Ordura arte Nafarroako Gobernuak 477 milioi euro ordaindu beharko dizkio Abertis konpainiari, 2023an honek erosi baitzuen Autobidearen ustiaketaren emakida 110 milioi eurorengatik. Itzalpeko ordainketek urtero modu gogorrean baldintzatzen dituzte Nafarroako Gobernuaren aurrekontuak.
Bideko Autobideak Iruñea eta Logroño lotzen ditu, 2002an hasi ziren eraikitzen eta 2006rako bukatu zuten. Harrez geroztik lau jabe izan ditu, eta itzalpeko sariaren formulan eraiki zenez, Nafarroako Gobernuak urtero diru kopuru bat ordaintzen dio emakidaren jabeari.
Ordainketa plan berriaren arabera, 2024an 57 milioi euro ordainduko ditu foru gobernuak, 2025ean 62 miloi eta ia 66 milioi 2025ean. Ez ditu zehazten ondorengo urteetako ordainketak, baina bai ordainduko den kopurua guztira: 291 milioi euro.
Itzalpeko formularen bidez, azpiegituraren eraikuntza kostuak enpresa eraikitzaileen esku geratzen dira eta, ondoren, Nafarroako Gobernuak urtero kanon bat ordaintzen die enpresei. Berez, Bideko Autobidearen ordainketa 2032an bukatu behar zen, baina foru gobernuak 2027an amortizatzea erabaki zuen. Azkenean, data hori atzeratu egingo da 2030era arte.
Datuok Nafarroako Gobernuaren iazko kontu orokorren txostenean zehazten dira eta Diario de Noticiasek eman du horien berri. Txostenean azaltzen denez, autobidearen trafikoaren jaitsierak eragin du atzerapena. 2008ko krisi luzean hasi ziren okertzen trafiko aurreikuspenak; 2010ean datuek behera jo zuten eta ez zuten goraka egin 2015-2019ko garaira arte, non ekonomiak ere gora egin zuen.
Esaten da autobideetako trafikoa ekonomiaren garapenaren neurgailu ere badela, eta kasu honetan bederen betetzen ari da. Pandemia garaian inoiz baino beherago egin zuen trafikoak eta gerora apur bat berreskuratu da, baina inoiz itzuli gabe 2008ko kopuruetara.
Nafarroako Kontuen Ganberak gertutik jarraitu ditu itzalpeko sarien bidez eraikitzeko azpiegiturak, eta ondorioztatu du eraikitze kostua baino askoz garestiago ordainduko dituela Nafarroako Gobernuak. Ganberak emandako datuen arabera, Bideko Autobidearen eraikitze lanen kostua 389,9 milioi eurokoa izan zen eta bukaerako kostua 597 milioi eurokoa izango da. Antzera Pirinioetako Autobidearekin: 271,4 milioi euro kostatu zuen eta 2039rako foru gobernuak 553,8 milioi ordainduko ditu.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
Abenduaren 20an Eusko Jaurlaritzak planaren behin-behineko bertsioa onartu zuen eta gaitasun “baxu eta ertaineko” eremu ugari gaitasun “ertain eta altukoak” bezala ageri dira orain.
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Urtarrilaren 16an, Madrilgo administrazioko Trantsizio Energetikorako Ministerioak irrikaz eta kezkaz itxaroten genuen “Itsaraz” proiektuaren gaineko ingurumen-inpaktu adierazpena argitaratu zuen. Ebazpenak makroproiektu honen aurkako erabaki irmoa bezain argia... [+]
“Urumeako mendiak bizirik” herri-ekimenak jende andana elkartu du Hernaniko plazan. Mendi horietan egin nahi dituzten bi makroproiektu eolikoen berri eman du, ekarriko lituzketen kalteak azaldu ditu eta Urumea bailarako eta inguruetako herritar guztiei dei egin diete... [+]
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Valentziako tanta hotzaren ondoren hondamendiaren itzala beste leku batzuetara ere hedatu da: zer gertatuko litzateke horrelako denborale erraldoi batek Esako urtegi handitua kolpatuko balu? Eutsiko ote lioke presak? Urak gainezka egingo ote luke? Galderak hor daude eta... [+]
Zirkulazioan lehentasunek garrantzi handia dute. Gidatzeko ikasten dugun lehen gauzatakoak dira: biribilguneak eta STOPak menperatu ezean nekez lortuko dugu gidabaimena.
Hala ere, lehentasunak ez dira kontu neutroak, eta historiak eta interes kontrajarriek aldatu izan... [+]
Espainiako Gobernuko Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demokratikorako Ministerioak atzera bota du Statkraf multinazionalak Araba eta Gipuzkoa artean eraiki nahi zuen Itsaraz parke eolikoa.
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Garai aproposa izaten da urteburua iraganeko lorpenak goraipatzeko eta, are gehiago, etorkizuneko asmo-usteak aldarrikatzeko. Eta halatsu da Txinan ere, alafede. Bide batez, ez da harrigarria abenduko azken orduetan, aurreikusitako planari aurrea hartuz, Xinjiangeko Urumqi-Yuli... [+]
Suhiltzaileek beste sute bat itzali behar izan zuten abenduaren 27an Zubietako erraustegian.
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.