Artikulu honen izenburua Victor Hugorena da, XIX. mendeko idazle frantses handiarena. Idazle kristauak oso argi zuen Eliza eta Estatua bananduta egon behar zirela. Antzeko zerbait aurkitzen dugu San Mateoren ebanjelioan, 22,21: "Ordain iezaiozue Zesarri Zesarrarena dena, eta Jainkoari Jainkoarena dena"; eta San Lukasenean, 16,13: "Ezin duzue Jainkoa eta Dirua batera zerbitzatu". Ebanjelioaren arabera, Jesusek berak kanporatu zituen merkatariak tenplutik; orain, berriz, Eliza Katolikoak merkatu beltz bihurtu ditu (sarrera kobratu eta BEZa ez dute ordaintzen) Meskita, Burgosko Katedrala, Sevillako Giralda, etab. Koruko Andre Mariaren "museoa" bisitatzeagatik ere 3 euro ordaindu behar dira.
Victor Hugo hil eta hogei urtera, 1905ean, Eliza eta Frantziako Estatua banantzeko legeak estatu demokratiko baten funtsezko elementutzat jo zuen herritar guztien kontzientzia- eta sinesmen-askatasuna. Horregatik, herritar guztiok berdinak garela kontuan izanik, legeak zera dio: "Errepublikak ez du inolako kulturik aitortzen, ez ordaintzen, ez diruz laguntzen". Hori guztia orain dela ehun urte baino gehiago Frantzian.
Espainiaren Konstituzioan, 14. artikuluan honela esaten da: "Espainiarrak berdinak dira legearen aurrean, eta ezin da inolako bereizkeriarik egin jaiotza, arraza, sexu, erlijio, iritzi edo beste edozein egoera edo inguruabar pertsonal edo sozialengatik", eta 16. artikuluan "ezin izango da inor behartu bere ideologiari, erlijioari edo sinesmenei buruz deklaratzera". Hala ere, errenta aitorpena egiteko orduan, lauki batzuetan nahitaez gure sinismenak azaldu behar ditugu. Halaber, erlijio batek ere ez duela estatu-izaerarik izango adierazten da, baina Estatuak lauki horien bidez Eliza Katolikoarentzat eta haren erakunde askorentzat ehunka milioi biltzen ditu.
Errenta aitorpena egiteko orduan, lauki batzuetan nahitaez gure sinismenak azaldu behar ditugu. Estatuak lauki horien bidez Eliza Katolikoarentzat eta haren erakunde askorentzat ehunka milioi biltzen ditu
Laikotasunaren oinarrizko printzipioak hiru dira: 1. Herritar guztien kontzientzia-askatasuna, 2. Guztion berdintasuna erakunde publikoen aurrean eta 3. Zerbitzu publikoen unibertsaltasuna. Espainian, Francoren garaitik gaur egungo Konkordatura arte izandako konkordatuen ondorioz, Eliza Katolikoak herritar guztion artean ordaintzen ditugun pribilegio batzuk mantentzen ditu. Ez bakarrik katolikoek, Elizak berak "hainbaten truke" bere propagandan argitzen duen bezala, ez baitute euro bat gehiago ordaintzen Elizari dirulaguntza emateagatik (gauza batzuek desgrabatu ere egiten dute). Alemanian eta Danimarkan, adibidez, zuk elizen laukitxoa seinalatzen baduzu, zati hori zuri bakarrik kobratzen dizute aparte. Eta zuk jartzen duzun diru horrekin elizak finantzatzen dira. Espainiaren kasuan, berriz, zergadun guztion diruz ordaintzen diogu Elizari. Guztion diru horrekin apezpikuen, apaizen eta gainerako erlijiosoen soldatak ordaintzen ditugu. Bide batez, gotzainek gure herrikide askok kobratzen duten gutxieneko soldata baino askoz gehiago kobratzen dute gure zergetatik.
Diru horren zati batekin telebista eta irratiak finantzatzen dituzte, non LGTBI izateagatik, abortatzeagatik, sexu bereko bikoteak izateagatik, transexualak izateagatik, zergadun horietako asko sarritan eta lotsagabeki iraintzen dituzten aipatutako komunikabide horiek. Bai, denok ordaintzen diogu gure zergekin Eliza Katolikoari, gero geure eskubideak ukatzeko.
Gotzainek gure herrikide askok kobratzen duten gutxieneko soldata baino askoz gehiago kobratzen dute gure zergetatik
Osasunaren Mundu Erakundeak homosexualitatea gaixotasuntzat hartzeari utzi zion 1992an. Bazen garaia! Hala ere, gaur egun, Espainiako gotzain batzuek (Oviedokoak, Alcalakoak, Kordobakoak, Munillak) horrelakotzat hartzen jarraitzen dute, eta sendatzeko ikastaroak proposatzen dituzte, beraiek antolatzen eta gure zergen diruarekin finantzatzen dituztenak. Munillak homosexualitatea "desbideratze neurotiko" gisa aipatzen du, abortua "emakumeen genozidio" gisa, eta feminismo "erradikala" deabruarekin lotzen du.
Eliza Katolikoak gurutzea "bere" laukitxoan ("Xtantos") jartzeko kanpaina egiten duenean, argudiatzen du diru hori Caritas, Manos Unidas eta beste erakunde batzuetarako erabiltzen dela. Bai zera! Elizak bost aldiz gehiago gastatzen du bere komunikabideetan, hala nola COPE eta TV13, erakunde horietan baino. Bide batez, bere eskubideak baliatzen dituzten herritarren zati handi bat etengabe iraintzen duten bitartekoak dira. Gogorarazi beharko litzaieke jaun horiei homosexualitaterako eskubideak, adibidez, ez duela esan nahi "obligazioa" denik; haiek inork ez dituela behartzen, beraiek beste batzuekin egin nahi duten bezala.
