Etxeko errefortzua kontuan hartu gabe emango bagenu klasea?

  • "Eskolan ikasgaia azaldu, etxean eskolako lanak egin eta azterketa jarri" formula aldatzea erabaki du José Antonio Herranz irakasleak: irakaskuntza-ikaskuntza osoa eskola-orduetara mugatu du, etxeko errealitatearen erruz ez daitezen ikasle batzuk atzean geratu. Bere esperientziaren argi-ilunak kontatu ditu.

Esperientziak ekarri du txikitzea paso egiten duten ikasleen kopurua. Argazkia: gpointstudio/Freepik

2024ko urtarrilaren 10an - 06:42
Azken eguneraketa: 08:07
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Lehen Hezkuntzako irakaslea da Herranz, eta berak dio eskola eta etxea batzen dituen formulak ikasle askori balio diela, baina ez denei, batzuek eta besteek etxean duten egoera sozioekonomikoa, gurasoen laguntza, jarrera eta moduak oso ezberdinak baitira. Etxean ikasten ez duten edo etxean (klase partikularretan?) behar bezalako errefortzua ez duten horien ikasketa murrizten doala eta pixkanaka desmotibatzen, gero eta atzerago gelditzen doazela dio (etxeko egoerak hezkuntzan sortzen dituen desoreka eta arrakalez erreportajea idatzi genuen ARGIAn).

Horiengan pentsatuz aldatu zuen formula irakasleak: helburua, ikasketa prozesua ahalik eta gehien eskola-orduetan bertan ematea, irakasleak berak kudeatuta eta zuzenduta.

Zaila dela aitortu du, klasean ikasleen araberako maila eta erritmo ezberdinetan lan egiteko antolatu beharra dagoelako, material ezberdinak prestatu behar direlako, denbora tarte gehiago hartzeko prestatu, ikasle batzuek besteei elkar laguntzeko moduak bideratu… “‘Ez duenez etxean ikasten, ezin dut klasean miraririk egin’, pentsamolde horrek dagoeneko ez du balio, helburua da ikasle guztiek ikas dezatela, nor bere kontura utzi gabe”. Horretarako, pedagogia, didaktika, soziologia eta psikologia arloak oso baliagarri izan zaizkiola dio, eta ez dagoela formula magikorik, beti ez dela asmatzen; "batzuetan, ez dugu lortzen hainbat ikasle harrapatzea".

Ikasle guztiak ez ditu harrapatu, baina esperientziak ekarri du txikitzea paso egiten duten ikasleen kopurua, desmotibatuta dauden edota espektatiba eta autoestimu gutxi duten ikasleen kopurua.

"Azkenean erabaki egin behar duzu, ea curriculum guztia eman nahi duzun edozein modutan dela ere, ala zati batzuk patxada handiagoz landuko dituzun, beste gauza batzuk kanpoan utzi arren"

Traba nagusietakoa, denbora falta

Irakasleak dio ikasketa prozesua eskola-orduetara mugatzeak denbora falta eragiten duela curriculum guztia emateko. "Nire muga handienetakoa hori da, eta azkenean erabaki egin behar duzu, ea curriculum guztia eman nahi duzun edozein modutan dela ere, ala zati batzuetan gehiago zentratu eta gehiago landu nahi dituzun, patxada handiagoz, beste gauza batzuk kanpoan utzi arren". Bestelako eztabaida bati atea irekitzen dio gaiak: curriculum luzeegiak eta edukiz beteegiak al ditugu hezkuntzan?

Guraso batek José Antonio Herranzi esan dio Lehen Hezkuntzan etxean ikasteko ohitura sustatzen joatea ez dela txarra, gero Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eskolako ikasgaiak etxean indartu eta sakondu behar izaten dituztelako, eta aurretik ohitura hori hartu ez duenarentzako ziklo batetik besterako kolpea handia izan daitekeelako. Herranzen ustez, lehenengo ikasten ikastea aproposagoa da (eta Lehen Hezkuntzan egin daiteke) eta gero ikasteko ohitura indartu daiteke (Bigarren Hezkuntzan). Zentzu horretan, Haur Hezkuntzako adibidea jarri du beste guraso batek: txikiek eskolan gauza asko ikasten dituztela eta aurrerapauso handiak ematen dituztela dio, etxerako lanak egin behar izan gabe.

Txio hari honetan kontatu du esperientzia José Antonio Herranz irakasleak.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
2024-07-10 | Bea Salaberri
Zer egin nahi duzu geroan?

Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]


Ikasmateriala erosteko familientzako laguntzak DBHko bigarren ziklora zabaldu ditu Jaurlaritzak

DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]


Hamar urtetan EAEko ikastetxeen %20 ixteko arriskua dagoela ohartarazi dute

EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.


Gazteak teknologiaren ikuspuntu kritiko eta arduratsuan hezteko proiektuaren alde bozkatzeko azken eguna

Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da [+]


2024-07-09 | UEU
Katixa Dolhare Zaldunbide
“Literatura hezkuntzaren zimendua da”

Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]


Barañaingo Alaitz BHIk Batxilergoko D ereduko bigarren lerroa izanen du datorren ikasturtean

Hezkuntzak aurreikuspena zuzendu eta onartu du institutuak Zientzia, Humanitate eta Gizarte Zientzien Batxilergoko lehen mailan bi talde izaten jarraitzea.


Hezkuntza Sailean, euskara eskubide?

Ekain amaieran, Hezkuntza Sailak ehunka irakasle funtzionario izendatu ditu: praktikaldia egitea falta dute, bai eta, irailetik aurrera, mediku-azterketa ere.

Azkeneko deialdian, mediku-azterketa azpikontratatu egin zuen Hezkuntza Sailak. Azpikontratatu zuenean,... [+]


“Haurren parte-hartzeak ezin du izan eserita eta hitzaren bidez bakarrik”

Zein egitura behar ditugu herrian, haurrek herriko erabakietan parte har dezaten edota beharren bat badute bideratzen jakin dezaten? Galderari tiraka esperientzia pilotua egin dute lau herritan eta emaitza ezberdina izan da lauretan. Prozesua gidatu duen Oinherri Herri... [+]


Lan kontuekiko (des)konexio digitala nola kudeatu irakasleek?

Irakaslea zara eta lanordutan nahiz lanorduz kanpo, berehala erantzun beharreko mezuz josten zaituzte ikasleek, haien gurasoek, ikastetxeko zuzendaritzak, lankideek? Deskonexio digitalaren beharraz gogoetatu dugu, Aitor Idigoras irakaslearekin: "Ateak ixten eta mugak... [+]


Jolastoki berdeagoak Ipar Euskal Herriko ikastetxeetan, klima aldaketari aurre egiteko

Ingurumena, bioaniztasuna, uraren gestioa eta haurren beharrak oinarri hartuta, ikastetxeetako patioak aldatzeko proiektu kolektiboa jarri dute martxan Pirinio Atlantikoetan; Euskal Herriko lau herrik hartuko dute parte. Iruñean ere, itzal eta landare gehiago izango... [+]


Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergotik kanpo gelditu dira, D ereduko gela bat murriztu dutelako

Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergoko zerrendatik kanpo gelditu dira, Nafarroako Hezkuntza Sailak gela bat murriztu duelako. Murrizketa salatzeko mobilizazioa egin dute.


Eguneraketa berriak daude