Navaleko langileen ustez kontratu berriak ez du denentzat lanik ziurtatuko

  • Ferry bat eraikitzeko kontratua sinatu du Sestaoko La Naval ontziolak eta horri esker bi urterako lan karga ziurtatu du. Langileen ustez ez da nahikoa denek lan egin ahal izateko.


2014ko maiatzaren 09an - 00:00
Azken eguneraketa: 2015-02-26 13:37:33
Honelakoa da Sestaon eraikiko duten ferry berria. Bi urteko lana ziurtatu dio ontziolari (argazkia: Deia).

Ontziolako langileek hilabeteak daramatzate enpresaren egoera larriaz kezkatuta eta lan karga eske mobilizatzen. Manifestazioak, itxialdiak eta hainbat adierazpen publiko egin dituzte, baina egoerak atzera bueltarik gabea ematen zuen martxoan 200 langileri eragiten zien Enplegu Erregulazio Espedientea onartu zenean.

Herbehereetako Royal N.V. Texels Eigen Stoomboot Onderneming (TESO) enpresarekin adostutakoari esker ordea, bi urterako arnasa izango du Bizkaiko ontziolak. 1.750 lagun eta 350 ibilgailu garraiatzeko moduko itsasontzia eraikitzeko eskatu diote La Navali eta hura eraikitzeko 600.000 orduko lana beharko dela aurreikusi dute. Naiz.info-n irakur daitekeenez, “konpetentzia estua” egon da ferrya zein enpresak eraikiko erabaki bitartean ontziola europarren artean.

Agerkari berak jaso du lagileak ordezkatzen dituen enpresa batzordearen iritzia. Haien arabera, albistea ona da, baina ez behar bezainbeste. Ontziolaren jarduera falta hein batean konponduko duela uste dute, baina ez duela ziurtatzen langile guztientzat beharra egongo denik.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Ontzigintza
2021-07-27 | Daniel Udalaitz
Milaka pertsona aurre erretiratu dituzte Babcock-ek eta La Navalek
Ezkerraldeko bi enpresa esanguratsu, Babcock Wilcox eta La Naval »biak ala biak sektore publikokoak» berriz ere krisian daude, eta horri aurre egiteko, berriro plantillak murriztu beharko dituzte aurre erretiroen bidez, nahiz eta sindikatuek, beti bezala, lanpostu guztiak... [+]

2021-07-19 | Juan Mari Arregi
Naval ontziolen erantzukizunak
Sestaoko Naval ontziolen berehalako etorkizuna honezkero erabakita dago: pribatizazioa eta langileriaren izugarrizko murrizketa 52 urtetik gorako langileak dagokiena baino goizago jubilatuz. Egia esan, aurreikusteko modukoa zen; behintzat, sindikatu guztiek bazekiten horrenbeste... [+]

Navalaren publikotasuna
Navaleko ontziolek enpresa publiko espainiarra izaten jarrai dezaten nahi omen dute bertako langileek eta euskal erakundeek, Eusko Jaurlaritza nahiz Bizkaiko Foru Aldundia izan. Horrela adierazi dute, behintzat, sindikatu guztiek, Ana Agirre Industria Sailburuak eta Iñigo... [+]

2021-03-10 | ARGIA
La Navalen likidazioa beste urrats bat da Ezkerraldeko desindustrializazioan, ELAren ustez

ELAk salatu du La Navalek jasan duen desegite eta likidazioa, eta berentzat, amaiera ez da ezustekoa. "Gasteizko Gobernuaren industria-politika ez da existitzen, eta Ezkerraldea desindustrializatzen ari da", adierazi dute.


Euskaldunaren kolapsoa

Abenduaren 1ean, duela 35 urte, Euskaldunako langileen emazteek 24 orduko itxialdia egin zuten. Itzaleko borroka horren lekuko da Nosotras las mujeres de Euskalduna dokumentala. Euskaldunako beharginek egunak zeramatzaten poliziari ahal zuten guztiarekin aurre egiten... [+]


2019-03-05 | ARGIA
La Navaleko 173 langileak kaleratu ditu epailearen ebazpenak

Sestaoko (Bizkaia) ontziolako enpresa zuzendaritzak jakinarazi duenez epaitegiak igorri du ebazpena, zeinaren arabera langileak La Navaleko behargin izateari utzi dioten otsailaren 28az geroztik.


Arcelorrek zazpi eguneko lan-erregulazio plana iragarri du 2019rako

Espainiako Estatuko lau lantegitan eragingo du; tartean, Etxebarrin eta Lesakan. Datorren urtarrilean, otsailean eta martxoan izango da.


“Prestige”-ren hondamendiak 1.500 milioiko kalte ordainak izango ditu

Inoizko hondamendi ekologiko handiena eragin zuen gertakariaren auzia erabat amaitu dela adierazi du Gorenak. Espero baino hiru aldiz gehiago da kalte ordainen zenbatekoa.


Navaleko langileek gaua lantegian pasa dute enpresaren erabakiaren aurrean zer egin erabakitzeko

Astelehena iritsi zain zeuden langileak, enpresak erabakia jakitera emango baitzuen. Eta esperotakoa izan zen; goizean goiz jaso zuten albistea: lan-talde osoa egozteari ekingo zaio. Hots, erabakiak 177 langileri eragin die gaur-gaurkoz. Horregatik, langileek itxialdia burutu... [+]


2018-10-11 | ARGIA
Naval erreskatatzeko deia, langileen kontratuak eten eta ateak behin betiko ixtear dela

3.000 lagun inguru bildu ditu asteazken arratsaldean Naval ez itxi lelopean Sestaon egindako manifestazioak. Zuzendaritzak jakinarazi du hilabetea amaitu baino lehen etengo dituela 177 langileen kontratuak.


La Naval
Zergatik 129 milioi euroko ondare biziari ateak itxi?

LAB sindikatuak eskuratu ahal izan du La Navalen hartzekodun konkurtsoko administradorearen behin betiko txostena. Agerian uzten du Sestaoko ontziolak superabit handia duela: 129 milioi euro.


La Naval konkurtsoan, ‘Living Stone’ ontziolatik kanpo, eta langileen etorkizuna kolokan

Langileek hiru hilabeteko erregulazio espedientea onartu dute, kable-ontzia amaitzeko “bermeak” edukitzearen ordainetan. Gaur aurkeztuko du konkurtsoa ontziolaren zuzendaritzak.


La Naval konkurtsoan, ‘Living Stone’ ontziolatik kanpo, eta langileen etorkizuna kolokan

Langileek hiru hilabeteko erregulazio espedientea onartu dute, kable-ontzia amaitzeko “bermeak” edukitzearen ordainetan. Gaur aurkeztuko du konkurtsoa ontziolaren zuzendaritzak.


2017-09-21 | ARGIA
La Navalen eraikitzen ari diren itsasontzia eramaten saiatu da bere armadorea

Armadorearen hainbat marinel gauez azaldu dira Sestaoko ontziolara eta amarrak askatzen saiatu dira azalpenik eman gabe. Langileek Ertzaintzari abisua jo ostean alde egin dute.


Eguneraketa berriak daude