“Eskola kanpoan ematea ez da ikasgela barrukoa kanpoan errepikatzea”

  • Pandemia dela-eta, eskola-orduetan ahal den neurrian kanpora ateratzearen aldeko apustua egin dute ikastetxe batzuetan. Zaldibiako Lardizabal eskola hala ari da irailetik, Udalak herriko espazioak erabiltzeko aukera eman ziela baliatuz, eta herri inguruan egiteko ibilaldien bilduma ere osatu dute dagoeneko. Irakasleek formatzen segitzen dute eta Aire Zabaleko Ekintzen Batzordean hezkuntza komunitate osoak hartzen du parte. “Esperientzia ona eta intentsoa izaten ari da”, kontatu digu ikastetxeko zuzendariak.


2020ko abenduaren 28an - 07:00

Ahalik eta gehien kanpora ateratzeko urratsak ematen hasi ziren irailean Lardizabal herri eskolan: “Iritzi ezberdinak daude irakasle eta gurasoen artean, baina denok bat egiten dugu oinarrian: hezkuntzarik onena nahi dugu haurrentzat, eta argudiatuz gero, aurrera ateratzen dira halako egitasmoak. Azken finean, gurasoen kexa handiena da nola egon daitezkeen 200 ikasle ikastetxe barruan itxita, beste jarduera batzuetan elkartzeko muga handiak daudenean”, azaldu digu Eider Amundarain ikastetxeko zuzendariak.

Haur Hezkuntzako ikasleak aurreko ikasturteetan ere egunero irteten ziren eskola ondoko parke botanikora eta aurten Lehen Hezkuntzako taldeek aukera dute egunero Udalak utzitako herriko eremuren bat erabiltzeko, astero eremua txandakatuz (plaza, eskola ingurua, antzokia, kultur etxea…). Horri gehitu diote Lehen Hezkuntzan astero egun erdiko edo egun osoko irteera. “Ikasleak eskolan hasi aurretik herrian pasealdi bat egin genuen irakasle talde osoak, ingurua ezagutzeko. Hala ere hori bakarrik ez zen nahikoa, guraso eta udal ordezkariei galdetu genien ea herri inguruan egiteko txango proposamenik ba ote zuten, eta egun gutxira Zaldibia inguruetan egiteko hamahiru ibilaldi biltzen dituen dokumentua jaso genuen, bereziki Alaitz Sarasola gurasoak seme-alabek lagunduta osatua”, azaldu du Amundarainek. Dokumentu hori tutore guztiek dute inprimatuta eta plastifikatuta, eta bertan dituzte ibilaldi bakoitzaren mapa, iraupena, bidean aurkitu daitekeena (baserritarren datuak, bisita proposamenak…) eta abar. Irteera xumeagoak ere egiten dituzte, ikasleak non bizi diren ikustera joatea, esaterako. “Ilusioa egiten die ikasleei”.

Irteeretan adibidez matematikako material manipulatiboak eraman izan dituzte ikasleek, edo Ingeleseko irakaslearekin baldin badoaz ibilaldira, ingelesez aritzen dira denbora guztian

Irteerakoak ikasgelara, ikasgelakoa irteeretara

Zuzendariak nabarmendu du eskola kanpoan emateak ez duela esan nahi idazmahaia kanpora ateratzea, ikasgela barrukoa kanpoan errepikatzea, “eta konturatu gara sekulako azpiegitura ere ez dela behar, burua horretan jartzea baizik, beste era batera jardutea. Egin ahala goaz ikasten eta moldatzen. Irteeretan adibidez matematikako material manipulatiboak eraman izan dituzte ikasleek, edo Ingeleseko irakaslearekin baldin badoaz ibilaldira, ingelesez aritzen dira denbora guztian”. Ekogunekoekin ari dira irakasleak formatzen, kanpoan zein jarduera egin daitezkeen aztertu eta gogoetatzeko. Amundarainen hitzetan, inportantea da irteerak sistematizatzea eta ez izatea noizean behineko txango isolatuak, ikasleek barneratu dezaten ez dela jarduera bat ikasgelan egiten ari direnarekin zerikusirik ez duena; ikus dezatela “irteerakoa gelara eraman dezakegula eta gelakoa irteerara”.

Txikienen kasuan, parke botanikoan urmaela dagoela baliatuz Aranzadirekin harremanetan daude, putzua modu hezitzailean lantzeko. Eskoletako Urmaelen Sareko kide da Lardizabal eskola. Eguraldia kanpora ateratzeko oztopo izan ohi da maiz, baina aterpedun espazioak badituztela dio Amundarainek, eta irteteko eguraldi eguzkitsua ere ez dela behar. “Arropa iragazkaitzak lortzeko asmotan gabiltza orain”.

Gurasoak, parkea garbitzen eta egokitzen

Hezkuntza komunitate osoak duen inplikazioaren adierazle dira Lardizabalgo batzorde mistoak: irakasle, ikasle, guraso eta udal ordezkariek hartzen dute parte eta batzorde horietako bat da Kanpo-espazioaren eta aire zabaleko ekintzen batzordea. Batzorde horri esker, esaterako, ikasleentzako bilgune izango diren eserlekuak prestatzen ari dira parke botanikoan. Eta duela gutxi, parkearen eremu handi bat garbitu eta egokitu dute familiek, ikasleek erabili ahal izateko.

"Hezkuntza Sailak bere protokoloan idatzi zuen ‘aire zabaleko jarduerak lehenetsiko dira’. Primeran. Baina gero hori gauzatu ahal izateko zein baliabide jarri da? Batere ez!"

