Ez du atertu areto barnean

  • Atzoko eguzki izpien eta gaurko euri tanten artean kokatu ohi da uda eta udazken artean ibiltzen den zinemaldia. Atzo, itsasoan bainatuko zen ikuslegoa, pelikula batetik atera eta bestera sartu bitartean. Gaur, ordea, inguruko kafetegiak, liburutegiak edo edozein arkupe izan dira tarte horren babesleku. Bezperako argien kontrastea oraindik bizkar gainean, egungo filmen giroa akorde zegoen kanpoko eguraldiarekin. Sakontasun handiz aritu dira denak.

Jesús López filmaren fotograma

2021eko irailaren 18an - 20:29
Azken eguneraketa: 22:34

Horizontes Latinos saileko Jesús López filmak ireki du eguna. Maximiliano Schonfeld zuzendari argentinarraren lana da, eta ezaguna dugu 2018. urtetik hona Proyectan eta WIP Latamen parte hartu baitu, garapen eta ekoizpen faseetan. Filmak senitarteko baten heriotzak familian eragindako hutsunea erretratatzen du, Argentinako landa eremuan. Abelek, pixkanaka, galdu berri duen lehengusuaren tokia nola hartzen duen ikusten dugu, ingurukoek ere hala eskatuta. Beste baten identitatea hartzeak dakartzan abantailak eta ardurak, presio eta sariak nahasten dira barne munduan sakontzen duen filmean. Ederra da zinema argentinarrak esan gabe iradokitzeko duen indarra, eta era horretan garatzen da istorioa, gertakaria gero eta esplizituago egiten den arte. Filmak barnean hartzen gaitu hasieratik, ordezkatze horren testigu eginez eta protagonistaren alde jarrita. Estetikoki filmak iruditegi kontzeptualetara jotzen du, argi bereziak, lurrean altxatzen den hautsa edo iluntzetako misterioa harrapatuz. Honek, ordea, istorioa apur bat lausotzen du, edertasuna azaleko gelditzeko arriskuan. Halere, fintasun handiz landutako istorioa, ikuslegoaren txaloak jaso dituena amaitzean.

 

Eles transportan a morte filmaren fotograma

 

 

Eles transportan a morte filmaren fotograma

 

 

 

Horren ondoren izan da Eles transportan a morte filmaren pasea. Zinemaldiko sailik irekiena izateko ospea duen Zabaltegi-Tabakalera sailean lehiatzen da Helena Girón eta Samuel M. Delgadoren lana, eta bi lerrotan kontatutako istorioa da. Batetik, Kristobal Kolonen tripulazioko hiru heriotz-kondenatu ditu protagonista; bestetik, hil zorian dagoen emakume bat, eta hura salbatzen saiatzen diren bi emakume. Bekatuen eta traizioen artean, ihesa eta sorginkerien  nahasmenduan, zatikaturik kontatutako istorioa da. Narratibotik nahiko aldenduta garatzen den haria da, eta ondo asmatzen du zein realismo dosi eman, eta non. Irudien testurak modu askean tartekatzen dira, eta zentzu horretan erabaki ausartak daude hartuak. Duen punturik indartsuena saiakera egiteko era da, bideak itxi beharrean irekitzen dituena. Beharbada solemnitate gehiegi hartzen dute elkarrizketek, urriak baitira, eta horren ondorioz pisu larregi hartzen baitute. Ikusmira Berriak programan garatutako lanak, bestela, proposamen interesgarria dakarki iragana ekartzera begira.

Azkenik, sail berean estreinatu da Jean-Gabriel Périoten Retour à Reims (Fragments) filma, jada urteroko parada bihurtu zaigun zuzendariaren obra. Hainbat lan izan ditu zuzendariak Donostia Zinemaldian azken urtetan, eta askoren kuttuna bihurtu. Jarritako espektatibak bete ditu azken film honek, klase ikuspuntua, emakume langilea, eta egungo gizarte-politika izanik jomugan. Artxiboko material bitartez frantziar zinema eta teleberriak batez ere, zuzendariak Didier Eribonen liburuan oinarritu du filma, hainbat adaptazio eginez. Militantziarekiko esperantzak eta kontakizunerako erraztasunak ausarki egin du topo obra honetan zinemaldiko ikuslegoarekin, zeinak ezin izan duen beste toki batera begiratu. Jaka horien irudiek hartu dute Tabakalera, baita manifestazioetako gas negar-eragileak, eta euriak, eta oihuek. Kanpoan ateri jada.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Zinemaldia 2021
2021-09-28 | Mikel Antza
Donostia Zinemaldiaren aitzakian
Zinemaldiaren osteko bestondoa

Aurten ez naiz Zarautzera joan Literaturiara. Nekatuegi nengoen. Neure buruari ezarritako zine maratoiaren amaieran ondo zetozkidakeen begiei zabalik eusteko Laranja mekanikoa filmeko Alexi ipini zizkioten gailuak.


