Volkswagenen diesel motorren aferaren ostean, azken hilabeteetan Europar Batzordea autoen isurketen inguruko araudi berri bat prestatzen aritu da. El Diario egunkariak eskuratutako dokumentuaren arabera araudia hasiera batean izan behar zuena baino arinagoa da.
Europar Batzordeak 2019an jarri nahi du indarrean araudi berria. Diesel motorrek gaur egun baino %20 gehiago kutsatu ahalko dute, eta frogak errepidean egingo dira, ez laborategian. Gaur egun muga kilometroko 80 miligramo karbono dioxido da. Araudi berriarekin 96 miligramora igoko da. Batzordearen esanetan, frogak errepidean eginez gero, gaur egungo isurketa mugak ezin dira bete eta horregatik igo egin behar dira.
Dieselgatek datuak trukatzeko softwarearen erabilera argitara atera zuen. Hori dela eta, Batzordearen dokumentuan berebiziko garrantzia du aparailu horien debekua betetzen dela ziurtatzeko arauak. Araudi berriak ordea, ez ditu asebete talde ekologistak. Greg Archer Transport & Enviroment talde ekologistako kideak adierazi du ez dagoela inongo arrazoirik ibilgailuek %20 gehiago kutsatzeko: “Volkswagenen aferaren ostean isurketa handiagoak ahalbidetzeak ezinezko egingo du sektorearengan konfiantza berreskuratzea”.
Arautegi berrira moldatzeko, denbora tartea emango die auto enpresei Europar Batzordeak. Denbora tarte horien inguruan sortu da eztabaida Europar Batzordearen eta diesel merkatu handienak dituzten herrialdeen artean. Alemania, Espainia, Frantzia eta Italia dira mota honetako motor gehien ekoitzi eta erabiltzen dituztenak. Herrialde hauek araudi arinagoa eskatu diote Europar Batzordeari.
Zehazki, Espainia izan da diesel motorren Europar Batzordeari oposizio gogorrena egin dion herrialdea, Volkswagenen eskandaluak Alemaniaren jarrera kolokan jarri ostean. Bere helburua isurketen muga gaur egungoa baino %60 handiago izatea da. Araudi berria oraindik berresteko dago, eta bihar azken eztabaida egingo dute estatu kideek horren inguruan.
2015ean Volkswagen auto ekoizle alemaniarra epaitegietara eraman zuten, diesel motorrak trukatzeagatik, motorren isurketa kontrolak pasa ahal izateko. Bost urte geroago, epaitegiek erabiltzaile bati arrazoia eman diote, eta enpresak kalte ordainak ordaindu beharko dizkio,... [+]
Dieselgate eskandualen ostean, diesel teknologiazko kotxe berrietan kutsadura arazoak konponduta zeudela uste zuena oker zegoen. Transport & Environment agentziak –Europako hainbat ekologista eta ingurumenaren aldeko elkarte biltzen dituen federazioak– egunotan... [+]
Garraio publikoa doan eskainiz gutxitu nahi du aireko kutsadura Alemaniak. Asmo hori jakinarazi diote herrialdeko hiru ministrok, tartean Ingurumenekoak, Europar Batasunari.
Diesel motorrek igortzen dituzten gasak ez direla osasunarentzat “uste bezain kaltegarriak” frogatu nahi zuten autogintzako hainbat enpresak. Horretarako hainbat herritar gela batean sartu zituzten diesel motorraren gasak arnasten zituzten bitartean telebista... [+]
Diesel autoen erdiak eta autobus eta kamioien heren batek gasen isurketen muga legalak gainditzen dituzte. Gehiegizko emisioek 28.000 heriotza goiztiar eragin zituen 2015ean, ingurugiro agentzia estatubatuarrek egindako ikerketa baten arabera.
Volkswageneko presidente ohi Martin Winterkornek urtean 1,2 milioi euroko pentsioa jasoko du. Winterkornek duela urtebete dimititu behar izan zuen konpainiako diesel autoen isurketen eskandaluagatik, “dieselgate” gisa ezaguna.
Atmosferara jaurtitzen diren kutsatzaile nagusien mugak zorrozteko lege-proiektua onartu du Eurolegebiltzarraren osoko bilkurak, azaroaren 23an Estrasburgon egindako saioan. Hala ere, onartutako proposamena hasiera batean Europako Batzordeak egindakoa baino ahulagoa da. Aireko... [+]
Espainiako Auzitegi Gorenak itxiera eman dio Nafarroako Volkswageneko BEZaren auziari eta, ondorioz, Nafarroako Gobernuak gainetik kendu du Espainiako gobernuari 1.513 milioi euro itzultzeko arriskua.
Europako Legebiltzarrak ez dio betorik ezarri 2015eko urrian Europako Batzordeak (EB) egindako proposamenari: autoen nitrogeno oxido emisioen gehienezko mugak handitzea datozen urteetan. Legebiltzarreko Ingurumen Batzordea proposamenaren aurka agertu eta neurria geldiarazteko... [+]
Alemaniako WirtschaftsWoche aldizkariak argitaratu duenez, Europako Batzordeak 2011tik zekien automobilgintza sektoreko hainbat enpresa iruzur egiten ari zirela zenbait autoren emisioen neurketetan.
Arazoak pilatzen ari zaizkio Volkswageni. Duela astebete marka alemaniarraren 800.000 autok uste baino karbono dioxido gehiago isurtzen dutela argitaratu zen –horiei nitrogeno oxidoaren isurien eskandaluak zipriztindutako 11 milioi auto batu behar zaizkie–. Horren... [+]
AEBtako Ingurumena Babesteko Agentziak (EPA) salaketa jarri dio marka alemanari bere hiru litroko diesel motorragatik. Aurreko auzian salatutako modeloak bezala, motor honek autoak isurtzen dituen gasen kopurua murrizten du emisio frogetan.
Volkswagen eskandaluak Europako Batzordea kutsatu du. Janez Potocnik Ingurumen komisarioak Batzordeko kideak ohartarazi zituen VWek bere autoen kutsadurarekin egiten zuen manipulazioaz, 2013an jakinarazi zion Antonio Tajaniri Industria komisarioari, baina ez honek erantzun zion... [+]
VW automobilen enpresa alemaniar erraldoiak 11 milioi kotxeren gas kutsagarrien isuriekin egindako iruzurrak mundu osoa harri eta zur utzi du. 50.000 milioi euroko kostua izan dezake, baina komeni da iruzur horren funtsera joatea, errotik azaleratu ahal izateko. Azken batean,... [+]
Matthias Müller Volkswageneko presidenteak iragarri duenez, “funtsezkoak ez diren” inbertsioak eten edo atzeratu eginen dituzte. Nafarroako Landabenen 900 milioi eurotako inbertsioa dute aurreikusia.