Garraio pribatuaren erabilera murriztea eta istripuen larritasuna arintzea du helburu neurri berriak.
Bilbo osoan abiadura orduko 30 kilometrora murrizten duen Mugikortasun Eremuaren neurri berria indarrean da jada. Biztanleen artean tirabira sortu du erabakiak, baita posizionamendu aunitz ere. Deiaren arabera, herritarrek “begi onez” ikusten dute muga hori orohar. “Hiriburuko giroa hobetuko duela” eta “bide nagusietatik autoak aterako dituela” iritzi omen du gehiengoak.
Lanera doazen gidariak, taxilariak eta hirian barrena ibili behar duten bestelako zerbitzuetakoak, berriz, aurka azaldu dira.
Bilboko Udala ziur dago lehen egunak igaro ondoren neurria eraginkorra izango dela. "Hildako bakar bat saihestea lortzen badugu, merezi du", adierazi du Alfonso Gil Mugikortasun zinegotziak.
🅱️3️⃣0️⃣ Gure ibilgailuarekin edo ibilgailu publiko batekin orduko 30 kilometrora bagabiltza #Bilbo'ko kaleetatik, denok irabaziko dugu. Gidariok eta oinezkook.#Bilbon30AldizHobetoBizigara #Bilbao30 pic.twitter.com/aiXjsiGmRU
— Bilbao [Udala - Ayuntamiento] (@bilbao_udala) September 18, 2020
Espainiako Trafiko Zuzendaritzarekin batera, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) istripuei eta abiadurari buruz 2011n egindako azterlan batekin justifikatu dute erabakia. Txosten horretan adierazten denez, harrapatze baten ondorioz hiltzeko arriskua gutxienez bost aldiz murrizten da, baldin eta talka egiten duen ibilgailuaren abiadura 30 km/h-koa bada, 50 km/h-koa izan beharrean.
Esperimentuaren emaitzak
Era berean, %3 murrizten du larri zauritzeko arriskua, eta %4 hildakodun istripu bat izatekoa. Hori ez ezik, kutsadura akustikoak ere behera egiten du (%33tik %6ra igaroko litzateke). Nitrogeno dioxidoaren maila ere murriztu egingo litzateke (Berlinen, adibidez, % 10-15 inguru); auto-ilara gutxiago dago, zirkulazioa arinagoa da, autoen eta beste erabiltzaile mota batzuen zirkulazio-abiadura antzekoa baita. Madrilera joanda, trafikoko heriotzen ia erdiak harrapatutako oinezkoak dira, adibide bat jartzearren.
Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiek aurreratu dute helburua %50eko deskontuarekin jarraitzea dela, baina oraindik Espainiako Gobernuaren erabakiaren zain daudela finantzaketa ziurtatzeko.
Pilaketak saihesteko, Euskotrenek aparteko neurriak ezarri ditu Bat txartel pertsonalizatua tramitatzeko. Neurriaren lehen hilabetean, nahikoa izango da NANa edo familia-liburua aurkeztea doako garraioa eskuratzeko.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]
Garraio publikoaren %50eko deskontuak sei hilabetez luzatuko ditu Nafarroako Gobernuak, 2025eko ekainaren 30era arte. Espainiako Gobernuak garraio-txartelaren kostuaren %30 hartuko du bere gain, eta Nafarroako Gobernuak %20. Aurreko urtearekin alderatuta, 2024ean garraio... [+]
Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.
Garraio publikoaren prezioa handitzea eta deskontuak kentzea “onartezina” dela kritikatu dute dozenaka pertsonak, Jauzi Ekosozialak eta Euskal Herriko Eskubide Sozialen Kartak deituta. Langile klasearentzako “zama gehigarri bat” izango litzatekeela eta... [+]
Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.
Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]
Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.
Sektoreko gidarien "egoera prekarioa" salatu eta lan baldintzak hobetzeko premia azpimarratzeko egin dituzte deialdiak CCOO eta UGT sindikatuek. Hiru sindikatuak eskaerak "oso motz" geratu direla kritikatu du. Hego Euskal Herrian 50.000 langile inguru daude... [+]