Dieselgate eskandualen ostean, diesel teknologiazko kotxe berrietan kutsadura arazoak konponduta zeudela uste zuena oker zegoen. Transport & Environment agentziak –Europako hainbat ekologista eta ingurumenaren aldeko elkarte biltzen dituen federazioak– egunotan plazaratutako txosten batean erakutsi du nola isurtzen dituzten partikula oso kaltegarriak azken belaunaldiko diesel motorra daramaten autoek.
Diesel auto berrienen motorrek eragindako kutsagarriak osasunaren kaltegarri dira, askok uste dutenaren eta industriak dioenaren kontra. Transport & Environment federazioak zorrozki aztertu ditu Europar Batasunaren kontrol test berrienak gainditzen dituzten bi auto, dieselaren konbustioak isuritako partikulak harrapatu behar dituzten filtroz hornituak. Eta horiek ere ez dute aitortutako helburua betetzen: onargarria litzatekeen kutsadura bider 1.000 isurtzen dute airera.
New diesels, new problems txostenean (Diesel berriak, arazo berriak, gaztelaniazko eta frantsezko bertsioak badira) erakusten da nola den posible teorian askoz garbiagoak diren autoek, Euro 6d-temp estandarra betetzen dutenek, hain emaitza txarrak ematea. Filtroetan bertan dago gakoa. Autook isuritako keak garbitzeko filtro bana daramate eta hauek beren lana egiten dute ia beti... salbu eta filtroak butxatu ez daitezen tarteka beren buruak garbitu behar dituztenean.
Transport & Environmentek EBren arautegia betetzen duten bi auto salduenekin –NissanQashqaieta Opel/VauxhallAstra– frogatu du estandar berria nola dabilen ez laborategian baizik eta bizi errealeko baldintzetan eta ohartu dira filtroak garbitzeko operazio hau, kotxeak martxan dagoela automatikoki egiten duela 450-500 kilometro burutu ahala, tokatzen den lekuan tokatzen dela, izan landa eremu, autopista edo hiri erdian. Eufemismoz regenerate deitu arren, 15 kilometrotan zehar filtroek beren buruak garbitzeko operazio horretan aieratzen ditu ustezko ibilaldi txukun osoan baino askoz partikula eta pozoi gehiago atmosferara.
Gaur egun 45 milioi autok daramatzate filtro hauek Europa osoan eta kalkulatzen da urtean 1.300 milioi regenerate garbiketa egiten dituztela. Irakurlea ohartuko denez, Londresen eta azken aldian Bartzelonan bezala agintariek hiri handietan ezarri dituzten emisio gutxiko eremuetan sar daitezkeen kotxeez ari gara.
Ikusi beharko da zer nolako oihartzuna lortzen duen Transport & Environment txostenak aireratu duen eskandaloak, oraingoz hedabide nagusiek ez dute askorik haizatu, ez bada La Vanguardia bezalako egunkariren bat. Baina funtsean erakusten du industriaren lobby lanak lortzen duela agintariek kutsadura erregulazioak antolatzea iruzurra legalki burutzeko moduan. Dieselgate auzi famatua lehertu zen Volkswatenek (eta geroago jakin zen beste autogile batzuek ere bai) kutsadura datuak faltsutzeko sofwarea zeukala instalatuta beren kotxeetan, baina eskandalua hortik urrunago zihoan: EBko agintariek baimendua zeukaten autook kontrolatzea eguneroko martxa erreala ez den baldintzetan.
Orain Transport & Environmentek erakutsi du EBren arautegiak auto berriei kutsatzen jarraitzeko zulo bat utzi diela industrialei, lehengo trikimailu berarekin: ez ditu kontrolatzen eta ezin ditu kontutan hartu autoek martxan beren filtroak garbitzeko ingurua 450-500 kilometrotan behin egiten dituzten deskargak. Ondo begiratuz gero, hondakinak kiskaltzen dituzten erraustegiei agintariek lagatzen dieten trikimailu bera da: industriak bere burua kontrolatzeaz gain, tarteka baimentzen zaio kutsagaiak filtrorik gabe aireratzea, filtroei bypass eginez. Beti filtroak arazo guztientzako ustezko soluzio eta beti filtroetan iruzurra.
