Medioetan irakurritakoaren arabera, Foro Sozialeko ordezkaritza bat eta EPPK-ko bi mintzakide elkarrizketatu egin dira. Aipatzen dutenez, kolektiboko kideek espainiar eta frantses estatuetako legezko bideak jorratzeko prestutasuna erakusteaz gain, itxaropentsu daude, eta era berean, jarduera politikoagatik barkamena eskatzeko prest omen daude.
Lehenengo galdera: nor dira Bake Foro Sozialekoak? Ez ote da egia aldarrikatzen duten kontzeptuak (bake hutsa), EH okupatzen duten estatu kapitalistei eta haien aliatu erreformistei nahiz burges txikiei mesede egiten dienik soilik?
Ez ote da egia Sortuk eta EH Bilduk, izatez inoiz baino biziago dagoen gatazkaren ondorioei irtenbidea bilatzea eskatzen dutenik? Bestalde, dinamiketan indarkeriaren erabilera estatu okupatzaileen monopolioa dela erakutsi nahi dute, hortaz, zergatik iristen dira Kolonbiaraino eta bertan ere bake-konponbiderako
Ezker Abertzale Ofiziala eta erreformistak ez du EPPK-ko presorik zaharrenaren inguruan (75 urtekoa) inongo informaziorik eman (Naiz-Gara), izan ere, Sortu Bideari jarraiki, espetxe-baimenak ahalbidetzen dituen hirugarren gradura pasatzeko eskariari, eta baldintzapeko askatasuna emateari uko egin dizkiote
prozesua dagoela ikusarazi nahi gaituzte egiazkoa ez bada ere?
Berrehun gerrillari ohi eta nekazari militante, langile... garbitu egin dituzte 2018ko lehen sei hilabetetan. Hala ere, Paul Rios eta beste batzuk bake prozesuez ari dira. Kolonbian oinarrizko ogia eskatzen dutenak hiltzen dituzte, Euskal Herrian, planetako gune kapitalista batean kokaturik, damutzea eskatzen zaie presoei espetxetik atera ahal izateko, hau da, ez zen gauza ona izan Euskal Herria okupatzen duten estatuen basakeriari borroka bidez aurre egitea. Beraz, indarkeriaren monopolioa kapitalarentzat eta bandera horiak Ekialde Ertainean, Afrikan edo Asian denon diruarekin eragindako hondamenaren ondorioei.
Kalera ateratzeko, beste peaje politiko batzuen artean, derrigorrezko damua eta salaketa eskatzen zaizkiela ikusita, zergatik dago EPPK-ko ordezkaritza etsaien espetxe-bideari ekiteko prest?
Errespetu handia diogu okupatzailearen eta kapitalaren aurka egin duen borrokalari orori. Kontua da EPPK-k oraingoz ez duela konpondu damuaren eta salaketaren marra gorrien kontraesana, horixe baita askatasuna lortzeko etsaiek ezarritako sine qua non baldintza. Berriz ere amnistiaren helburua jarri behar dugu irtenbide politiko bakar eta posible gisa.
Bitartean, Foro Sozialeko bozeramaileek diotenez, euskal preso politikoak itxaropentsu daude oraingo egoeraren aurrean. Baina une hauetara iritsita gezurretan ari direla esan beharrean gaude, modu berean, irain egiten diotela oinezko jendearen sen onari, behin eta berriz halako ergelkeriak entzun eta entzun behar dituztelako.
Gaur egunera arte, Ezker Abertzale Ofiziala eta erreformistak ez du EPPK-ko presorik zaharrenaren inguruan (75 urtekoa) inongo informaziorik eman (Naiz-Gara), izan ere, Sortu Bideari jarraiki, espetxe-baimenak ahalbidetzen dituen hirugarren gradura pasatzeko eskariari, eta baldintzapeko askatasuna emateari uko egin dizkiote, nahiz eta zigorraldiaren zatirik handiena beteta eduki, bai eta, espetxeko tratamendu batzarraren onespena eta espetxe-zaintzako epaitegi zentralaren baimena ere.
Halaber, euskal iheslari politiko ugari Euskal Herrira etorriko direla iragarri badute ere, isilpean gorde dute, duela ia 40 urteko gertakariak direla kausa, haietako bati ezarritako 46 urteko zigorra. Era berean, espainiar eta frantses sistemaren esku jarri izanaren berrespena egin duten bitartean, Mont-de-Marsan-era egindako lekualdatze arrunt bat laudatuz, Frantziak Espainiaratutako azken bi preso politikoak Murtzian eta Algecirasen espetxeratu egin dituzte.
