Fortnite bideojokoaren segurtasun huts batek milioika erabiltzaileren datu pertsonalak agerian utzi ditu

  • Check Point zibersegurtasun enpresak erabiltzaileen datuak ikusgai utzi dituzten bi huts handi aurkitu ditu. Dagoeneko arazoa “konponduta” dagoela ohartarazi dute Epic Games bideojokoaren enpresa sortzaileak eta kontu-ikuskariek.


2019ko urtarrilaren 17an - 10:38
Argazkia: Gage Skidmore/Flicr

Fortnite, azken urteetako bideojoko famatueneko erabiltzaileen datuak lapurtzeko arriskuan izan dira, El Diario egunkari digitalean irakur daitekeenez.

Espainiako Check Point enpresaren zuzendari Eusebio Nievak aitortu duenez, “gure hacker batek aurkitu du segurtasun sistemako ahulezia eta nola erabilia izan zitekeen ikusteko proba bat ere egin du”.

Nievak jakinarazi duenez, bideojokoaren segurtasun sistemako zuloetako bat sortzen zen, Facebook, Google, Playstation Network eta XBOX bezalako plataformetatik saioa hasterakoan, erabiltzaile kontua baimentzean. Bestea aldiz, phising eraso sofistikatuagoa dela gaineratu du.

Epic Gameseko bozeramaile batek adierazi du segurtasun ahultasunen berri izan eta berehala arazoa konpontzen hasi zirela. Bideojokoaren erabiltzaileak beren kontuak babestera ere animatu ditu, “pasahitz seguruak” erabiliz eta norberaren datuak ez partekatzeko ohartaraziz.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Bideojokoak
Gurasoek nola eta zenbat erabiltzen dituzten pantailak zuzenean dago lotuta seme-alabek pantailekiko duten harremanarekin

Nerabe batek mugikor, tablet eta pantailei ematen dien erabileran eragin handienetakoa gurasoak direla frogatu du ikerketa batek. Alegia, nahiz eta adin horretan gurasoenganako distantzia bilatu ohi den, pantailekiko garatuko duen harremanean gurasoak oraindik ere eredu direla... [+]


Oporretan mugikorretik deskonektatu, seme-alabek eskertuko dizute

Haur eta gazteek duten pantaila kontsumoarekiko kezka nagusi den garaiotan, fokua helduongan jarri eta familia guztiarentzako gomendio baliagarriak bidali dituzte Zurriola ikastolatik, pantailek ez ditzaten udako oporrak baldintzatu.


Nola erabiltzen dituzte gazteek bideo-jokoak, sare sozialak eta joko plataformak?

11-16 urte bitarteko gazteen %23ak dio etxean ez dietela inongo kontrolik ez araurik ezartzen, mugikorraren, bideo-jokoen edo bestelako teknologiaren erabilerari lotuta. Nafarroako Ikastolen Elkarteak egindako ikerketaren emaitzetako bat da: “Gazteak digitalki hezten ari... [+]


2024-01-24 | David Lindemann
Jaso burua, baita ukabila ere

Oso ona iruditzen zait Soraluzeko “Jaso burua” ekimena, ezinbesteko kontzientziazioa bultzatzen baitu. Lehen Hezkuntzako umeen gurasoontzako hitzaldian izan nintzen joan den astean. Seme nagusia LHn zegoela, pantailen (eta pantailen edukien) erabileraren inguruko... [+]


2024-01-19 | Sustatu
Euskarazko 2023ko joko onenak: KlaustroFobia eta Tunic

Game Erauntsiak, 2022ko jokoekin egin zuen bezala, 2023ko bideojoko onena aukeratzeko bozketa jarri zuen martxan Gabonetan, eta joan den astean jakinarazi zituzten emaitzak. Baldur’s Gate izendatu dute urteko joko onena zaletuek, baina guri gehiago interesatuko zaizkigu [+]


2023-11-03 | Jon Torner Zabala
Euskal Game Jam: 48 ordu bideojokoak euskaraz sortzeko