BESTELAKO ZINEMALDIA
Irudika ditzagun istorio sinesgaitzak

Zinemaldiaren glamourak atzean zer uzten zuen ez pentsatzen ahalegindu ginen. Irailaren 17tik 26ra bitarte, Donostiako erdiguneak eta Alde Zaharrak Zurriolako hondartzarekin egiten duen triangeluak ez du Zinemaldia ez zen besterik izan hizpide. Eta behin garbitzaileen kamioiak... [+]


2021-09-27 | Mikel Antza
Donostia Zinemaldiaren aitzakian
Zinemaldiaren osteko bestondoa

Aurten ez naiz Zarautzera joan Literaturiara. Nekatuegi nengoen. Neure buruari ezarritako zine maratoiaren amaieran ondo zetozkidakeen begiei zabalik eusteko Laranja mekanikoa filmeko Alexi ipini zizkioten gailuak.

 


BESTELAKO ZINEMALDIA
Irudika ditzagun istorio sinesgaitzak

Zinemaldiaren glamourak atzean zer uzten zuen ez pentsatzen ahalegindu ginen. Irailaren 17tik 26ra bitarte, Donostiako erdiguneak eta Alde Zaharrak Zurriolako hondartzarekin egiten duen triangeluak ez du Zinemaldia ez zen besterik izan hizpide. Eta behin garbitzaileen kamioiak... [+]


“Haiek milionario, gu prekario”

Zahar etxeeetako langileak Zinemaldiaren alfonbra gorrian sartzen saiatu dira (irailak 25), baina Poliziak geldiarazi egin ditu.


BESTELAKO ZINEMALDIA / 8. EGUNA
Alfonbraren azpian zegoena

Betirako gelditzeko itxura lukeen arren, amaitzen ari da Donostia Zinemaldia. Estreinatu dira dagoeneko film guztiak, eta hasia da epaimahaia sarien berri ematen. Batzuetan bat gatoz, besteetan ez horren beste; hor dago iritziaren koska. Agian homologazio eta lehia ez litzateke... [+]


BESTELAKO ZINEMALDIA / 7. EGUNA
“Dokumentalgintzak narraziorako potentzia eta esperimentaziorako joera berariazkoak ditu”

Paloma Orlandini (Buenos Aires, 1996) zine zuzendaria eta muntatzailea da. Donostia Zinemaldiko Nest sailean aurkeztu du Ob scena lana, eta berekin izateko aukera izan dugu, Argentinako zinemaz, bertako mugimendu transfeministaz, eta pornografiaz aritzeko. Urguleko... [+]


2021-09-23 | Mikel Antza
Donostia Zinemaldiaren aitzakian / 6. EGUNA
Kerik gabeko egunak

Giro itogarria ezin jasanez alde egin eta Mexikon luzaz egon den gizon bat Donostiara itzuli da. Bertan aurkituko duenak ez du zerikusirik bere gaztaroan ezagutu zuenarekin. Gatazkaren presentzia egunerokoa den hirian ezin egokituz dabil, bakarti, eta alkoholarekin arazoak... [+]


BESTELAKO ZINEMALDIA / 6. EGUNA
Esaten ez direnak

Azken egunetara iristen ari garela, film gutxi gelditzen dira estreinatzeke. Banaka-banaka ikusi ditugu areto eta oholtzatik pasa diren zuzendari, ekoizle nahiz aktoreak, apur bat hurbiltzen gaituelarik horrek sortze eta eratze prozesura. Egileen zuzeneko ahotsa entzutea izaten... [+]


2021-09-22 | Peru Iparragirre
Sail Ofiziala / 5. eguna
Amatasun atmosfera itogarriak


2021-09-22 | Mikel Antza
Donostia Zinemaldiaren aitzakian / 5. EGUNA
Azpi-azpikoak

Emanuel Carrere idazle eta zinegilearen Ouistreham filmaren sinopsia irakurri nuenean, Günter Walraff kazetari alemaniarrak 1985ean argitaratu zuen Ganz unten (Azpi-azpian) liburua etorri zitzaidan gogora. Walraffek bi urte igaro zituen lan egiteko baimenik gabeko langile... [+]


BESTELAKO ZINEMALDIA / 5. EGUNA
Atalik interesgarriena eta ospearen balioa

Sarrerak lortzeko egon diren zailtasunak izan dira hizpide hainbat mediotan. "Aurten ez dut ezer lortu" edo "datorren urtean akreditazioa, fijo" bezalako komentarioak entzun ditut han eta hemen; nik, seigarren egunez, alarma 6:45etan jarrita eman diot hasiera... [+]


“Emakumerik gabe ez dago zinemarik, elkarrekin indartsuagoak gara” aldarrikatu dute Zinemaldian

Emakumeek zineman ikusgaitasun nahikorik ez duten arren, izan badirela gogoratu dute Donostiako Zinemaldian, duten lekua aldarrikatuz, “emakumerik gabe ez baitago zinemarik”. Elkarrekin indartsuagoak direla-eta, elkarte berri bat ere aurkeztu dute: MIA Animazio... [+]


Eguneraketa berriak daude