Gezurra badirudi ere, errepresioari aurre egite aldera, Sortu eta EH Bilduko bozeramaileek argudiatutakoaren arabera, beste ziklo politiko batean bizi gara eta Espainia ez da horretaz ohartu. Zertaz baliatzen da jende hori halako errepresio eta mespretxuaren aurrean halako konplazentzia handiaz jarduteko? 1978ko Moncloako Estatutua berritzean Euskal Herriaren zatiketa onartzeaz gain, zein izango da hurrengo sorpresa?
Foro Sozialeko bozeramaileek diotenez, euskal preso politikoak itxaropentsu daude oraingo egoeraren aurrean. Baina une hauetara iritsita gezurretan ari direla esan beharrean gaude, modu berean, irain egiten diotela oinezko jendearen sen onari, behin eta berriz halako ergelkeriak entzun eta entzun behar dituztelako
Edonola ere, edo Foro Soziala ari da gezurretan edo EPPK-ko ordezkaritza da gezurretan ari dena kolektiboaren iritzia adierazten duenean. Epe labur edo ertainean ez da atzematen inolako horizonte positiborik euskal preso politikoei dagokienez, are negatiboago, zigorraldi luzeak pairatu behar dituztenen kasuan. ETAko kide izatearen akusaziopean atxilotutako azkena, zorte handi-handiz, 2058. urtean aterako da kalera. Era berean, kartzeletan zer ari den gertatzen jakitea garrantzizko kontua da, izan ere, urrutira joan gabe, eta oraindik oso kopuru esanguratsua ez izan arren, geroz eta euskal preso politiko gehiagok uzten diote EPPK-ko kide izateari, eta Sortu konplexuak darabiltzan preso politikoen zerrendetatik kanpo utziak izaten dira sistematikoki. Horrelaxe daude kontuak.
Bakeaz eta gatazkaren konponbideaz ari dira. Zer da Euskal Langile Herriarentzako bakea? Zein da eusko-espainiar burgesiaren bakea, alegia, EAJren indar bizien bakea? Bada, haien bakea, EAJrena, PPrena, PSOErena, Podemos-arena… espainiar edo frantses batasun sakro-santuaren bakea, eta haietako inork ez du Euskal Herriarekiko esplotazio eta okupazioaren bilakaera aldatzeko asmorik. Ari dira, modu berean, gatazka baten konponbideaz eta ondorioez, berriz zera diogu: inoiz baino argiago ikus daiteke.
Zer da halako esparru demokratikora iristea, non gure herriaren okupazioa eta esplotazioa iraunarazten dituzten? Zer da garaile eta garaituen kontu hori? Zer da bitarteko bat bilatzearen kontu hori inor galtzaile gerta ez dadin? Ez dago bitartekoak bilatzerik Euskal Langile Herria okupatu eta esplotatzen duen klase baten aurrean.
Klase borrokaren partida ezin daiteke berdinketan amaitu, eta gezurretan ari dira hala saltzen dutenak eta euskaldunontzat etorkizun aske, kolektibo eta solidarioa nahi dutenak baina hezur-muinetaraino bustitzen ez direnak. Ez dago zatikako edo koiunturazko konponbiderik, sistemak desegin, kondenatu edo ahaztuko baitu.
Halaxe ikusi ahal dugu argi eta garbi sistema kapitalista eta inperialistaren hainbat adibidetan: tamilek ez ziren errenditu eta garai modernoetako genozidiorik larrien nozitu egin zuten. Osloko akordioak onartu zituzten palestinarrek sionismoarekiko mendetasuna erakutsi dute, baina sionisten faxismo genozidak gora egiteaz gain, ez du etenik. Konta diezagutela nola geratu ziren El Salvador eta Guatemala euren bake prozesuak gauzatu eta gero. Azal diezagutela Hegoafrikan lehertzear zegoen iraultza sozialari eusteko asmatutako dikea, zurien esplotazioa eta atzerriko kapitala salbatuz, arraza-segregazioa eta herritar beltzez osatutako burges txiki klaseko frakzioa sortzeko “helburu” zutela. Konta diezagutela nola dagoen Ipar Irlanda eta zenbat irlandar preso politiko dauden.
Zer ez dugun nahi ondo jakin arren, egia da, bai, oraindik nekez sortzen ditugula euskal iraultza sozialistaren aldeko borrokari eusteko beharrezko diren egiturak eta dinamikak.
Begi-bistakoa da ez dugula inongo baimenik eskatuko, nazio kolektibitate gisa, geure gaien inguruko erabakiak hartzeko eta guri dagokigunari buruz erabakitzeko eskubidea, nahi dugun moduan eta nahi dugunean, ez eta, Euskal Herriaren okupazioaren eta pairatzen dugun esplotazioaren aurrean matxinatzeko eskubiderako ere.
Aspaldi esan genuen bezala, euskal langileok, penintsulako beste nazioetako langileak eta kontinenteko langileak klase berekoak bai baina herrialde desberdinetakoak gara.