Euskal Game Jam ekimenaren helburua da bi egunez bideojoko sortzaile euskaldun hasiberriak zein profesionalak biltzea, "euren abileziak agerian jarri eta harremanak sortzeko", Zomorro Studio, Game Erauntsia eta EHU eragile antolatzaileek azaldu dutenez. Azaroaren 17tik... [+]


8 urteko haurren herenak smartphone propioa dauka

Lehen eta Bigarren hezkuntzako ikasleek duten pantaila kontsumo, ohitura eta praktikak aztertuta, "gure ustez, familiek ez dakite nerabeek zer egiten duten mundu digitalean", diote macsonrisas-eko hezitzaile digitalek. Hego Euskal Herriko ikasleekin joan den... [+]


Esku-pilota mundu osoan jokatzeko aukera zabalduko du PlayStationek

Bideojoko berri bat aurkeztu du, esku-pilota diziplina batean oinarrituta dagoena. Munduko zazpi frontoi agertuko dira, haietako bat, Euskal Herriko bakarra, Bilbokoa.


Seme-alabei mugikorra erosteko adina atzeratzea adostu dute Udarregi ikastolako gurasoek

Bi amaren kezkak abiatu zuen prozesua Usurbilgo Udarregi ikastolan: zein adinetan erosi smartphonea seme-alabei? Ikastetxeko guraso elkarteak proiektu mamitsua garatu du ordutik, gaiaren inguruan ikasleak eta gurasoak formatzeko. Horrez gain, hiru hilero negoziatzen dute... [+]


Ikasgelako gurasoen artean adostuko bagenu zein adinetan erosi mugikorra seme-alabei?

Seme-alabei smartphonea goizegi erosi nahi ez dieten familietan, “presioa hain da handia, herri batzuetan benetako bazterketa arriskuak detektatzen hasi garela” mugikorra ez duen haurrarekiko. Lehen Hezkuntzako gurasoen artean, ikasgela edo maila bakoitzean familiak... [+]


2021-12-07 | ARGIA
“Barraka” bideo-jokoak irabazi du Durangoko Azokaren sormen beka

“Barraka” abentura bideo-joko umoretsua garatzeko urtebete izango du Ibai Aizpurua diseinatzaile eta programatzaile irundarrak. Horretarako 15.000 euroko laguntza irabazi du Durangoko Azokaren laugarren sormen bekan.


2021-11-03 | Game Erauntsia
‘Among Us’ euskaraz jokatu daiteke Game Erauntsiak prestatutako itzulpenari esker

PC-ko bertsioko testu eta ezaugarriak euskaratu ditu euskal bideojokozaleen elkarteak. Android-eko bertsioa ere itzuli daiteke, baina hainbat muga ezartzen dizkio.


2021-10-29 | Sustatu
Jokoteknia 2021, Europako beste hizkuntza gutxituekin bat aurten

Azkue Fundazioak eta Game Erauntsiak elkarlanean antolatuta, Jokoteknia biltzarraren 4. edizioa Bilboko Euskararen Etxean (San Inazio auzoan) izango da, azaroaren 6an (larunbatez, goizez). Jokoteknia egiten da euskara eta bideo-jokoak uztartzeko, euskal jokozaleen... [+]


Space Revenge Game Erauntsiak euskaratuta estreinatu da PCan eta kontsoletan

Eskema Games estudioaren azken obra zientzia fikziozko girotzea duen tiro jokoa da. Ale bat zozkatuko du Game Erauntsiak euskal bideojokozaleen komunitatearen artean.


2021-09-21 | Jon Torner Zabala
Gazte txinatarrak gehienez ere hiru orduz aritu daitezke astean bideo-jokoetan

18 urtez azpikoek soilik ostiral, larunbat eta igandeetan jolastu ahal izango dute bideo-jokoetan, gehienera ere ordubetez egunean. Legearen helburua gazteen osasuna babestea dela dio Txinako Gobernuak, baina jokoen fabrikatzaileek salatu dute gehiegizkoa dela, eta Gobernuaren... [+]


Eguneraketa berriak daude