Kanpora ateratzeko oztopo administratiboak

“Hau herri txikia da, eta horrek erraztu egiten du Udalarekiko hartu-emana, baina borondatea eta horretarako jarrera behar da, eta hori badago”, dio zuzendariak. Ezin berdina esan Eusko Jaurlaritzak duen jarrerari buruz: “Hezkuntza Sailak bere protokoloan idatzi zuen ‘aire zabaleko jarduerak lehenetsiko dira’. Primeran. Baina gero hori gauzatu ahal izateko zein baliabide jarri da? Batere ez! Irteteko laguntza gehiago eman dezake administrazioak, formazioa denentzat eta baliabide pertsonal gehiago”. Izan ere, protokoloak erraztu ordez zaildu egiten du kanpora ateratzea: ikastetxe ugaritan kanpora ezin atera gelditu dira, ikasgelan hezitzaile bakarrarekin moldatzen den taldeari bi hezitzaile eskatzen baitzaizkio kanpora irten ahal izateko eta gurasoei ez die utzi administrazioak irteeretan laguntzaile izaten. Sarri malabareak egin behar dituztela aitortu digu Amundarainek, dena koordinatzeko, eta jolasgarairako adibidez, ikastetxe ingurua ere eskola-eremutzat hartu dute eta beraz ez dute hezitzaile gehigarririk behar ingurura ateratzeko.

Kanpo eta barru arteko oreka

Oso intentsua izaten ari dela kontatu du Eider Amundarainek, egunez egun doazela ikasten eta moldatzen, eta oso gustura ari direla. “COVID19rik gabe ere, etorkizunean egitasmo hauek jarraitzea nahiko genuke, gure hezkuntza proiektuan txertatu. Kanpo eta barru arteko oreka lortzea egokia litzateke, eta hori gauzatzeko baliabideak izatea”.

GAIARI LOTUTA:

Klaseak aire zabalean emateko aprobetxatuko bagenu egoera?

 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
Askatasunaren tresna

Denok dakigu askatasuna kontzeptu zaila dela, ertz askotarikoa, hitzez definitzen zaila. Maiz mugagabetasunarekin definitu ohi dugu, baldintzamendurik gabe erabaki ahal izatearekin, ondoriorik ez edukitzearekin, edota ekintzen ardurarik hartu behar ez izatearekin. Baina ez denez... [+]


Amiantoan suspentso

Irailarekin batera badator ikasturte berriaren hasiera eta milaka haur eta nerabek ikastetxeetarako bidea hartuko dute berriz ere, batzuk pozik, beste batzuk ez hainbeste, baina denek euren azterketak eta lezioak motxilan dituztela. Beste hainbeste espero zitekeen euskal... [+]


Zergatik ez gara arreta mantentzeko gai?

Langileen %80ak ez du ordubete irauten arreta galdu gabe eta %20 inguru hamar minuturo distraitzen da. Kontzentratzeko gaitasun falta ez da soilik mugikorren eta estimulu teknologiko andanaren errua, elikadurak, kutsadurak eta oinarrian gure bizi estiloak ere zerikusi handia... [+]


Iruñeko haur-eskola publikoetako ikasle berrien %37 familia sozioekonomiko ahulekoak dira

Plaza eskatu duten guztiak onartuak izan dira onarpen-sistema berria eta zikloaren doakotasunari esker. 12.000 euro baino gutxiagoko errenta duten familien 297 umek izango dute plaza.


Energia-enpresa nagusiek biodibertsitateari eragindako kalteen %47 ezkutatzen dute, EHUren ikerketa baten arabera

"Irudia zuritzeko" estrategiak erabiltzen dituzte energia arloko enpresa nagusiek. Ekintza positiboak azpimarratu eta inpaktu negatiboa "estaltzen" dutela ondorioztatu du ikerketan parte hartu duen EHUko doktoregai Goizeder Blancok.


2024-07-24 | Tere Maldonado
Hezkuntza sailburuari gutun irekia I

Pedrosa andere agurgarria:

Zorionak, Hezkuntza sailburu izendatu zaituztelako. Ez da ardura berria zure gainean izango duzuna aurrerantzean. Ederto ezagutu behar duzu Hezkuntza Saila, lau urte sailburuorde eman ostean. Ikasturtea bukatuta, kontu batzuk gogoratu nahi nizkizuke... [+]


Emakume katedradunen kopurua nabarmen handitzea izango da EHUren helburua datozen lau urteetan

Lan kategoria altuenetan %22 dira emakume katedradunak gaur egun, eta soldata arrakala %7koa da. Berdintasunerako IV. Plana aurkeztu dute, eta Eva Ferreiro errektoreak adierazi du EHU “erreferentea” dela genero politiketan.


2024-07-10 | Bea Salaberri
Zer egin nahi duzu geroan?

Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]


Ikasmateriala erosteko familientzako laguntzak DBHko bigarren ziklora zabaldu ditu Jaurlaritzak

DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]


Hamar urtetan EAEko ikastetxeen %20 ixteko arriskua dagoela ohartarazi dute

EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.


Gazteak teknologiaren ikuspuntu kritiko eta arduratsuan hezteko proiektuaren alde bozkatzeko azken eguna

Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da [+]


2024-07-09 | UEU
Katixa Dolhare Zaldunbide
“Literatura hezkuntzaren zimendua da”

Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]


Eguneraketa berriak daude