Dieselgate 2.0 bertsio berrituaren atarian gaudeke.
NO2 eta PM2.5 partikulak bezalako kutsatzaileei aurre egiteko hobekuntza planik ez dagoela salatu du Ekologistak Martxan elkarteak. Trafikoa murriztea eta airearen kalitatea hobetzeko alternatiba jasangarriak lehenestea galdegin du.
Elur faltak eski estazio ugari kinka txarrean jarri ditu, klima larrialdiaren ondorioz. Baina paisaiari eta naturari ahalik eta etekin ekonomiko handiena ateratzeko batzuen logikak hor jarraitzen du, eta goi mendietan musika festibal erraldoi eta garestiak antolatzea da azken... [+]
Plastiko kutsadurari konponbide bat adosteko goi-bilera zikloa bukatu berri dute, Hego Koreako Busan hirian iragandako bosgarren gailurrean ere porrot eginda: hitzarmenik adostea ez dute lortu, nagusiki plastiko esportatzaile handiek negoziaketak oztopatu dituztelako. Bitartean,... [+]
Atun latatan aurkitu diren merkurio kopuruekin asaldatuta dabiltza herritarrak. Bloom erakundeak Europan egindako ikerketa baten arabera, Carrefour, Intermarché, Mercadona, Aldi... supermerkatu guztiek merkaturatzen dute atuna kutsaturik. Arrantza industrialak berehala... [+]
Petronorreko langileek borrokarako eguna izan dute osteguna. Enpresa batzordeak deituta, lanuztea egin dute eta Barakaldoko BECen elkarretaratu dira, konpainia urteko batzarra egiten ari zen tokian. Salatu dute diru publikoa jaso arren "enplegua suntsitu" besterik ez... [+]
Azaroaren 25ean hasi eta abenduaren 1era arte iraunen du Hego Koreako Busan hirian aitzina doan gailurrak. Petrolio ekoizle diren estatuak eta beraien lobbyak oztopoak jartzen dabiltza, ekoizpenaren mugatzerik ez dutelako nahi.
Barakaldoko Udalak 11.800 euroko isuna ordaintzea eta gauez hiru hilabetez ixtea exijitu dio Bizkaiko enpresari. Abuztuaren amaieratik txistu etengabe, desatsegin eta jasangaitza igortzen du inguru zabalean entzuten dena.
Legearen arabera, erabiltzen ez diren zabortegi guztiek itxita eta zigilatuta egon beharko lukete 2008tik. Ekologistak Martxan taldea Eusko Legebiltzarrean izan da legea bete dadila eskatzeko: azaroaren 12an Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasunaren batzordean... [+]
Silizearen hautsak sorturiko gaitz eta biriketako minbizi kasuek ez dute etenik azken urteetan. Australian, Ingalaterran edo Espainiako Estatuan alarmak piztu dira, eta kristal-silizea duten kuartzozko sukalderako mahaiak egitea debekatzeko urratsak ematen hasi dira.
Ingurumen-inpaktuaren berri izateko eta, hurrengo edizioei begira emisioak murrizteko egin du azterketa Lander Crespo klima adituak. Garraioa izan zen Korrikako azken edizioan isurketa gehienen jatorria.
Adimen artifizialak bost milioi tona hondakin elektroniko sortu ditzake 2030a baino lehen, Nature Computational Science aldizkariak argitaratu duen txosten baten arabera. Ikertzaileek ekonomia zirkularreko estrategia bat ezartzearen beharra nabarmendu dute.
Ekitaldian 1969ko gertaera tragikoak gogoratzeaz gain, memoria historikoaren defendatzaileak ere omenduko dituzte.
“Mikroplastiko” hitza lehenengoz erabili zenetik 20 urte bete diren honetan, ikertzaile-talde batek urte hauetan ikasitakoa errepasatu dute, Science aldizkarian argitaratu duten lan batean. Eta ondorio garbiak atera dituzte: ingurune natural guztietan oso hedatuta... [+]