Ia bi ziento jende bildu ziren asteartean, urriak 6, Baionako geltokiaren atarian Frantziako Gobernuari eskatzeko berriz ezar dezala duela gutxi arte gauero Hendaia eta Paris lotzen zituen Palombe Bleue (Uso Urdina) gaueko tren zerbitzua. Irailean Garraio ministroak iragarri zuen 2022ean egongo zela berriz abian, baina azken berriek soilik berretsi dute Tarberaino helduko dela zerbitzua.
Hamarkada luzez milaka euskaldunek erabili izan du Hendaia eta Paris gauero lotzen zituen Palombe Bleue trena, gaueko 10:00etan abiatu eta goizeko 07:00ak inguruan iristen zena, biharamunean edo handik egun gutxitara ordu berdintsuetan alderantzizko bidaia egiteko. Abantaila handia zuen gaueko tren horrek –baita denborarekin bestelako garraiobideak ugaritu zirenean ere– herritarrarentzako erakargarri egiten zuena: loaldia trenean egiteak baimentzen zuen hoteleko egonaldi bat aurreztea eta, horretaz gain, Pariseko egonaldia goizean oso goiz hasita probestea. Aukera hori galdu zuten euskaldunek 2007an SNCF konpainiak eten zuenean gaueko tren zerbitzua, Frantziako (eta Espainiako) beste hainbat antzeko eten dituzten bezala.
Espainian ez bezala, ordea, herritarrak asko mobilizatu dira Frantzian beren gaueko trenak defenditzeko, ez onartuz ekonomikoki eta batik bat sozialki hain onuragarria den zerbitzu publiko bat suntsitzea. Mugimenduok sarritan salatu dute agintari politikoek lobby handien presioz betiko trenak sakrifikatu dituztela errepideak bete dituzten autobusen eta, batik bat, inbertsio publiko guztiak eta gehiago behar dituzten Abiadura Handiko Trenbide berrien aldarean. Badira ikerketak erakutsi dutenak gaueko trenentzako badirela bezeroak eta lehiakorrak izan daitezkeela, aspaldi egin gabe lagatako berritze-lanetarako inbertsioak egitekotan.
Koronabirusa dela eta Europak abian jarri dituen inbertsio handien artean, garraiabide iraunkorrago baten aldeko atalean tren hau berpiztea aipatu zuen irailean Frantziako Garraio ministro Jean-Baptiste Djebbarik:
Baina hilabete pasa eta, oraingoz, Paristik Bordelen barrena jaistenzen trenetik agintariek soilik berretsi dute Tarbera iristen zen adarra berrezarriko dutela 2021aren amaierarakoko 2rako eta Hendaiaraino iristen zenarentzako eperik ez dute aipatu. Horretaz ari ziren Baionan astearteko elkarretaratzea deitu zuten CGT sindikatuko buruak ekitaldian esan zutenean: "Ez dugu konfiantzarik twitter bidezko politikan, gobernutik ez da iritsi zehaztapen handirik". Zehaztapenak eskatu zituzten trena den zerbitzu publikoaren ezagutza sakona duten CGTko tren-langileek; hauek izan dira hasieratik zerbitzu publikoari eusteaz gain hobetzearen alde gehien mobilizatu direnak.
Euskal Herria Bai koalizioko Iker Elizalde ere izan zen CGTk antolatutako aldarrikapen ekintzan, eta trenaren defentsan mintzatu zen:
2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]
Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]
EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]
Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]
COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino, Le Monde egunkarian jasotako... [+]
Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]
Trantsizio garaian Nafarroa Euskadi da eztarria urratu arte oihukatu genuenok beti begiratu izan diogu begi-zeharka, baina atentzio bereziz, “Komunitatean” gertatzen denari –hala esaten dugu batzuetan; beste batzuetan “Baskongadetan”, are... [+]
Alokatzeko sei auto eman ditu eskuragarri AUPA kooperatibak Baionan, Angelun eta laster Miarritzen.
Iruñeko Zangoza kaleko lur azpiko aparkalekua egiteko obrak hasi ditu udalak. Horren kontrako plataformak udalaren jarrera salatu eta adierazi du ingurumenari eta bizilagunei “kalte handia” egingo diela.
Argi dago etorkizunean ez dugula bakoitzak gure autoa ukanen. Beribila luxu bilakatuko da, eskaeraren biderkatzeak kilowattaren prezioak gora haiatuko dituelako. Nuklearrak ez ditu premia guztiak aseko, zentralak zaharkituak dira eta 70eko urteetan salatzen ziren atomoaren... [+]
Trenez bi ordu eta erdian edo denbora gutxiagoan egin daitezkeen Frantziako Estatu barruko bidaiak ezingo dira hegazkinez egin, CO2 isuriak murriztea helburu. Salbuespenak eta baldintzak tarteko, neurriak eraginkortasun errealetik baino gehiago sinbolikotik duela kritikatu du... [+]
Iruñean errepide bat moztu eta jolasleku bilakatu dute hainbat orduz, Getxon klaseak eman dituzte parkean, beste leku batzuetan bizikletek hartu dute kalea; mota horretako 500 ekitalditan 150.000 lagun bildu dira han-hemenka, nagusiki Europan, asteburu honetan: haurrak... [+]
Aurreko hilabetetik hona hirigintzako kontzeptu bat eztabaida publikoan sartu da: 15 minututako hiria. Batzuek susmoa zabaldu dute gertutasuna eta ongizatea bultzatzen duen hiri idilikoaren atzean itxialdi-egitura bat ezkutatzen dela, helburua gure bizimodua ghetto guneetan eta... [+]