Ordura arte Nafarroako Gobernuak 477 milioi euro ordaindu beharko dizkio Abertis konpainiari, 2023an honek erosi baitzuen Autobidearen ustiaketaren emakida 110 milioi eurorengatik. Itzalpeko ordainketek urtero modu gogorrean baldintzatzen dituzte Nafarroako Gobernuaren aurrekontuak.
Bideko Autobideak Iruñea eta Logroño lotzen ditu, 2002an hasi ziren eraikitzen eta 2006rako bukatu zuten. Harrez geroztik lau jabe izan ditu, eta itzalpeko sariaren formulan eraiki zenez, Nafarroako Gobernuak urtero diru kopuru bat ordaintzen dio emakidaren jabeari.
Ordainketa plan berriaren arabera, 2024an 57 milioi euro ordainduko ditu foru gobernuak, 2025ean 62 miloi eta ia 66 milioi 2025ean. Ez ditu zehazten ondorengo urteetako ordainketak, baina bai ordainduko den kopurua guztira: 291 milioi euro.
Itzalpeko formularen bidez, azpiegituraren eraikuntza kostuak enpresa eraikitzaileen esku geratzen dira eta, ondoren, Nafarroako Gobernuak urtero kanon bat ordaintzen die enpresei. Berez, Bideko Autobidearen ordainketa 2032an bukatu behar zen, baina foru gobernuak 2027an amortizatzea erabaki zuen. Azkenean, data hori atzeratu egingo da 2030era arte.
Datuok Nafarroako Gobernuaren iazko kontu orokorren txostenean zehazten dira eta Diario de Noticiasek eman du horien berri. Txostenean azaltzen denez, autobidearen trafikoaren jaitsierak eragin du atzerapena. 2008ko krisi luzean hasi ziren okertzen trafiko aurreikuspenak; 2010ean datuek behera jo zuten eta ez zuten goraka egin 2015-2019ko garaira arte, non ekonomiak ere gora egin zuen.
Esaten da autobideetako trafikoa ekonomiaren garapenaren neurgailu ere badela, eta kasu honetan bederen betetzen ari da. Pandemia garaian inoiz baino beherago egin zuen trafikoak eta gerora apur bat berreskuratu da, baina inoiz itzuli gabe 2008ko kopuruetara.
Nafarroako Kontuen Ganberak gertutik jarraitu ditu itzalpeko sarien bidez eraikitzeko azpiegiturak, eta ondorioztatu du eraikitze kostua baino askoz garestiago ordainduko dituela Nafarroako Gobernuak. Ganberak emandako datuen arabera, Bideko Autobidearen eraikitze lanen kostua 389,9 milioi eurokoa izan zen eta bukaerako kostua 597 milioi eurokoa izango da. Antzera Pirinioetako Autobidearekin: 271,4 milioi euro kostatu zuen eta 2039rako foru gobernuak 553,8 milioi ordainduko ditu.
Esako urtegia handitzeko proiektua berraztertu dezala eskatu dio Chunta Aragonesista alderdiak Espainiako Gobernuari, tanta hotzak berriki utzitako hondamendia ikusita. Halako euriteak jasanez gero, Esak ur hori guztia askatzeko gaitasun nahikorik ez lukeela izango eta... [+]
Duela bi urte Urdaibai Guggenheim Stop! plataforma herritarra sortu zenetik, Urdaibai ez dago salgai! leloa nonahi ari gara entzuten. Joan den urriaren 19an Gernikan milaka lagun bildu ginen proiektu horri ezetza emateko eta, nire aburuz, hiru dira arrazoi nagusiak... [+]
Araba mendebaldeko Gaubeako proiektu eolikoak eskualdeko energia berriztagarrien potentziala areagotzea helburu duela adierazi du Mendia Wind enpresak. Gasteiz eta Arratzua-Ubarrundia udalerrietan hiru parke fotovoltaiko egiteko proiektua aurkeztu du, bere aldetik, San Miguel... [+]
Pasaiako Portuko Agintaritza eta Algeposa taldea lan arriskuen babesa ez bermatzeagatik kondenatuak izan direla adierazi du Amiantoaren Biktimen Euskal Elkarte ASVIAMEk. Osakidetzak laneko gaixotasunak ezkutatu izana salatu dute.
Arano eta Hernani inguruetan Repsol eta Endesa enpresek eraiki nahi dituzten makro-zentral eolikoen aurkako txosten kritiko mardula egin du Mikel Alvarez ekintzaile ekologista donostiarrak. Bere esanetan, "Euskal Herrian planteatzen den era horretako azpiegitura... [+]
Erramun Galparsoro eta Joxe Manuel Muñoz aranoarrak dira. 22 eta 30 urte daramatzate, hurrenez hurren, 440 metroko garaieratik itsasoari begira dagoen eta 114 biztanle dituen Nafarroako herri txiki hartan bizitzen. Inguruetan Repsolek eraiki nahi duen zentral eoliko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Nafarroako Gobernua ezustean harrapatu du Zangozako Muga meatze proiektuari Justiziaren arlotik emandako ostikadak. Hala onartu du Mikel Irujo Trantsizio Ekologikoko kontseilariak. Espainiako Meatzeen Legea aldatu beharko litzatekeela esan du eta ez du argitu Nafarroako Justizia... [+]
Hamasei plataformak baino gehiagok bat egin dute "Araba ez dago salgai" eta "Makroproiekturik ez!" mezuekin eta manifestazioa antolatu dute elkarrekin: urriaren 26an izango da, 18:00etan Gasteizko Bilbo plazan hasita. Jarraian, manifestazioa deituz plazaratu... [+]
Nafarroako Justizia Auzitegiak bertan behera utzi du Nafarroako Gobernuak Geoalcali enpresari potasa ustiatzeko emandako baimena, Sustrai Erakuntzak eta Ekologistak Martxanek jarritako helegitearen ondoren.
"Sare elektrikoak eta lurraldea: sistema energetikoa eztabaidagai" hitzaldia emango du Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzaile eta irakasleak. Herribizigune eta Ezkeltzu Bizirik taldeek elkarrekin antolatu dute hitzaldia.
Aixeindar SA enpresak "Laminoria" izeneko zentral eolikoa eta fotovoltaikoa eraiki nahi du Arraia-Maeztu, Iruraiz-Gauna eta Donemiliagako lurretan. Proiektu horrek Eusko Jaurlaritzaren ingurumen baimena jasoko ote duen ikusteko dago. ARGIAren eskuetara iritsi da... [+]
Azkenaldian bestelako argumentuak landu dizkigute, Euskal Herriko inguruetan makroproiektuak beharrezkoak direla konbentzitu gaitezen. Erakusgarria iruditu zitzaidan honekiko, Bizkaiko EHNEren webgunean Jauzi Ekosoziala ekimeneko partaide bati argitaraturiko artikulua: "Por... [+]