Bilboko itsasadar azpiko tunelaren ibilbidea aurkeztu du Bizkaiko Foru Aldundiak; 300 eta 400 milioi arteko kostua izango du proiektuak

  • Artatzako eta Ballontiko biribilguneak lotuko ditu itsasadarraren azpitik egingo den tunelak, eta 3.037 metroko ibilbidea edukiko du, Bizkaiko Foru Aldundiak zehaztu duenez. Proiektua idazteko aurrekontua 10,5 milioi eurokoa izango da, eta lan osoarena, 337 eta 404 milioi bitartekoa, aukeratzen den eraikuntza-metodoaren arabera.


2020ko urtarrilaren 15an - 13:34
Imanol Pradales eta Unai Rementeria, ibilbidearen planoak erakusten (Argazkia: Bizkaiko Foru Aldundia)

Aldundiak erabaki egin du zein izango den Ibaizabal azpiko tunelaren trazatua, eta prentsaurrekoan aurkeztu dute Unai Rementeria Bizkaiko Ahaldun Nagusiak eta Imanol Pradales Azpiegituretarako eta Lurralde Garapenerako diputatuak. Adierazi dutenez, zituzten hiru aukeraren artean luzeena (3.307 metro) baina itsasadarraren azpitik ibilbide laburrena duenaren alde egin dute. Zehazki, 200 metro egingo ditu tunelak ur azpitik, eta beste aukeren kasuan 520 eta 530 metro egingo zituen, hurrenez hurren. Kasu bietan, tunelaren guztizko luzera 200 metro inguru gutxiagokoa izango zen.

Diputatu bien esanetan, "sakontasuna, arroka asko egotea eta lurzoru, lur ase eta ur gutxi egotea" hartu dira kontuan ibilbidea zehazteko. Tunela egingo den lurra ezagutzeko daborduko 200 zundaketa inguru egin dituztela azaldu dute; hala ere, azterketa gehiago egin beharko dira oraindino, zehatz-mehatz jakiteko zein material-mota induskatuko den eta horretarako eraikuntza-metodorik egokiena zein den erabakitzeko. Aukeratzen den metodoaren arabera, proiektuaren guztizko aurrekontua 337 eta 407 milioi euro bitartekoa izango da. Eraikuntza-proiektua idazteko lizitazioa indarrean dago gaurdanik. Horren aurrekontua 10,5 milioi eurokoa izango da, eta esleipena lortzen duen enpresak 33 hilabete izango ditu lana burutzeko. Eraikuntza, berriz, 2028an amaitzea aurreikusi dute.

Oraindino hobeto ezagutu behar diren zoruaren ezaugarrietako bat, adierazi dutenez, Lamiakoko lokatz-eremuaren izaera da, "alde hidrogeologikotik eta geoteknikotik". Aldundiaren berbetan, "ahalik eta gehien murriztu behar da arazoak eman ditzaketen lekuetatik igarotzea". Horretarako beste zundaketa-kanpaina bat egingo dute, "aurrekoa baino sakonagoa".

Uribe Kostan hiru irteera

Tunelak 14.000 ibilgailu kenduko ditu egunero Avanzadako errepidetik, 18.000 Max Centerreko zuzengunetik, eta 35.000 Arrontegiko zubitik, Diputazioaren kalkuluen arabera. Zubi horretatik, hain zuzen, gaur egun egunero 140.000 ibilgailu igarotzen direla azaldu dute. Uribe Kostari dagokionez, tunelerako sarrera Artatza inguruan egongo da, baina gidariek ez dute biribilgunean sartu beharrik izango tunelean sartu ahal izateko.

Ezkerraldetik datozen gidariei, berriz, hiru bide eskainiko zaizkie Artatza ingurura ailegatzear daudenean: Zugazarte, Avanzada, eta Uribe Kostako korridorea. Dena dela, eraikuntza-proiektua garatu ahala aldaketak egon litezke irteera-bideei dagokienez, ohartarazi dutenez.

Multimodalitatea

Unai Rementeriaren esanetan, Aldundiaren asmoa da tunela "ez dezatela autoek bakarrik erabili", eta azpiegitura bestelako garraiobideentzat ere izatea gura lukete. Hala ere, ez dute gai horretaz zehaztapen handirik eman. Aukera denak zabalik daudela eta Aldundia "mugitzeko beste forma batzuk barnean sartzeko" gai izango dela iragarri dute, beste barik. "Horretarako, aztertu egingo da zein den aukerarik onena ikuspuntu sozialetik, ekonomikotik, eta ingurumenarenetik", gaineratu du Rementeriak. 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Azpiegitura handiak
Arkaitzerreka: GuraSOSek salatu du kutsatuta agertu dela, eta GHK-k dio fenomeno naturala dela

Ostiralean herritar batek detektatu zuen ura ez zegoela garbi, baina ezin da jakin noiztik dagoen horrela. ARGIAk jakin duenez, URA agentziako kideak bertaratu dira Arkaitzerrekara. Aspalditik salatzen ari dira erraustegiaren isuriak eta kutsadura.

