Europako Legebiltzarrak ez dio betorik ezarri 2015eko urrian Europako Batzordeak (EB) egindako proposamenari: autoen nitrogeno oxido emisioen gehienezko mugak handitzea datozen urteetan. Legebiltzarreko Ingurumen Batzordea proposamenaren aurka agertu eta neurria geldiarazteko eskatu zuen, baina parlamentariek eskari horren kontra bozkatu dute Estrasburgon egindako saioan.
317 legebiltzarkidek eman dute Ingurumen Batzordeak proposatutako betoaren aldeko botoa, eta 323k kontrakoa. Hala, EBren proposamenak aurrera egingo du, auto fabrikatzaileen mesederako.
Zein da ondorioa?
Volkswagen eskandaluaren harira, Europako Batzordeak autoen emisio test sistema berria proposatu zuen: probak errepidean egin beharko dira, baldintza errealetan, eta ez laborategietan. Baina era horretan oso zaila izango da autoek indarrean dagoen legedia betetzea. Europako Batzordeak berak emandako datuen arabera, gaur egungo NOx emisioak legeak baimentzen duena baino lauzpabost aldiz handiagoak dira.
Auto fabrikatzaileek presio egin dute Bruselako korridore eta bulegoetan, aldaketetara egokitzeko denbora behar duela argudiatuz, eta lobby lan horrek fruitu eman du: Europako Batzordeak urrian proposamenaren arabera, autoek orain baino %110 gehiago igorri ahal izango dute 2017-2019 bitartean –gaur egungo kilometroko 80 miligramotik 168ra igoko da muga–, eta %50 gehiago 2020tik aurrera.
Europako Industria komisarioak, Elzbieta Bienkowskak, iragarri du etorkizunean araudia gogortuz joango dela, baina epe zehatzik finkatu gabe, aipatutakoez landa.
Erreakzioak
Zenbait legebiltzarkideren arabera, Batzordearen proposamenari argi berdea ematea orain arte industriak egindako iruzurrak legeztatzearen parekoa izango da. Equoko Florent Marcelessiren esanetan, “2007tik indarrean dagoen legedia betetzeko inolako ahaleginik egin ez duen industriari mesede egingo dio erabaki honek”.
Berdeen taldeko Ernest Urtasunen ustez, indarrean dauden mugak betetzeko teknologia existitzen da. “Gauzak ondo eginez, urtero 75.000 heriotza saihestuko lirateke Europako hiriguneetan. Proposatutako araudia anakronikoa da”.
Neurriaren aldekoek, berriz, argudiatzen dute muga berriekin lortu egingo dela kutsadura gutxitzea, aldi berean auto-fabrikatzaileei test berrietara egokitzeko denbora emanez. “Kontuan hartu behar da gaur egungo NOx emisioek %400 eta %500 bitartean gainditzen dutela legeak dioena. Onartu denarekin, airearen kalitatea hobetuko dugu enpleguari kalte egin gabe”, adierazi du Giovanni la Via popularrak
Astelehenean egindako inspekzioaren ostean hartu da erabakia, azken asteetan izan diren istripuen harira.
Euro 7 araua, isuriak murriztea helburu duena, aurreikusitakoa baino beranduago sartuko da indarrean: ibilgailu arinen kasuan 2027an eta 2029an astunen kasuan.
Ortuellako udalerria herritarren mobilizazio baten lekuko izan ziren atzo, Barguilla auzoan, Sader enpresaren instalazioa berria jartzeko proiektuaren aurka. Ortuellan Sader Ez auzo-plataformak deitutako manifestazio honetan, Ekologistak Martxanek ere laguntzen duena, fabrika... [+]
Aspaldi ez bezala gure etxean marrubiak (Fragaria x ananassa) jan eta jan ari gara udazkenaren sarrera ospakizun hauetan. Ez da gertaera makala, izan ere udazkena da marrubidian lanerako sasoi nagusia. Marrubidia osatu eta gaztetu edo erabat berritzeko landaketak orain egin ohi... [+]
Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) airearen kalitateari buruzko gomendio berriak argitaratu ditu asteazken honetan, 2005az geroztik zituenak baino zorrotzagoak, kutsadurak mundu osoan eragiten dituen urteko zazpi milioi heriotzak geldiarazteko asmoz.
Aire Zaintzaileak ekimenak ezagutzera eman dituen datuen arabera, Espainiako Estatuan neurtu dituzten 28 udalerrietatik Erandio da aire kutsatuena duena, Madril edo Bartzelonaren aurretik. Ikerketa antolatu duten elkarteetako bozeramaileek azaldu dutenez, harrituta daude emaitza... [+]
Anerreka Ingurumen Elkarteak Jaurlaritzako Ingurumena sailari eskatu dio Donostiako erraustegiak orain arte airera isuri dituen gai kutsakorren kopuruari buruzko datuak eman diezazkiola eta orain arte ez du inolako erantzunik jaso. Erraustegiak Ingurumen Baimen Bateratua... [+]
Gasoilezko motorren kutsaketak faltsutzen zituztela-eta, duela bost urte Dieselgate delakoak astindu baldin bazuen autogintzako industria, eskandalu berri bat egon daiteke lehertzeko zorian egunotan, Hybridgate deitu beharko genukeena: Transport & Environnement GKEak... [+]
Nafarroako lurralde osoan Osasunaren Mundu Erakundearen gomendioak gainditzen dituen kutsadura-maila erregistratu dela bildu du taldeak 2019ko aire kalitateari buruzko txostenean.
COVID-19aren pandemiaren ondorioz hartutako neurri zorrotzenen artean, herritarrak etxeetan konfinatzea erabaki dute munduko gobernu askok, eta horrek nabarmen eragin du ingurumenean: %17 jaitsi dira mundu osoko CO2 isurketak, eta urte amaierarako %4 eta %7 artean mantentzea... [+]
Koronabirusari aurre egiteko itxialdiek NO2 mailak izugarri jaitsi dituzte munduko hainbat tokitan; baina pandemiak badu txanponaren beste alde bat, eta AEBak dira horren erakusgarri: Trumpek bertan behera utzi ditu ingurumena babesteko neurri ugari, krisi ekonomikoaren lehen... [+]
Eguraldi lehor eta beroa medio airearen kutsadurak gora egin zuen otsailaren 3, besteak beste, Donostian eta Tolosan; «gure egunerokoak kutsakorrak direla» hausnartu beharraz hitz egin du Eguzkik Talde Ekologistak.
Ekologistak Martxan taldeak argitaratu duen txosten batek azaldu du EAEn eta Nafarroan lau herritarretik hiruk arnasten dutela aire kutsatua.
ToxicoWatch fundazioak eta Eusko Jaurlaritzak akreditatutako Euskal Herriko enpresa bat arduratuko dira Gipuzkoako erraustegiaren inguruetan kutsadura neurketak egiteaz. Astearte goizean prentsaren aurrean hartu dituzte Zubietako oilategi batean azpiegitura erretzailea piztu... [+]
Ekologistak Martxanek jakinarazi duenez, EAEko milioi eta erdi pertsonak aire kutsatua arnastu dute 2018an: biztanleriaren %70ak, lurraldearen %47an. Nafarroari dagokionez, lurraldearen bi heren ari dira kutsadura maila altua jasaten.