Iruñea eta Logroño lotzen dituen Bideko Autobideak balio izan zuena ordaindua izango du Nafarroako Gobernuak 2016aren amaierarako. Hala ere, autobidea ordaintzen jarraitu beharko du 2032ra arte.
Bideko Autobidea 2006an amaitu zen eta 390 milioi euroko kostua izan zuen. Orduko Nafarroako Gobernuak, dena den, ez zuen euro bakarra jarri, honen finantzazioa itzalpeko sariaren bidez egitea erabaki baitzuen. Sistema honekin, enpresa eraikitzaileak jartzen du azpiegitura egiteko dirua eta bere mantenuaz arduratzen da hitzartutako epean. Horren truke, Nafarroako Gobernuak urteko diru sari bat ordaintzen dio enpresari, urtero bertatik pasatzen diren autoen araberakoa.
2015ean, esaterako, Nafarroako Gobernuak 43,4 milioi ordainduko ditu urteko kanon gisa eta 2016aren amaierarako 382 milioi euro izango ditu ordainduta itzaleko sarien bidez. Nafarroako Kontuen Ganberak egindako azterketaren arabera, 2032. urterako –epe-muga hori du egungo hitzarmenak–Gobernuak 1.157 milioi euro ordainduko dizkio Autovia del Camino SA, hau da, autobidea egitea kostatu zuena baino hiru aldiz gehiago.
Gaur egun Autovia del Camino SAren %80 Infraestructure Phanter izeneko Deutse Banc-eko funts inbertso batena da. 2010ean erosi zioten ordura arte elkartearen gehiengoa zuten Nafarroako Kutxa eta Globalviari (FCC eta Caja Madrid), 90 milioi euro ordainduta. Orduan pozik agertu ziren Infraestructure Phanterreko arduradunak eta bazuten arrazoirik horretarako, Nafarroako Gobernuaren kanonak irabazi itzelak ziurtatzen baitzizkien ondorengo hamarkadetarako.
Harrigarria da etorkizunerako aurreikusten ziren etekin oparoekin Nafarroako Kutxak bere zatia saltzea, baina ordurako krisia nabaritzen hasia zen kutxan eta diru premian zegoen, Bideko Autobidearekin batera saldu zituen, esaterako, Guascor edo Antolin taldea, Joserra Senarrek CAN: eta hemen ez da ezer gertatzen liburuan azaltzen duenez.
Garai aproposa izaten da urteburua iraganeko lorpenak goraipatzeko eta, are gehiago, etorkizuneko asmo-usteak aldarrikatzeko. Eta halatsu da Txinan ere, alafede. Bide batez, ez da harrigarria abenduko azken orduetan, aurreikusitako planari aurrea hartuz, Xinjiangeko Urumqi-Yuli... [+]
Suhiltzaileek beste sute bat itzali behar izan zuten abenduaren 27an Zubietako erraustegian.
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Eusko Jaurlaritzaren esku geratu dira beste bi eskumen: Itsasertzaren Antolaketa eta Kudeaketa, eta Zinematografia eta Ikus-entzunezko Jarduera. Astelehenean bildu da Transferentzien Batzorde Mistoa, Madrilen, eta han adostu dute bi eskumen horiek EAEra eskualdatzea.
Ezkeltzun eraikitzekoa zuten parke eolikoaren egitasmoa, momentuz ez dute gauzatuko. 2022ko otsailean jakin zen Ezkeltzun parke eolikoa eraikitzeko zegoen asmoa. Hortik aurrera, ibilbide bat egin du gaiak, baina badirudi, momentuz, proiektuak ez duela aurrera egingo. Hala... [+]
Ribabellosan 300 megawatioko gaitasuna duen eskala handiko datu zentroa eraikitzen ari da Merlin Propertiers enpresa madrildarra. Milaka milioi euro ari da gastatzen Iberiar Penintsula osoan, ustez puntako teknologia “jasangarria” duten baina elektro-intentsiboak... [+]
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2023an ezagutu genuen Solway Investment Group multinazional suitzar-errusiarraren boterea noraino iristen den. Guatemalan duen Fenix meategiaren gehiegikeriak agerian uzten zituen ikerketa baten berri eman zigun Prensa Comunitariako kazetari batek, eta elkarrizketa hori [+]
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Esako urtegia handitzeko proiektua berraztertu dezala eskatu dio Chunta Aragonesista alderdiak Espainiako Gobernuari, tanta hotzak berriki utzitako hondamendia ikusita. Halako euriteak jasanez gero, Esak ur hori guztia askatzeko gaitasun nahikorik ez lukeela izango eta... [+]
Duela bi urte Urdaibai Guggenheim Stop! plataforma herritarra sortu zenetik, Urdaibai ez dago salgai! leloa nonahi ari gara entzuten. Joan den urriaren 19an Gernikan milaka lagun bildu ginen proiektu horri ezetza emateko eta, nire aburuz, hiru dira arrazoi nagusiak... [+]
Araba mendebaldeko Gaubeako proiektu eolikoak eskualdeko energia berriztagarrien potentziala areagotzea helburu duela adierazi du Mendia Wind enpresak. Gasteiz eta Arratzua-Ubarrundia udalerrietan hiru parke fotovoltaiko egiteko proiektua aurkeztu du, bere aldetik, San Miguel... [+]
Pasaiako Portuko Agintaritza eta Algeposa taldea lan arriskuen babesa ez bermatzeagatik kondenatuak izan direla adierazi du Amiantoaren Biktimen Euskal Elkarte ASVIAMEk. Osakidetzak laneko gaixotasunak ezkutatu izana salatu dute.
Arano eta Hernani inguruetan Repsol eta Endesa enpresek eraiki nahi dituzten makro-zentral eolikoen aurkako txosten kritiko mardula egin du Mikel Alvarez ekintzaile ekologista donostiarrak. Bere esanetan, "Euskal Herrian planteatzen den era horretako azpiegitura... [+]