Joan den astean Vocento taldeko egunkariek esan zuten Gipuzkoako ibilbide gehienak Urpa enpresari esleitu zizkiotela, garraio enpresako administrarietako bat Hezkuntza Saileko aholkulari zen bitartean. Hezkuntza Sailburuak azalpenak eman ditu, eta azpimarratu du prozesua "garbia eta gardena" izan zela.
Aurreko astean Vocento taldeko egunkariek azaldu zuten eskola-garraio zerbitzuen lizitazioan Gipuzkoako ibilbide gehienak Hezkuntza Saileko aholkulari baten enpresari esleitu zizkiotela. Urpa garraio enpresak hartu zituen 65 ibilbidetatik hamabost, enpresako administrarietako bat, Joanes Labayen, bilkura horretako aholkulari aritu zenean. Jokin Bildarratz Hezkuntza Saileko sailburuak adierazi du lizitazioa "garbia eta gardena" izan zela.
Radio Euskadin "harrituta" agertu da enpresen esleipenak sortutako susmoekin. Besteak beste, Miren Gorrotxategi Elkarrekin Podemos-IUko bozeramaileak gaiaren inguruko azalpenak eskatu zizkion Iñigo Urkullu lehendakariari. Bildarratzek aurreratu du argibideak Eusko Legebiltzarrean ere emango dituela, eta jada egin duela agerraldi eskaera.
Azaldu duenez, ibilbide gehienak hutsik zeudela ikusita, Eusko Jaurlaritzak uztail amaieran proposatu zien enpresei aurreko urteko ibilbideak egiteko, eta gehienek uko egin zioten. Horren ostean, kontratatu zuten Cuatrecasas abokatuen bulegoa, "lizitazio guztia eginda zegoenean", abuztuan.
Gaineratu du Urpa 30 ibilbidetan aritzeko aurkeztu zela, hamabost baino ez zizkiotela esleitu eta horietatik hamabitan ez zela beste enpresarik lehiatu. EAEko ibilbide guztien %3,2 ditu Labayenen enpresak.
Horrez gain, azpimarratu du abokatuak jakinarazi ziola Gipuzkoan garraio enpresa bat zuela, baina hori bateragarria zela bere aholkulari zerbitzuarekin, Hezkuntza Sailak eskatzen zionak ez zuelako "lehiaketarekin eta bere enpresarekin zerikusirik".
Pilaketak saihesteko, Euskotrenek aparteko neurriak ezarri ditu Bat txartel pertsonalizatua tramitatzeko. Neurriaren lehen hilabetean, nahikoa izango da NANa edo familia-liburua aurkeztea doako garraioa eskuratzeko.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]
Garraio publikoaren %50eko deskontuak sei hilabetez luzatuko ditu Nafarroako Gobernuak, 2025eko ekainaren 30era arte. Espainiako Gobernuak garraio-txartelaren kostuaren %30 hartuko du bere gain, eta Nafarroako Gobernuak %20. Aurreko urtearekin alderatuta, 2024ean garraio... [+]
Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.
Garraio publikoaren prezioa handitzea eta deskontuak kentzea “onartezina” dela kritikatu dute dozenaka pertsonak, Jauzi Ekosozialak eta Euskal Herriko Eskubide Sozialen Kartak deituta. Langile klasearentzako “zama gehigarri bat” izango litzatekeela eta... [+]
Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.
Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]
Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.
Sektoreko gidarien "egoera prekarioa" salatu eta lan baldintzak hobetzeko premia azpimarratzeko egin dituzte deialdiak CCOO eta UGT sindikatuek. Hiru sindikatuak eskaerak "oso motz" geratu direla kritikatu du. Hego Euskal Herrian 50.000 langile inguru daude... [+]
Bilboko itsasadarraren bi aldeak ur azpitik lotu gura dituen tunela egiteko asmoa du Bizkaiko Foru Aldundiak, baina makroproiektuaren kalteak eta gastatuko den dirutza kritikatzen ditu Subflubiala Ez plataformak. Kanpaldia deitu dute asteburu honetarako, proiektua bertan behera... [+]