Euskal Herrian ez dago etorkizunik sumisiopean lan indarra saltzen dutenentzat. Espainiar eta frantses botetako zolei itsatsita gauden bitartean, ez gara inoiz erabat burujabe izango maila nazional nahiz sozialean. Horrenbestez, Euskal Herria aske eta sozialistaren aldeko borrokari eutsiko diogu.
Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora
ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.
Pertsona nagusiekin edo aniztasun fisiko eta neuronalak dituzten pertsonekin lanean zaudenean, dugun gizartean gaitasunaren ideiak espezie bezala asko mugatzen gaituela ohartzen zara. Hau da, dugun sistemak gauzak modu espezifiko batean egiteagatik jartzen zaitu balioan, eta... [+]
Idatzi nahi nuen gabonetako argien alde, eta urteroko ohitura bilakatu aldarrikatzea, kaleak argitzen dituzten aro honetan, espazio publiko apain, alai eta gozagarri bat, klase ikuspegitik. Baina, noski, espazio publiko epelak ere bai, zenbait gazte liburutegietan liburuak... [+]
Barkatu hariztiak, artadiak, zumardiak, lertxundiak, lizardiak, haltzadiak, gaztainadiak, urkidiak, gorostidiak, sagastiak, pinudiak eta zuhaitzen elkarte guztiak, baina, gaur, pagadiak du hitzordua negu-mugako ospakizunak direla eta.
Errazagoa egiten zait negu-mugako... [+]
Badator Euskaraldia, berriz ere. Urte berriko udaberrian izango da oraingoan, antza. Dagoeneko aurkeztu dute eta, egia esanda, harritu egin nau; ez Euskaraldiak berak, ezpada beraren leloak: Elkar mugituz egingo dugu.
Irakurri edo entzun dudan lehenengoan, burura etorri zait... [+]
Ildo beretik dator Eusko Jaurlaritza berriaren politika. Hitzak bai, baina ekintzak ez dira argi ikusten Pradalesen gobernuak aurkeztutako aurrekontuan.
Sistema kolonial kapitalista heteropatriarkala auzitan jartzen eta borrokatzen denean, gupidarik gabe erasotzen du bueltan. Eskura dituen tresna guztiak erabiliz, instituzioak, medioak, justizia, hizkuntza, kultura, indarkeria... boterea berrindartzeko, sendotzeko eta... [+]
Ez dakit zuek ere pertzepzio bera ote duzuen –aitor dut: modu azientifikoan hasi naiz idazten hemen–. Pereza hitzaren hedatze naturalaz ari naiz. Gero eta gehiago aditzen baitut Hego Euskal Herriko bazterretan: euskaraz, espainolez eta, jakina, euskañolez... [+]
Askok, Gabonetan, ilusioa baino alferkeria handiagoa sentitzen dugu familia-otordu eta -topaketetan pentsatzean. Baina aurreratzen dizuegu ez dela otordua bera kolektiboki deseroso sentiarazten gaituena, familia tradizionala definitzen duen normatibitatea baizik. Are gehiago,... [+]
Betidanik begitandu zait esanguratsuagoa han-hemenka topa daitezkeen guruztokiei gazteleraz esaten zaien modua: humilladero. Ez al da guruztoki edo santutxo izen nahiko light, zuri edo haragoko konnotaziorik gabekoa? Azken batez, bertatik pasatzen zen oro umiliatu behar zen... [+]
Siriako Arabiar Errepublikaren amaierak harridura handia sortu du, gertatu den moduagatik: azkar eta ia erresistentziarik gabe. Halere, ez da hain arraroa herrialdea suntsituta, pobretuta eta zatitua zegoela kontutan hartzen badugu. Aspalditik siriar gehienen ardura ez zen nor... [+]
Nobedadea izan ohi da Durangoko Azokari lotzen zaion hitz entzunenetako bat. Nobedadea han, eta nobedadea hemen. Zenbaitetan, ordea, lehengokoari beste itxura ematea aski izaten da etiketa hori itsasteko. Talentu berriztagarriz birmasterizatutako CDek eta berrargitalpenek badute... [+]
Euskara txikitasunean handia den ur emaria dugu. Bertako tanta bakoitzak gure kultura ureztatzen eta biziberritzen du. Egarri den hari itsaso bete ur eskaini. Euskara putzu sakon eta ilun batetik etorri izan bada ere, guztiok atera dugu gure ur-gazi lagina, eta guztiok bilakatu... [+]
Gazteak gero eta lehenago hasten dira pornografia kontsumitzen; izan ere, bere sexu heziketa bakarra da pornoa. Nola demontre heldu gara honaino?
Gaur egun, onartu behar da Interneti esker pornografia ikustea askoz errazagoa dela. Tamalez, klik baten bidez 7-9 urte arteko... [+]