 


AHTren Ezkio-Itsasoko loturak “arazoak” dituela dio Espainiako Gobernuak eta Gasteizkoaren alde egin du

Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.


Meaka-Irimo bizirik!

Enpresa batek Irimo mendian zentral eolikoa eraikitzeko asmoa zuela iragarri zigun aspaldi batean haize kolpe batek. Gehienek ezin zuten sinistu, inondik ere. Are gutxiago Irimo mendiaren orografia eta izaera harritsua ezagutzen dituztenek. "Baina ba al dakizu ze nolako... [+]


Hamalau egun atxikita egon den saharar ekintzaile politikoa libre utzi dute

Ostiral arratsaldean deportatu behar zuten, baina hegaldiaren komandanteak ez zuen sahararraren bidaia ahalbidetu, hegaldia segurua ez zela izango argudiatu zuelako, EFEk jaso duenez. Bilboko Guardia Epaitegiak larunbat goizaldean gaztearen “askatasun-gabezia... [+]


Loiuko aireportuan atxikitako gaztea deportatuko dute, Espainiako Auzitegi Nazionalaren aginduz

Ostiral arratsaldeko 15:00etan deportatuko dute Bilbotik Tangerrera doan hegaldi batean, EITBk informatu duenez. Espainiako Auzitegi Nazionalaren arabera, “gaur egun ez dago demandatzailearen bizitzarako edo osotasun fisikorako berehalako arrisku edo arrisku... [+]


Loiuko aireportuan ekintzaile saharar bat atxikita daukate duela 10 egunetik

Gizona Marokotik zetorren hegaldi batetik iritsi zen eta asiloa eskatu zuen, jazarritako ekintzaile politikoa zelako. Ukatu egin zioten eta gaur deportatu behar zuten, baina atzeratu egin dute. Abokatuek Auzitegi Nazionalaren aurrean aurkezturiko “erreguzko... [+]


Zubietako erraustegia kudeatzen duen enpresari zigorra jartzeko eskatu du Nafarroako Gobernuak

Artaxoako Ecofert enpresara baimendu gabeko hondakinak eramateagatik, Zubietako Ekondakin enpresari zigor-espedientea abian jartzeko eskatu dio Nafarroako Gobernuak Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Sailari. Jose Maria Aierdi Nafarroako Ingurumen kontseilariak jakinarazi duenez,... [+]


Itsasadarraren azpiko tunelaren proiektua geldiarazteko manifestazioa egin dute Getxon

Zapatuan, ehunka herritarrek parte hartu zuten Bizkaiko Foru Aldundiak itsasadarraren azpian egin gura duen tunelaren proiektua geldiarazteko exijitzeko manifestazioan. Subflubiala Ez plataformako deitzaileek 500 parte-hartzaile inguru zenbatu zituzten Getxoko Itzubaltzeta/Romoko... [+]


Erraustegiak lehen pozoiak erakutsi baldin baditu... zer egin?

Gipuzkoako erraustegiaren emisioen bost urteko jarraipenaren emaitzak aurkeztu ditu ToxicoWatch fundazioak. Emaitza kezkagarriak, bizidunei eta zehazki gizakiei osasun kalte larriak eragin diezazkieketen kutsatzaileez ari garelako. Emaitza nabarmenak, erraustegi berria eta ustez... [+]


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-06-11 | Mikel Aramendi
ANALISIA
Txina, Kirgizistan eta Uzbekistan lotuko dituen trenbide faraonikoa eraikitzen hasiko dira

CKU trenbide hori egitasmo mitikoa da, hitzaren adiera zuzenean: itxuraz, koherentea ez ezik desiragarria litzatekeena, baina ameskerien mundutik kanpo zertzeko aukerarik gabea, orain arte behintzat. Halakorik inoiz ez nuela ikusiko zinez sinesten nuen.


2024-05-24 | Estitxu Eizagirre
Hernani, Arano eta Elduain arteko mugetan bost haize errota jarri nahi dituen proiektuaren atzean Endesa dago

Enigma Green Power enpresak "Ikatz Gane" deitu dion proiektu eolikoa egiteko "aldez aurreko administrazio-baimena" eskatu du. Bost haize errota jarri nahi ditu. Enigma Green Powerren jabe bakarra Arena Green Power da, eta honen kargudunen artean da Endesa.


Eguneraketa berriak daude