Garraio pribatuaren erabilera murriztea eta istripuen larritasuna arintzea du helburu neurri berriak.
Bilbo osoan abiadura orduko 30 kilometrora murrizten duen Mugikortasun Eremuaren neurri berria indarrean da jada. Biztanleen artean tirabira sortu du erabakiak, baita posizionamendu aunitz ere. Deiaren arabera, herritarrek “begi onez” ikusten dute muga hori orohar. “Hiriburuko giroa hobetuko duela” eta “bide nagusietatik autoak aterako dituela” iritzi omen du gehiengoak.
Lanera doazen gidariak, taxilariak eta hirian barrena ibili behar duten bestelako zerbitzuetakoak, berriz, aurka azaldu dira.
Bilboko Udala ziur dago lehen egunak igaro ondoren neurria eraginkorra izango dela. "Hildako bakar bat saihestea lortzen badugu, merezi du", adierazi du Alfonso Gil Mugikortasun zinegotziak.
🅱️3️⃣0️⃣ Gure ibilgailuarekin edo ibilgailu publiko batekin orduko 30 kilometrora bagabiltza #Bilbo'ko kaleetatik, denok irabaziko dugu. Gidariok eta oinezkook.#Bilbon30AldizHobetoBizigara #Bilbao30 pic.twitter.com/aiXjsiGmRU
— Bilbao [Udala - Ayuntamiento] (@bilbao_udala) September 18, 2020
Espainiako Trafiko Zuzendaritzarekin batera, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) istripuei eta abiadurari buruz 2011n egindako azterlan batekin justifikatu dute erabakia. Txosten horretan adierazten denez, harrapatze baten ondorioz hiltzeko arriskua gutxienez bost aldiz murrizten da, baldin eta talka egiten duen ibilgailuaren abiadura 30 km/h-koa bada, 50 km/h-koa izan beharrean.
Esperimentuaren emaitzak
Era berean, %3 murrizten du larri zauritzeko arriskua, eta %4 hildakodun istripu bat izatekoa. Hori ez ezik, kutsadura akustikoak ere behera egiten du (%33tik %6ra igaroko litzateke). Nitrogeno dioxidoaren maila ere murriztu egingo litzateke (Berlinen, adibidez, % 10-15 inguru); auto-ilara gutxiago dago, zirkulazioa arinagoa da, autoen eta beste erabiltzaile mota batzuen zirkulazio-abiadura antzekoa baita. Madrilera joanda, trafikoko heriotzen ia erdiak harrapatutako oinezkoak dira, adibide bat jartzearren.
2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]
Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]
Hasiera batean alderdiak garestitu egin nahi zituen Barik txartel anonimo eta aldi baterako abonuak, baina azkenean atzera egin du. Beherapena berriz otsailaren bigarren erdialdean indarrean sartuko dela aurreikusten du.
Beherapenak jasotzeko derrigorrezkoa izango da txartela pertsonalizatzea, eta gutxieneko bidaia kopuru bat izan beharko da. Eguzki erakunde ekologista erabakiaren aurka agertu da, eta adierazi du neurria “zama gehigarria” dela langile klasearentzat, baita trantsizio... [+]
Erabili eta bota. Abiadura handiko modak saltokiak eta etxeetako postontziak bete ditu aspaldion, fast fashion ere esaten zaio. Baina azkarretik baino inozotik gehiago du: lan prekarioarekin hondakin mordoa sortzeaz gain, arropa garraiatzen fuel-olio kopuru izugarriak erretzen... [+]
COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino, Le Monde egunkarian jasotako... [+]
Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]
Badakit batzuek gorrotatzen dutela garraio kolektiboa, nahiago dutela beraien autoa gidatuz mugitzea, baina nik plazer hartzen dut autobus edo tren bat hartu behar dudanean.
Iruñerriko autobusean ibiltzea, billabesan, beti gustatu izan zait. Bidaia batek irauten duen... [+]