Aurrekaririk ez duen neurria hartu du Europa erdialdeko herrialde honek. Hemendik aurrera Luxenburgon barrena garraio publikoz mugitzearen truke ez da ezer ordaindu beharko.
Herritarren diruarekin ordaindutako autobusa, trena edota tranbia erabiltzearen truke herritarrek ez dute berriz ordaindu beharko. Garraio publikoak doakoak izango dira. Hedabide askok azpimarratu dute munduan parekorik ez duen neurria izan dela. Doakotasunak bi salbuespen ditu: trenean lehen klaseko billeteak eta zenbait udalerritan gauean eskaintzen diren autobus zerbitzu bereziak. Garraio publikoaren erabiltzaileek urtero 41 milioi euro ordaintzen zituzten. Orain arte tarifa laua zuten garraio publiko guztietan: lau euro egunean
Horrekin batera gobernuak trenbide sarea hobetzeko eta garraio publikoa erabiltzeko neurriak garatu nahi ditu, hala nola hiri sarreretan autoak uzteko parkinak eraikitzea. Luxenburgon lantokira joan-etorria egiteko hamarretik seik auto pribatua erabiltzen du. Gobernuak kopuru hori erdira murriztu nahi du, garraio publikoa sustatuz eta bizikleta eta autoa partekatzearen aldeko neurriekin.
François Bausch garraio ministroa eta Berdeak alderdiko burua da. Neurriaren aurkezpen publikoan adierazi du gastua zergen bidez estaliko dela, "asko kobratzen dutenek zerga gehiago ordaintzen dituztelako eta gehiago lagunduko dutelako". Neurri hau ez dela zerbait isolatua izango azpimarratu du, “epe luzeagorako plan baten parte izango da, 600 kilometroko bidegorri-sare bati esker emisioak murriztu nahi ditugu, parkeetan inbertituko dugu eta 2030erako autobus guztiak elektrikoak izatea da helburua”.
Munduan per capita errentarik handiena duten herrialdeetako bat da Luxenburgo. 2018ko urrian osatu zen egungo koalizio gobernua: Alderdi Demokrata (neoliberala) buru, sozialistekin eta berdeekin elkarlanean. Xavier Bettel da presidentea 2013tik.
Pilaketak saihesteko, Euskotrenek aparteko neurriak ezarri ditu Bat txartel pertsonalizatua tramitatzeko. Neurriaren lehen hilabetean, nahikoa izango da NANa edo familia-liburua aurkeztea doako garraioa eskuratzeko.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]
Garraio publikoaren %50eko deskontuak sei hilabetez luzatuko ditu Nafarroako Gobernuak, 2025eko ekainaren 30era arte. Espainiako Gobernuak garraio-txartelaren kostuaren %30 hartuko du bere gain, eta Nafarroako Gobernuak %20. Aurreko urtearekin alderatuta, 2024ean garraio... [+]
Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.
Garraio publikoaren prezioa handitzea eta deskontuak kentzea “onartezina” dela kritikatu dute dozenaka pertsonak, Jauzi Ekosozialak eta Euskal Herriko Eskubide Sozialen Kartak deituta. Langile klasearentzako “zama gehigarri bat” izango litzatekeela eta... [+]
Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.
Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]
Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.
Sektoreko gidarien "egoera prekarioa" salatu eta lan baldintzak hobetzeko premia azpimarratzeko egin dituzte deialdiak CCOO eta UGT sindikatuek. Hiru sindikatuak eskaerak "oso motz" geratu direla kritikatu du. Hego Euskal Herrian 50.000 langile inguru daude... [+]
Bilboko itsasadarraren bi aldeak ur azpitik lotu gura dituen tunela egiteko asmoa du Bizkaiko Foru Aldundiak, baina makroproiektuaren kalteak eta gastatuko den dirutza kritikatzen ditu Subflubiala Ez plataformak. Kanpaldia deitu dute asteburu honetarako, proiektua bertan behera... [+]