Asko dira azken urteetan eskolaldi zatitutik jarraitura igaro diren ikastetxeak Nafarroan, ika-mika ere sortu du gaiak aldeko eta kontrakoen artean. Jardun jarraituaren “izaera esperimentala” amaitutzat eman eta aldaketak eragindako ondorioen ebaluazio sakona agindu du orain Nafarroako Gobernuak, ikastetxeetako ordutegien foru-arau berria atera aurretik.
2017-2018 ikasturtean jardun jarraitua 13 ikastetxek izatetik 2022-2023 ikasturte honetan eskolaldi jarraitua dutenak 154 ikastetxe izatera igaro dira, tartean daude ikastetxe publiko gehienak. Eskoletako ordutegia arautuko duen foru-agindua ateratzear dela, hezkuntza komunitateak eskatu bezala lehendabizi datuak bildu eta diagnostiko sakona egingo duela adierazi du Hezkuntza departamentuak.
Guraso elkarteen, ikastetxeetako zuzendaritzen eta irakasleen iritziak jasoak dituztela dio Hezkuntza departamenduak, ordutegi antolaketaren aldaketak zein eragin pedagogiko, akademiko, antolamenduzko eta kontziliaziozko izan dituen aztertzeko.
Aldaketaren izaera esperimentala amaitu dela eta 2024-2025 ikasturtean ikastetxe guztiek berriz ere beren jardunaldia erabaki beharko dutela azaldu du Gobernuak.
Jarraitua vs. zatitua, ika-mika iturri
Zatitutik jarraitura igarotzeko prozesuan, guraso talde batek salaketa egin zuen joan den ikasturtean: batetik, ikastetxeko zuzendaritzak eztabaidarik gabe hartutako erabakia izan zela kritikatuz; bestetik, jardunaldi jarraitua kalterako dela argudiatuz, bereziki Haur Hezkuntzako ikasleentzat jarraian ordu gehiegi sartzea eta beranduegi bazkaltzea dakarrela iritzita. Ikuspegi pedagogikotik, goizeko azken orduak arratsaldekoak baino neketsuagoak direla azpimarratu du guraso talde horrek, eta eskolaldi jarraitua ez dela inklusiboa, egoera ahulenean dauden ikasleei eta malgutasun txikiagoa duten familiei egiten diela kalte, “ikasle horiek baino ez direlako geratzen arratsaldeko orduak betetzeko eskolan bertan antolatzen dituzten eskolaz kanpoko jardueretara”. Bizikidetzari begira, “16:30etik aurrera patioak duen elkargune izaera galtzen” dela gaineratu dute.
Oso bestelako iritzia duten gurasoak ere badira eta Argian kontatu zutenez, eskolaldi jarraitua duten ikastetxeetan balorazioa oso positiboa da eta “behar gehien dituzten familia asko dauden ikastetxeetan baloratu da hobekien, eskola ghettizatuetan adibidez”. Horretarako gakoetako bat da arratsaldetan ikastetxean bertan eskolaz kanpoko ekintzak doan eskaintzen direla. Eskolaldi jarraituarekin ikasleen absentismoa jaisten dela (arratsaldez ez zirelako eskolara joaten) eta eskola gatazkak gutxitzen direla ere badiote, “eguerdiko bi orduko tartea kentzeari edo haurrak soilik goizez lasaiago aritzeari lotuta uler daitekeena”. Haurrak 8-9 orduz ikastetxean izan beharrean, jardun jarraitua “arratsaldea eta familia-orduak berreskuratzeko” modua ere badela azpimarratu dute.
Eztabaida mahai gainean da, eta Nafarroako Gobernuak bidean duen diagnostikoa argigarriak izan daiteke, praktikan ordutegi batek eta besteak arlo ugaritan duten eragina ikusteko.
Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]
DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]
EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.
Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da
Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]
Hezkuntzak aurreikuspena zuzendu eta onartu du institutuak Zientzia, Humanitate eta Gizarte Zientzien Batxilergoko lehen mailan bi talde izaten jarraitzea.
Ekain amaieran, Hezkuntza Sailak ehunka irakasle funtzionario izendatu ditu: praktikaldia egitea falta dute, bai eta, irailetik aurrera, mediku-azterketa ere.
Azkeneko deialdian, mediku-azterketa azpikontratatu egin zuen Hezkuntza Sailak. Azpikontratatu zuenean,... [+]
Zein egitura behar ditugu herrian, haurrek herriko erabakietan parte har dezaten edota beharren bat badute bideratzen jakin dezaten? Galderari tiraka esperientzia pilotua egin dute lau herritan eta emaitza ezberdina izan da lauretan. Prozesua gidatu duen Oinherri Herri... [+]
Irakaslea zara eta lanordutan nahiz lanorduz kanpo, berehala erantzun beharreko mezuz josten zaituzte ikasleek, haien gurasoek, ikastetxeko zuzendaritzak, lankideek? Deskonexio digitalaren beharraz gogoetatu dugu, Aitor Idigoras irakaslearekin: "Ateak ixten eta mugak... [+]
Ingurumena, bioaniztasuna, uraren gestioa eta haurren beharrak oinarri hartuta, ikastetxeetako patioak aldatzeko proiektu kolektiboa jarri dute martxan Pirinio Atlantikoetan; Euskal Herriko lau herrik hartuko dute parte. Iruñean ere, itzal eta landare gehiago izango... [+]
Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergoko zerrendatik kanpo gelditu dira, Nafarroako Hezkuntza Sailak gela bat murriztu duelako. Murrizketa salatzeko mobilizazioa egin dute.