Eta beren dirua zergadunengandik jasotzen jarraitzen duten bitartean, Herriaren Defendatzaileak Elizako kide askoren pederastia ikertzeko informazioa eta lankidetza eskatu dienean, Espainiako apezpiku askok uko egin diote laguntzeari eta publikoki esan dute.
Arrazoi horiengatik eta gehiagogatik, aurtengo Errentaren Aitorpenean inolako laukitxorik ez markatzeko eskatzen dugu.
Jesus Gonzalez. Laikotasuna kolektiboa.
Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora
ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.
Mundu-mailan antifeministak eta arrazistak diren gorroto-diskurtsoak larriki areagotzen ari diren testuinguruan bizi gara. Mundu zabalean sare sozialek zein agenda
politikoek txertatzen dituzte eskuin-muturreko narratibak. Arrazismoa eta antifeminismoa tokian tokiko... [+]
Askotan gertatu izan zait etxetik lanbroari so egon ostean, blai bukatuko dudala jakin arren, aterkirik ez hartzea. Zergatik ote? Beharbada, aterkia hartzeko gogorik eza? Beharbada, bustiko ez naizen itxaropena? Kontuak kontu, ondorioa beti berbera izan da. Esaerak dio, euri... [+]
Gogoan daukat, 16 urterekin, Bergarako epaitegi aurrean egindako euskararen aldeko elkarretaratze batean identifikatu ninduela Ertzaintzak lehen aldiz. Euskal Herrian epaitegiak euskalduntzeko aldarria zilegi zela pentsatzen genuen, baina, orduan ere, faltako zen baimenen bat,... [+]
Tanta hotzak Valentzian eragindako hondamendiak irudi lazgarriak utzi dizkigu; batetik, izan dituen berehalako ondorioengatik, eta, bestetik, nolako etorkizuna datorkigun aurreratu digulako: halako fenomeno klimatiko muturrekoak gero eta ugariagoak eta larriagoak izango direla,... [+]
Nafarroako Energia Planaren eguneraketa oharkabean igaro da. Nafarroako Gobernuak jendaurrean jarri zuen, eta, alegazioak aurkezteko epea amaituta, gobernuko arduradun bakar batek ere ez digu azaldu herritarroi zertan oinarritzen diren bere proposamenak.
Gobernuak aurkeztu... [+]
Sobietar Batasuna desagertu zenetik errusofobia handituz joan da. NBEko Segurtasun Kontseiluaren 2002ko segurtasun kontzeptua oso argia da, eta planetaren segurtasun eta egonkortasunak AEBei erronka egiteko asmorik ez duen estatuen menpe egon behar dutela adierazten du. AEBei... [+]
Andoni Urrestarazu Landazabal Araiako herrian 1902ko uztailaren 16an jaio zen eta 1993ko azaroaren 21ean hil zen Gasteizen. 31 urte bete dira jadanik eta bere izena eta izana aitortzeko une aproposa dela deritzot, ez baita ongi ezagutzen utzitako ondarea. Umandi, bere herriko... [+]
Autobiografia idaztea omen da garapen pertsonalerako tresnarik eraginkorrena, askatzaileena. Iraganeko kontuei tira egin eta gogora ekartzeak, orainaldiko korapiloak askatzen laguntzen omen du. Bai, laguntzen du orainaldia ulertzen eta komeni zaigun etorkizun bat marrazten... [+]
Pandemiaren iragarpenetik Valentziako tragediarainoko errepasoa egin eta ondorioztatu dut gezurra eta forupea suhesi gisa dituen kudeaketa instituzional negargarria klase gobernariaren konstantea dela.
Ez dugu gobernari ordezko baliogarririk sistema pendular hau aldatzen ez... [+]
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
Etxebizitzaren auzia aspalditik datorren egiturazko arazoa da. Giza eskubidea izan behar lukeena, gehienez ere eskubide subjektiboa baino ez da. Iruzurra dela diot instituzio eta alderdi politiko guztiek hitz politak esan arren, ez diotelako muinari heltzen. Egun, enpresa... [+]
Eskola publikoko eragile gehienen kontra EAEn onartu den Hezkuntza Lege berriak irakaskuntza kontzertatuaren doakotasuna bermatzea du helburu, beti ere botere publikoen finantzaketaren bidez, jakina. Espainiako Estatuan ere gobernukideek... [+]
Azaroaren 15ean Errenteria-Oreretan Euskal Herria Digitala osatzen dugun eragileek antolatutako hirugarren jardunaldiak egingo ditugu. Autodefentsa digital feminista lantzeko tailer bat eta digitalizazio demokratikoa oinarri izango duen hitzaldi bat izango dira... [+]
Aste batzuk daramatzagu hedabide eta sare sozial guztietan Iñigo Errejoni indarkeria matxista batzuengatik egindako akusazioei buruzko iritziak entzuten. Horrekin batera, eztabaida asko sortzen ari dira: nola salatu behar dugun emakumeok, nolakoak izan behar duten gure... [+]
Badira hauteskundeek erabaki politikoei legezko izaera emateko baino ez dutela balio diotenak. Eta ez dira gutxi horrela pentsatzen dutenak. Bale, baina horrekin gauza asko esaten dira, besteak beste, benetako agintea, boterea, joko horretatik kanpo dagoela.
Baina –nire... [+]