plataformak eman du gainkostuaren berri, informazioa Jaurlaritzari eskatutako txosten batetik aterata. Donostiako metroaren Mirakontxa-Easo zatiaren lanak 53 milioi eurotan esleitu ziren, eta egungo aurrekontua 139,4 milioi eurokoa da. Donostiako metro-pasantearen... [+]