Etorkizuneko belaunaldiak gurpil gainean eramanez Gasteizen

  • Bizieskola ekimenaren bitartez Gasteizko Eraman kooperatiba ikastetxeetako umeak trebatzen hasi da ikasturte honetan, hirian bizikletaz segurtasunez eta modu independentean ibiltzeko. Gasteizko Udalarekin batera parte hartzen du ekimenean, eta kooperatibako kideek ikastetxeetako umeei eskolak ematen dizkiete. ARGIAk Eramaneko kide diren Paul Iano eta Peter Pla-rekin hitz egin du.

Eraman

2025eko urtarrilaren 30ean - 08:10
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Zama-bizikletekin garraio-zerbitzu integralak egiten dituen Gasteizko Eraman kooperatiba Bizieskola ekimenean parte hartzen hasi da aurtengo ikasturtean Gasteizko Udalarekin batera. Ekimenaren bitartez helburua “umeak bizikletaz seguru senti daitezen eta hirian modu independentean ibil daitezen sustatzea” dela adierazi du ARGIAko kolaboratzaile eta Eraman kooperatibako sortzaileetakoa den Paul Iano-k. Iano-k nabarmendu du formakuntza-lana egiteaz gain, kooperatibaren helburua umeak bizikletan eroso sentitzea eta ondo pasatzea dela.

Eraman kooperatibako kideek ikasturteko aste guztietan bizikletan ibiltzeko eskolak ematen dizkiete askotariko adina duten umeei, astelehenetik ostegunera goizez. Astero Gasteizko bi ikastetxetan izaten dira, eta astero 40-60 umeri eskolak ematen dizkiete. Iano-k aipatu du eskolak emateko adin jakin bat zehaztu nahi dutela, eta hiriko ikastetxe guztietan klaseak ematen ez dituzten arren, ahalik eta ume gehienengana iritsi nahi dutela.

Eramanek bizikletaren kultura sustatu nahi du, kirola egiteko edo lanerako tresna izatetik haratago. Iano AEBetan jaioa da, eta aipatu du gaztetan bere ikastetxean bera zela bakarra bizikleta garraiobide gisa erabiltzen zuena. AEBetako Seattle hirian hainbat aldiz harrapatu zuten bizikletan zihoala, hiriko erdigunea bere etxetik ordubetera zegoen bizikletan. Iano-k nabarmendu du Gasteizen bizikletaz ibiltzeko azpiegitura dagoenez, gero eta gehiago hobetzen ari denez, eta oinezkoentzako eta bizikletentzako espazioa gehitzen ari denez, ume horiek eroso ibil daitezen trebatzea interesgarria iruditu zaiela.

Umeak hirian modu seguruan ibiltzen irakasteaz gain, Eramaneko kide Peter Pla-k azpimarratu du ekimen inklusiboa dela, eta desgaitasun fisikoak dituzten umeek ere bertan parte hartzen dutela. “Beraiek ere bizikletak erabiltzeko gai sentitzen dira”, aipatu du Pla-k. Iano-k kontatu du eskolak eman dizkion umeetako batek hanketan desgaitasun bat duela eta beti patinetean zihoala ikusten zuela, baina ikaskide guztiak bizikletan ikusi zituenean, bera ere animatu egin zela aipatu du, eta Iano eskolak ematera joan zen hurrengo egunerako, umeak bere kabuz ikasi zuen bizikletan ibiltzen. “Txundituta” geratu zela esan du, eta azaldu du kasu horretan ume horrek bizikletan ibiltzea ikastea baino “motibazio eta inspirazio apur bat” behar zuela.

Lan kooperatibista, tokiko merkataritza bultzatuta “era jasangarri eta etikoan”

Iano-k nabarmendu du Bizieskola ekimena Eramanen balioekin bat datorrela, eta ekimenean era kooperatibista batean parte hartzea erabaki dutela, beste leku batzuetan horrelako ekimenak “enpresa pribatu kapitalistak edo Polizia” hartzen ari direlako. Iano-k era kooperatibistan lan egiteko hautuaren zergatia azaldu du: “Horrela bizitzea gustatzen zaigu, eta nik arau normalak, profesionalak eta hierarkikoak dituen enpresa batean lan egin nahi banu, beste zerbaitetara joko nuke. Baina azkenean, enpresa kolaboratibo batean lan egin nahi dugu”. Eramanek “era jasangarri eta etikoan” eta bertako komertzioa bultzatuta, banaketa profesionalizatzea bilatzen du, eta kooperatibak besteak beste tokiko-saltokietako produktuak, prentsa –horien artean, ARGIAren astekaria– edo paketeak banatzen ditu.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Mugikortasuna
Ekainaren 1 era atzeratu dute Iparraldetik zirkulatzeko ingurugiro agiriaren derrigortasuna

Apirilean zen sartzekoa araua baina atzeratzea erabaki dute. Derrigorrezkoa izanen da ibilgailuetan agiria eramatea, ez soilik hiri eta herri nagusienetan sartu ahal izateko, baita kostalde osoko errepideetan mugitu ahal izateko ere.


2025-01-30 | Ahotsa.info
KarKarCar, mugikortasun kooperatiboko proposamen berria Iruñerrian

Kar Kar Car auto elektrikoen erabiltzaileen kooperatiba ibilgailuen flota handitzen eta bere zerbitzua Iruñerriara zabaltzen ari da.


2025-01-07 | Jon Torner Zabala
Autobus zerbitzua zabaldu dute Ipar Euskal Herrian, mugikortasuna hobetzea helburu

Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]


Garraio publikoa doan izango da 12 urtez azpikoentzat, duela bi urte bideragarria ez bazen ere

Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.


2024-12-10 | Jon Torner Zabala
Avanza autobus enpresari kontratua ez luzatzea eskatu dute Debagoieneko alkateek

Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.


2024-10-23 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Aparkalekuak

Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]


Mugikortasun arazoak dituzten haurrekin baso-eskolara: beldurrak eta mugak gainditzen

Mugitzeko eta ibiltzeko zailtasunak dituzten 5 urteko bi ikasleri asteroko baso-eskola saioa egokitu zaie Irungo ikastetxean: muga eta beldur artean hasitako erronkak onura, garapen eta ikasketa handiak izan ditu. "Oso babestuta dauden ikasleak dira eta basoan aske uzteak... [+]


Europako Mugikortasun Astea irailaren 16tik 22ra egingo da Iruñean

Iruñeak bat egiten du irailaren 16tik 22ra egingo den Mugikortasunaren Europako Astearekin, mugikortasun iraunkorra eta espazio publiko partekatuari buruzko hausnarketa sustatzeko diseinatutako jardueraz betetako programa batekin. "Konbinatu eta mugitu"... [+]


69 milioi bidaia ordaindu ziren iaz Gipuzkoako Mugi txartelaren bitartez

2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]


“Bilboko eskola-inguru asko kutsaduraz eta zarataz betetako eremuak dira”

Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]


‘Bidegi auzia’ berriz ireki eta txosten independentea egiteko agindu du Gipuzkoako Auzitegiak

EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]


Gaueko trenen bigarren aukera? Hegazkinaren alternatiba astiro doa

Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]


2023-11-21 | Jon Torner Zabala
Parisen, bidegorrien erabilera bikoiztu egin da urtebetean

COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino,  Pierre Breteau kazetariak Le Monde egunkarian jasotako... [+]


Eguneraketa berriak daude