Bilboko itsasadar azpiko tunelaren ibilbidea aurkeztu du Bizkaiko Foru Aldundiak; 300 eta 400 milioi arteko kostua izango du proiektuak

  • Artatzako eta Ballontiko biribilguneak lotuko ditu itsasadarraren azpitik egingo den tunelak, eta 3.037 metroko ibilbidea edukiko du, Bizkaiko Foru Aldundiak zehaztu duenez. Proiektua idazteko aurrekontua 10,5 milioi eurokoa izango da, eta lan osoarena, 337 eta 404 milioi bitartekoa, aukeratzen den eraikuntza-metodoaren arabera.


2020ko urtarrilaren 15ean - 13:34
Imanol Pradales eta Unai Rementeria, ibilbidearen planoak erakusten (Argazkia: Bizkaiko Foru Aldundia)

Aldundiak erabaki egin du zein izango den Ibaizabal azpiko tunelaren trazatua, eta prentsaurrekoan aurkeztu dute Unai Rementeria Bizkaiko Ahaldun Nagusiak eta Imanol Pradales Azpiegituretarako eta Lurralde Garapenerako diputatuak. Adierazi dutenez, zituzten hiru aukeraren artean luzeena (3.307 metro) baina itsasadarraren azpitik ibilbide laburrena duenaren alde egin dute. Zehazki, 200 metro egingo ditu tunelak ur azpitik, eta beste aukeren kasuan 520 eta 530 metro egingo zituen, hurrenez hurren. Kasu bietan, tunelaren guztizko luzera 200 metro inguru gutxiagokoa izango zen.

Diputatu bien esanetan, "sakontasuna, arroka asko egotea eta lurzoru, lur ase eta ur gutxi egotea" hartu dira kontuan ibilbidea zehazteko. Tunela egingo den lurra ezagutzeko daborduko 200 zundaketa inguru egin dituztela azaldu dute; hala ere, azterketa gehiago egin beharko dira oraindino, zehatz-mehatz jakiteko zein material-mota induskatuko den eta horretarako eraikuntza-metodorik egokiena zein den erabakitzeko. Aukeratzen den metodoaren arabera, proiektuaren guztizko aurrekontua 337 eta 407 milioi euro bitartekoa izango da. Eraikuntza-proiektua idazteko lizitazioa indarrean dago gaurdanik. Horren aurrekontua 10,5 milioi eurokoa izango da, eta esleipena lortzen duen enpresak 33 hilabete izango ditu lana burutzeko. Eraikuntza, berriz, 2028an amaitzea aurreikusi dute.

Oraindino hobeto ezagutu behar diren zoruaren ezaugarrietako bat, adierazi dutenez, Lamiakoko lokatz-eremuaren izaera da, "alde hidrogeologikotik eta geoteknikotik". Aldundiaren berbetan, "ahalik eta gehien murriztu behar da arazoak eman ditzaketen lekuetatik igarotzea". Horretarako beste zundaketa-kanpaina bat egingo dute, "aurrekoa baino sakonagoa".

Uribe Kostan hiru irteera

Tunelak 14.000 ibilgailu kenduko ditu egunero Avanzadako errepidetik, 18.000 Max Centerreko zuzengunetik, eta 35.000 Arrontegiko zubitik, Diputazioaren kalkuluen arabera. Zubi horretatik, hain zuzen, gaur egun egunero 140.000 ibilgailu igarotzen direla azaldu dute. Uribe Kostari dagokionez, tunelerako sarrera Artatza inguruan egongo da, baina gidariek ez dute biribilgunean sartu beharrik izango tunelean sartu ahal izateko.

Ezkerraldetik datozen gidariei, berriz, hiru bide eskainiko zaizkie Artatza ingurura ailegatzear daudenean: Zugazarte, Avanzada, eta Uribe Kostako korridorea. Dena dela, eraikuntza-proiektua garatu ahala aldaketak egon litezke irteera-bideei dagokienez, ohartarazi dutenez.

Multimodalitatea

Unai Rementeriaren esanetan, Aldundiaren asmoa da tunela "ez dezatela autoek bakarrik erabili", eta azpiegitura bestelako garraiobideentzat ere izatea gura lukete. Hala ere, ez dute gai horretaz zehaztapen handirik eman. Aukera denak zabalik daudela eta Aldundia "mugitzeko beste forma batzuk barnean sartzeko" gai izango dela iragarri dute, beste barik. "Horretarako, aztertu egingo da zein den aukerarik onena ikuspuntu sozialetik, ekonomikotik, eta ingurumenarenetik", gaineratu du Rementeriak. 


Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Azpiegitura handiak
Itsasadarreko tunelaren obretarako leherketak legeztatzearen aurka mobilizatuko da ostiral honetan ‘Subflubiala Ez!’

Giza-katea antolatu du Subflubiala ez! plataformak eta hitzordua Artaza-Romo Institutuan jarri du gaurko 18:00etan. Bizkaiko Foru Aldundiak Ingurumen Inpaktuaren Adierazpena (IIA) aldatzea du helburu eta horrelakorik ez du onartzen plataformak.


Badago lotura Euskal Yaren eta AHTren artean Nafarroan

Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]


2025-03-28 | Irutxuloko Hitza
Metroaren lanetako gainkostua 33,3 milioi eurokoa dela adierazi du Eusko Jaurlaritzak

EH Bilduk galdera sorta bat erregistratu zuen Eusko Legebiltzarrean Donostiako Metroaren igarobideko lanen gainkostua argitzeko. Informazio hori atzo jakinarazi zuen Susana Garcia Chueca Mugikortasun sailburu sozialistak.


Atzera bota dute Zaragoza eta Araba arteko goi tentsioko linearen proiektua

Martxoaren 19an amaitu zen proiektua aurkezteko epea, baina Errioxako PSOEk adierazi du Forestalia enpresak "interesa baztertu" duela. Enpresak bi parke eoliko eraiki nahi zituen Aragoiko lurretan, baina oraindik ez ditu lortu baimenak eta hori dute egitasmoa... [+]


AHTren atzerapena gaitzesteko gutuna bidali diote Europako Batzordeko Garraio Komisarioari Pradalesek eta Roussetek

EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]


Ekologismoaren kontrako oldarraldia AEBetan: Greenpeace 660 milioi euro ordaintzera zigortua

Dakota Access oliobidearen kontrako protestengatik zigortu du Ipar Dakotako epaimahai batek erakunde ekologista, Energy Transfer Partners enpresak salaketa jarri ostean. Standing Rockeko sioux tribuak protesten erantzukizuna bere gain hartu du.


2025-03-20 | ARGIA
Arratzua-Ubarrundiako EH Bilduko zinegotziek dimititu egin dute, Solariaren proiektuarekin “eskuak lotuta” dituztelako

Koalizio abertzaleko hiru ordezkariek ohar baten bidez euren "frustrazioa" adierazi dute proiektu fotovoltaikoa ezin gelditzeagatik: "Egoera horren aurrean, ez gara legegintzaldia amaitzeko indarrez sentitzen". Proiektu honi ez! plataformak salatu du EH Bilduren... [+]


AHTaren zundaketen aurkako ia bi urteko borrokaren balantzea

Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]


Espainiako Sustapen Ministerioa: “Ez dakigu Ezkioko lotunea oso bideragarria den”

Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.


2025-03-04 | Irutxuloko Hitza
Donostiako metroaren lanetako gainkostua argitzeko eskatuko du EH Bilduk

Satorralaia plataformak Donostiako Metroaren Mirakontxa-Easo zatiko lanek “%164ko gainkostua” izan dutela salatu zuen joan den astean, eta, horren harira, EH Bilduk gainkostu hori argitzeko eskatu du, Eusko Legebiltzarrean erregistratutako galdera sorta baten bidez.


Pagolarren gainean eolikoak jartzearen aurkako aldarria, plazara

Elkarretaratzea egin zuen Aiaraldeko Mendiak Bizirik plataformak atzo Laudioko Lamuza plazan, Mugagabe Trail Lasterketaren testuinguruan. 


Donostiako metroko Mirakontxa-Easo zatiaren lanek %164ko gainkostua dutela salatu dute

Satorralaia plataformak eman du gainkostuaren berri, informazioa Jaurlaritzari eskatutako txosten batetik aterata. Donostiako metroaren Mirakontxa-Easo zatiaren lanak 53 milioi eurotan esleitu ziren, eta egungo aurrekontua 139,4 milioi eurokoa da. Donostiako metro-pasantearen... [+]


PSNk AHTaren Gasteizko lotunearen alde egin du, Ezkiokoa ez dela “bideragarria” argudiatuta

"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.


Eguneraketa berriak daude