Faltsuak dira Ipar Euskal Herrian Abiadura Handiko Trenaren lanak hasi aurretik Frantziako Trenbide Sareak emandako datuak. CADE, Ingurumenaren Aldeko Elkarteak uste zuen datuak faltsuak zirela eta orain frogatzea lortu dutela azaldu zuten prentsaurrekoan. Urriaren 17an emango dute informazio guztia Mugerren egingo duten bilkura publikoan.
Pantxoa Teiller CADEko kideak salatu du AHTa egitearen beharra justifikatzeko sortu zen behatokian eman ziren datuak okerrak zirela. Bi adibide jarri ditu Euskal Irratiek eta Kazeta.eus-ek jaso dituzten adierazpenetan.
Teillerrek esan du, Frantziako Trenbide Sarearen hitzetan 2006tik 2012ra bitartean tren kopurua 90 trenekoa zela eta datuek berriz, 52 trenekoa dela frogatu dutela. Era berean, 2006 eta 2012 urteen artean Frantzian eta Espainian merkantzia garraioa %50ean gutxitu dela nabarmendu du CADEko kideak: "Bereziki AHTen kopurua Hendaia eta Baiona artean gutxitu da, eta aldiz tokiko trenek gora egin dute”.
Teillerren hitzetan, garrantzitsuena da emaitzak “argi” usten dutela ez dagoela AHTaren beharrik.
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]