Oinezkoak, txirrindulariak eta garraio publikoa lehen lerroan jartzeko borrokan bost urte daramatzan Irun-Hondarribiko Balazta elkarteak urrats berri bat eman du: lokala lortu eta bizikleta zaharrak berritzeko eta norberak berea konpontzeko tailerra ireki du, bazkide sistema oinarri eta “mugikortasun jasangarrirako trantsizioan" aurrerapauso.
“Txirrindularien segurtasuna defendatuz eta bizikletaren erabilera sustatuz” 2016tik darama Balazta Bidasoako bizikletaren aldeko elkarteak. Hiri ereduek autoaren nagusitasuna alboratu eta bestelako mugikortasun bat bultzatu dezaten borrokatzen eta udalekin eztabaidatzen segitzen du, Hendaia, Irun eta Hondarribia Txingudi badiako hiru herrien arteko bizikletazko lotura egunen batean ikusteko esperantzaz.
Ehun bizikleta
Orain, Irungo Udalak utzitako egoitza baliatuz, bizikleta zaharrak berritzeko proiektua eta bizikletak konpontzeko tailerra jarri dute martxan, baita piezak merke eskuratzeko edota bigarren eskuko bizikletak lortzeko aukera ere. Ehun bizikleta zahar inguru dituzte jada, handik eta hemendik lortuak, birziklatzeko eta bizitza berri bat emateko.
Bazkidetza sistema du oinarri Balaztak, eta urtean 20 euro ordainduta baliatuko du txirrindulariak tailerra (urtean 10 euro langabea edo ikaslea izanez gero).
Ez da Irungoa mota honetako proiektu bakarra. Hainbat herritan abiatu dituzte bizikletak autonomoki edo beste bazkideen laguntzaz konpontzeko eta elkarren artean ikasteko tailerrak. Esaterako, bigarren eskuko bizikletak berreskuratzen esperientzia badu Hendaiako Recy’clarte elkarteak, eta harekin hartu-emana indartu nahi du Balaztak.
2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]
Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]
EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]
Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]
COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino, Le Monde egunkarian jasotako... [+]
Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]
Trantsizio garaian Nafarroa Euskadi da eztarria urratu arte oihukatu genuenok beti begiratu izan diogu begi-zeharka, baina atentzio bereziz, “Komunitatean” gertatzen denari –hala esaten dugu batzuetan; beste batzuetan “Baskongadetan”, are... [+]
Alokatzeko sei auto eman ditu eskuragarri AUPA kooperatibak Baionan, Angelun eta laster Miarritzen.
Iruñeko Zangoza kaleko lur azpiko aparkalekua egiteko obrak hasi ditu udalak. Horren kontrako plataformak udalaren jarrera salatu eta adierazi du ingurumenari eta bizilagunei “kalte handia” egingo diela.
Argi dago etorkizunean ez dugula bakoitzak gure autoa ukanen. Beribila luxu bilakatuko da, eskaeraren biderkatzeak kilowattaren prezioak gora haiatuko dituelako. Nuklearrak ez ditu premia guztiak aseko, zentralak zaharkituak dira eta 70eko urteetan salatzen ziren atomoaren... [+]
Trenez bi ordu eta erdian edo denbora gutxiagoan egin daitezkeen Frantziako Estatu barruko bidaiak ezingo dira hegazkinez egin, CO2 isuriak murriztea helburu. Salbuespenak eta baldintzak tarteko, neurriak eraginkortasun errealetik baino gehiago sinbolikotik duela kritikatu du... [+]
Iruñean errepide bat moztu eta jolasleku bilakatu dute hainbat orduz, Getxon klaseak eman dituzte parkean, beste leku batzuetan bizikletek hartu dute kalea; mota horretako 500 ekitalditan 150.000 lagun bildu dira han-hemenka, nagusiki Europan, asteburu honetan: haurrak... [+]
Aurreko hilabetetik hona hirigintzako kontzeptu bat eztabaida publikoan sartu da: 15 minututako hiria. Batzuek susmoa zabaldu dute gertutasuna eta ongizatea bultzatzen duen hiri idilikoaren atzean itxialdi-egitura bat ezkutatzen dela, helburua gure bizimodua ghetto guneetan eta... [+]