Artatzako eta Ballontiko biribilguneak lotuko ditu itsasadarraren azpitik egingo den tunelak, eta 3.037 metroko ibilbidea edukiko du, Bizkaiko Foru Aldundiak zehaztu duenez. Proiektua idazteko aurrekontua 10,5 milioi eurokoa izango da, eta lan osoarena, 337 eta 404 milioi bitartekoa, aukeratzen den eraikuntza-metodoaren arabera.
Aldundiak erabaki egin du zein izango den Ibaizabal azpiko tunelaren trazatua, eta prentsaurrekoan aurkeztu dute Unai Rementeria Bizkaiko Ahaldun Nagusiak eta Imanol Pradales Azpiegituretarako eta Lurralde Garapenerako diputatuak. Adierazi dutenez, zituzten hiru aukeraren artean luzeena (3.307 metro) baina itsasadarraren azpitik ibilbide laburrena duenaren alde egin dute. Zehazki, 200 metro egingo ditu tunelak ur azpitik, eta beste aukeren kasuan 520 eta 530 metro egingo zituen, hurrenez hurren. Kasu bietan, tunelaren guztizko luzera 200 metro inguru gutxiagokoa izango zen.
Diputatu bien esanetan, "sakontasuna, arroka asko egotea eta lurzoru, lur ase eta ur gutxi egotea" hartu dira kontuan ibilbidea zehazteko. Tunela egingo den lurra ezagutzeko daborduko 200 zundaketa inguru egin dituztela azaldu dute; hala ere, azterketa gehiago egin beharko dira oraindino, zehatz-mehatz jakiteko zein material-mota induskatuko den eta horretarako eraikuntza-metodorik egokiena zein den erabakitzeko. Aukeratzen den metodoaren arabera, proiektuaren guztizko aurrekontua 337 eta 407 milioi euro bitartekoa izango da. Eraikuntza-proiektua idazteko lizitazioa indarrean dago gaurdanik. Horren aurrekontua 10,5 milioi eurokoa izango da, eta esleipena lortzen duen enpresak 33 hilabete izango ditu lana burutzeko. Eraikuntza, berriz, 2028an amaitzea aurreikusi dute.
Oraindino hobeto ezagutu behar diren zoruaren ezaugarrietako bat, adierazi dutenez, Lamiakoko lokatz-eremuaren izaera da, "alde hidrogeologikotik eta geoteknikotik". Aldundiaren berbetan, "ahalik eta gehien murriztu behar da arazoak eman ditzaketen lekuetatik igarotzea". Horretarako beste zundaketa-kanpaina bat egingo dute, "aurrekoa baino sakonagoa".
Tunelak 14.000 ibilgailu kenduko ditu egunero Avanzadako errepidetik, 18.000 Max Centerreko zuzengunetik, eta 35.000 Arrontegiko zubitik, Diputazioaren kalkuluen arabera. Zubi horretatik, hain zuzen, gaur egun egunero 140.000 ibilgailu igarotzen direla azaldu dute. Uribe Kostari dagokionez, tunelerako sarrera Artatza inguruan egongo da, baina gidariek ez dute biribilgunean sartu beharrik izango tunelean sartu ahal izateko.
Ezkerraldetik datozen gidariei, berriz, hiru bide eskainiko zaizkie Artatza ingurura ailegatzear daudenean: Zugazarte, Avanzada, eta Uribe Kostako korridorea. Dena dela, eraikuntza-proiektua garatu ahala aldaketak egon litezke irteera-bideei dagokienez, ohartarazi dutenez.
Unai Rementeriaren esanetan, Aldundiaren asmoa da tunela "ez dezatela autoek bakarrik erabili", eta azpiegitura bestelako garraiobideentzat ere izatea gura lukete. Hala ere, ez dute gai horretaz zehaztapen handirik eman. Aukera denak zabalik daudela eta Aldundia "mugitzeko beste forma batzuk barnean sartzeko" gai izango dela iragarri dute, beste barik. "Horretarako, aztertu egingo da zein den aukerarik onena ikuspuntu sozialetik, ekonomikotik, eta ingurumenarenetik", gaineratu du Rementeriak.
Garai aproposa izaten da urteburua iraganeko lorpenak goraipatzeko eta, are gehiago, etorkizuneko asmo-usteak aldarrikatzeko. Eta halatsu da Txinan ere, alafede. Bide batez, ez da harrigarria abenduko azken orduetan, aurreikusitako planari aurrea hartuz, Xinjiangeko Urumqi-Yuli... [+]
Suhiltzaileek beste sute bat itzali behar izan zuten abenduaren 27an Zubietako erraustegian.
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Eusko Jaurlaritzaren esku geratu dira beste bi eskumen: Itsasertzaren Antolaketa eta Kudeaketa, eta Zinematografia eta Ikus-entzunezko Jarduera. Astelehenean bildu da Transferentzien Batzorde Mistoa, Madrilen, eta han adostu dute bi eskumen horiek EAEra eskualdatzea.
Ezkeltzun eraikitzekoa zuten parke eolikoaren egitasmoa, momentuz ez dute gauzatuko. 2022ko otsailean jakin zen Ezkeltzun parke eolikoa eraikitzeko zegoen asmoa. Hortik aurrera, ibilbide bat egin du gaiak, baina badirudi, momentuz, proiektuak ez duela aurrera egingo. Hala... [+]
Ribabellosan 300 megawatioko gaitasuna duen eskala handiko datu zentroa eraikitzen ari da Merlin Propertiers enpresa madrildarra. Milaka milioi euro ari da gastatzen Iberiar Penintsula osoan, ustez puntako teknologia “jasangarria” duten baina elektro-intentsiboak... [+]
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2023an ezagutu genuen Solway Investment Group multinazional suitzar-errusiarraren boterea noraino iristen den. Guatemalan duen Fenix meategiaren gehiegikeriak agerian uzten zituen ikerketa baten berri eman zigun Prensa Comunitariako kazetari batek, eta elkarrizketa hori [+]
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Esako urtegia handitzeko proiektua berraztertu dezala eskatu dio Chunta Aragonesista alderdiak Espainiako Gobernuari, tanta hotzak berriki utzitako hondamendia ikusita. Halako euriteak jasanez gero, Esak ur hori guztia askatzeko gaitasun nahikorik ez lukeela izango eta... [+]
Duela bi urte Urdaibai Guggenheim Stop! plataforma herritarra sortu zenetik, Urdaibai ez dago salgai! leloa nonahi ari gara entzuten. Joan den urriaren 19an Gernikan milaka lagun bildu ginen proiektu horri ezetza emateko eta, nire aburuz, hiru dira arrazoi nagusiak... [+]
Araba mendebaldeko Gaubeako proiektu eolikoak eskualdeko energia berriztagarrien potentziala areagotzea helburu duela adierazi du Mendia Wind enpresak. Gasteiz eta Arratzua-Ubarrundia udalerrietan hiru parke fotovoltaiko egiteko proiektua aurkeztu du, bere aldetik, San Miguel... [+]
Pasaiako Portuko Agintaritza eta Algeposa taldea lan arriskuen babesa ez bermatzeagatik kondenatuak izan direla adierazi du Amiantoaren Biktimen Euskal Elkarte ASVIAMEk. Osakidetzak laneko gaixotasunak ezkutatu izana salatu dute.
Arano eta Hernani inguruetan Repsol eta Endesa enpresek eraiki nahi dituzten makro-zentral eolikoen aurkako txosten kritiko mardula egin du Mikel Alvarez ekintzaile ekologista donostiarrak. Bere esanetan, "Euskal Herrian planteatzen den era horretako azpiegitura... [+]