Espainiako Gobernuaren azken lege aldaketatik (LOMLOE) eratorritako curriculumek filosofia ikasgaiari garrantzia kendu nahi diotela salatu dute Agora Filosofia Elkarteak, Bigarren Hezkuntzako filosofiako zenbait irakaslek eta zientziaren, kazetaritzaren, artearen eta beste diziplina batzuetako hainbat eragilek.
Balio Etikoak ikasgaia DBHko 3 mailetatik kendu, Batxilergoko Filosofia eta Filosofiaren Historia ikasgaiei orduak murriztu, DBH4ko Filosofia hautazkoa ezabatu eta Batxilergotik Psikologia hautazko ikasgaia kenduko du LOMLOEk. Hala, "hausnarketa kritikoaren garapena, eta, orokorrean, filosofiari lotutako balioak" kaltetuko dituztela azpimarratu dute Donostian ostiralean elkartu diren eragileek.
Lehen Hezkuntza osoan pentsamendu konplexua eta hausnarketa gaitasunak garatzera bideratutako curriculum-atala bermatzeko, edota, orain arte bezala, DBH 4. mailako Filosofia ikasgaia hautazkoen zerrendan mantentzeko eskatu dute. Inklusibitatea landuz, Ikasleak eta horien osasuna eta autonomia integrala erdian jartzea hobesten dute Agora elkarteko kideek.
Eskumen autonomikoak erabiltzeko deia
Murrizketei aurre egiteko, Agorak gogorarazi dio Eusko Jaurlaritzari, LOMLOE legearen araberako curriculumaren %50 proposatzea dagokiola. "Jaurlaritzak eskumena du Filosofia, Balio Etikoak eta Psikologia ikasgaiak duindu eta bere neurrira ekartzeko", adierazi dute. Eta bide horretan, elkarlanean aritzeko prestutasun osoa erakutsi dute.
Etorkizun laburrekoak kezkatuago gaude etorkizunarekin etorkizun luzekoak baino. Bizitzaren CCCLXIX. legea da. Aho-korapiloa ematen du, bizitzaren legeak, ordea, ez ditut nik idazten, bizitzak berak baizik.
Lege horrek, taxuzko lege guztien antzera, salbuespenak baditu, baina... [+]
Egun, lagunak erosteko aplikazio asko daude: AlquiFriend eta Ameego dira ezagunenak, eta, antza, oso ondo funtzionatzen dute, batez ere Ameriketako Estatu Batuetako hiri handietan. 600.000 erabiltzaile inguru dituzte. 120 dolar norbaiti ordaindu, eta ordu pare batez zurekin... [+]
Martxoaren amaieran Donostiara etorri zen Amador Fernández-Savater bere liburu berria aurkeztera: Capitalismo libidinal [Kapitalismo libidinala]. Bisita labur batek mami handia izan dezake. Madrilera itzuli aurretik elkarrizketatu genuen, harilkatuz politika,... [+]
Pasa den urtarrilean, Yuk Hui filosofoak hitzaldi bat eskaini zuen –solasaldi bat, hobeto esanda– Donostiako Tabakaleran. Azken urteotan oihartzun handia izan du haren lanak, eta goraino bete zen aretoa. Besteak beste, monoteknologismoaren pentsamendu-ildoa kritikatu... [+]
Gorputzaren gaiak pisua hartu du egungo diskurtsoetan, era askotara agertzen zaigu. Hala ere, eztabaida berri samarrak dira: beste garai batzuekin alderatuta, gorputza nahiko baztertua egon da Mendebaldeko pentsamenduaren historian.
Niri, egia esan, lagungarria egiten zaizkit... [+]
Palestinarrek pilotu israeldar bat bahitu, epaitu eta urkatuko balute, ez litzateke gauza bera?”. Halako eta bestelako galderei erantzun nahian, Hannah Arendten Eichmann Jerusalemen liburua abiapuntu izanda, mahaiaren bueltan elkartu ditugu bi filosofo eta politologo bat,... [+]
Aurten 60 urte bete dira Hannah Arendtek Eichmann Jerusalemen liburua kaleratu zuenetik. Urte bat gehiago pasatu da Adolf Eichmann funtzionario nazia, Holokaustoaren "arduradun logistikoa", Israelen urkatu zutenetik. Eichmannen epaiketaren jarraipen... [+]
Zure arreta harrapatu nahiko nuke, irakurle; artikulua dastatzeko gogoa piztu. Ezinezko helburua? Egun, irakurketaren bidez norbaiten arreta harrapatzea gero eta zailagoa omen da. Irakurtzea ez omen dator bat egungo estimulazioaren intentsitate eta abiadurarekin; ez omen du bat... [+]
Jakinduria eta argia lotzeko tradizioa oso zaharra da. Indoeuropar hizkuntzetan biak estekatzen dituzten metaforak hain dira ohikoak, hain daude sartuta, non ez baitira ia kontzienteki sumatzen. Baina ez horietan soilik, gureak ere lotura bera du berezko: argia esaten diogu... [+]
Zergatik ez landu eskolan elkarrizketa filosofikoa txikitatik, pentsatzen ikasteko, ideietan sakontzeko, edukiak kritikoki aztertzeko? Gogoetatzen nola i(ra)kasten den, galdera onak zeintzuk diren, iritzi “desegokien” aurrean zer egin… galdetu diogu Miren... [+]