Joan den astean jakinarazi zuen El Economista-k Florentino Pérezek ACSko 1.500 bat kilometro autobidea salduko zituela Espainiako Estatuan, horien artean Iruñea eta Jacaren artean egiten ari diren A-21 edo Pirinioetako autobidea.
Nafarroako Gobernua operazioa aztertzen ari da ikusteko nola eragiten dion berak ACSrekin duen kontratuari. Printzipioz salmenta egiten duten enpresen arteko akzio salerosketa hutsa litzateke eta ez lioke eragin behar, ez hastapeneko kontratuari ez errepidearen erabiltzaileari, Diario de Noticias-ek gaur dioenaren arabera.
Kantauri Itsasoa Kataluniarekin lotzen duen Ebroko korridorearen alternatiba izateko jaio zen A-21 autobide hau 2005ean eta orduan, UPN eta PSNrentzat hil ala bizikoa zen Pirinioaren biziraupenerako. Gaur egun Jacara arteko 45 kilometro bakarrik erabiltzen dira, krisiaren ondorioz atzeratu egin da eta Aragoiko Gobernua bere zatia eraikitzen ari da oraindik. Nafarroak bere zatia 2013an bukatu zuen.
Autobidea UPNren Gobernuak agindu zuen eta itzalpeko bidesariaren bidez ordaintzen da. Ordainketa molde honekin, azpiegituraren enpresa kudeatzaileak ez dio ohiko bidesaririk kobratzen erabiltzaileari. Enpresa eraikitzaileak inbertsio osoa hartzen du bere gain hasieran, eta gero Nafarroako Gobernuak hainbateko bat ordaintzen dio urtero. ACSk 241 milioi euroko inbertsioa egin zuen autobide honetan eta 2039. urterako foru gobernuak 496 ordainduko ditu, 2018an adibidez 18,5 milioi euro.
Itzalpeko bide saria finkatzerakoan, besteak beste erabiltzaile kopurua kalkulatzen da, eta gaur egun bere garaian kalkulatutakoa baino askoz bidaiari gutxiago ditu autobide honek. Katalunia Piriniotik lotzeko asmoa zuen, baina gaur egun irla baten tankeran gelditu da isolatua eta ez ei du trafiko gehiago erakartzeko indarrik. Bidaiari kopuru handi bat Pirinioetako turismora lotua dago, eta bereziki negua eta eskiari. Ordainketa, aldiz, nafar guztiek egiten dute zergen bidez.
Pirinioetako hau baino askoz errentagarriagoa da Bideko Autobidea, Iruñea eta Logroño lotzen dituena, Nafarroako herritarrek itzalpeko bidesari bidez ordaintzen duten bigarrena: 390 milioi euroko kostua izan zuen, baina Nafarroako Gobernuak 1.157 milioi euro ordainduko ditu amaierarako, hasierako inbertsioa baino hiru aldiz gehiago.
Espainiako Estatuan azken 20 urteetan sekulako diru publikoaren xahutzeak egin dira azpiegiturekin. Aurten bertan argitaratutako ikerketa lan honetan xahutze horri buruzko argibide ugari ematen dira: “Aproximación a la Geografía del despilfarro en España: balance de las últimas dos décadas” (Hurbilketa zarrastelkeriaren geografiara Espainian: bi azken hamarkadetako balantzea).
Esako urtegia handitzeko proiektua berraztertu dezala eskatu dio Chunta Aragonesista alderdiak Espainiako Gobernuari, tanta hotzak berriki utzitako hondamendia ikusita. Halako euriteak jasanez gero, Esak ur hori guztia askatzeko gaitasun nahikorik ez lukeela izango eta... [+]
Duela bi urte Urdaibai Guggenheim Stop! plataforma herritarra sortu zenetik, Urdaibai ez dago salgai! leloa nonahi ari gara entzuten. Joan den urriaren 19an Gernikan milaka lagun bildu ginen proiektu horri ezetza emateko eta, nire aburuz, hiru dira arrazoi nagusiak... [+]
Araba mendebaldeko Gaubeako proiektu eolikoak eskualdeko energia berriztagarrien potentziala areagotzea helburu duela adierazi du Mendia Wind enpresak. Gasteiz eta Arratzua-Ubarrundia udalerrietan hiru parke fotovoltaiko egiteko proiektua aurkeztu du, bere aldetik, San Miguel... [+]
Pasaiako Portuko Agintaritza eta Algeposa taldea lan arriskuen babesa ez bermatzeagatik kondenatuak izan direla adierazi du Amiantoaren Biktimen Euskal Elkarte ASVIAMEk. Osakidetzak laneko gaixotasunak ezkutatu izana salatu dute.
Arano eta Hernani inguruetan Repsol eta Endesa enpresek eraiki nahi dituzten makro-zentral eolikoen aurkako txosten kritiko mardula egin du Mikel Alvarez ekintzaile ekologista donostiarrak. Bere esanetan, "Euskal Herrian planteatzen den era horretako azpiegitura... [+]
Erramun Galparsoro eta Joxe Manuel Muñoz aranoarrak dira. 22 eta 30 urte daramatzate, hurrenez hurren, 440 metroko garaieratik itsasoari begira dagoen eta 114 biztanle dituen Nafarroako herri txiki hartan bizitzen. Inguruetan Repsolek eraiki nahi duen zentral eoliko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Nafarroako Gobernua ezustean harrapatu du Zangozako Muga meatze proiektuari Justiziaren arlotik emandako ostikadak. Hala onartu du Mikel Irujo Trantsizio Ekologikoko kontseilariak. Espainiako Meatzeen Legea aldatu beharko litzatekeela esan du eta ez du argitu Nafarroako Justizia... [+]
Hamasei plataformak baino gehiagok bat egin dute "Araba ez dago salgai" eta "Makroproiekturik ez!" mezuekin eta manifestazioa antolatu dute elkarrekin: urriaren 26an izango da, 18:00etan Gasteizko Bilbo plazan hasita. Jarraian, manifestazioa deituz plazaratu... [+]
Nafarroako Justizia Auzitegiak bertan behera utzi du Nafarroako Gobernuak Geoalcali enpresari potasa ustiatzeko emandako baimena, Sustrai Erakuntzak eta Ekologistak Martxanek jarritako helegitearen ondoren.
"Sare elektrikoak eta lurraldea: sistema energetikoa eztabaidagai" hitzaldia emango du Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzaile eta irakasleak. Herribizigune eta Ezkeltzu Bizirik taldeek elkarrekin antolatu dute hitzaldia.
Aixeindar SA enpresak "Laminoria" izeneko zentral eolikoa eta fotovoltaikoa eraiki nahi du Arraia-Maeztu, Iruraiz-Gauna eta Donemiliagako lurretan. Proiektu horrek Eusko Jaurlaritzaren ingurumen baimena jasoko ote duen ikusteko dago. ARGIAren eskuetara iritsi da... [+]
Azkenaldian bestelako argumentuak landu dizkigute, Euskal Herriko inguruetan makroproiektuak beharrezkoak direla konbentzitu gaitezen. Erakusgarria iruditu zitzaidan honekiko, Bizkaiko EHNEren webgunean Jauzi Ekosoziala ekimeneko partaide bati argitaraturiko artikulua: "Por... [+]