Ana Oregi Eusko Jaurlaritzako Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuak Euskadi Irratiari adierazitakoaren arabera, informazio gutxi eskaini du Espainiako Gobernuak Gasteiz eta Burgosen loturaz, baina bere ustez orain arte jakindakoa “arraroa” da.
Eusko Jaurlaritzak ez du gaiari buruzko informazio zuzenik eta ofizialik, baina dirudienez, Espainiako Gobernua bigarren mailako trenbide mota bat ari da aztertzen Gasteiz Burgosekin lotzeko. Oregiren ustez, Europarekin lotura egin behar duen trenbide sare batean ezohikoa litzateke hori.
2006an Espainiako Gobernuak eta Eusko Jaurlaritzak hitzarmena sinatu zuten eta batzordea sortu Abiadura Handiko Trenaren lanak zehaztu eta jarraipena egiteko. Lehen bilera hartatik atzo arte bildu gabeak ziren.
Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuak Euskadi Irratian esandakoaren arabera, Jaurlaritzak hartutako konpromisoak beteko ditu 2016rako. Soilik lan horiek burututa ordea, ez litzateke nahikoa Abiadura Handiko Trena igarotzeko. Espainiako Gobernuak bestelako lan batzuk bukatu beharko lituzke. Oregiren ustez, 2018a baino lehen ez da Abiadura Handiko Trena abian izango.
EAEko lehendakari Urkulluren eta Oregiren ustez, Euskal Y-a ez da isolatuta geratuko. Beste kontu bat da abiadura azkarreko zati horiek zein kalitateko loturak izango dituzten Espainiarekin eta Frantziarekin.
EH Bilduren iritziz, "zorakeria" da Abiadura Handiko Trenaren lanekin jarraitzea.
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]