Hasiera batean alderdiak garestitu egin nahi zituen Barik txartel anonimo eta aldi baterako abonuak, baina azkenean atzera egin du. Beherapena berriz otsailaren bigarren erdialdean indarrean sartuko dela aurreikusten du.
EAJk atzera egin du, eta jakinarazi du txartel guztiei orain arteko %50eko beherapena aplikatzen jarraituko dutela Bilbobusen, Bizkaibusen eta Metroan. Beraz, ez da beharrezkoa izango txartela pertsonalizatzea deskontuak izateko, eta beherapena aplikatuko zaie Barik txartel anonimoei eta aldi baterako abonuei. Asteartean ARGIAn jaso genuenez, 2024ko urtarrilaren 14tik aurrera Barik txartelarekin egiten diren bidaiak garestitzea erabaki zuten Eusko Jaurlaritzak eta Bizkaiko Foru Aldundiak. Neurriak polemika sortu du, batez ere hainbat eragile sozial, sindikal eta ekologistetako kideen artean.
Hala ere, beherapena ez da indarrean sartuko urtarrilaren 14an. EAJk adierazi du otsailaren bigarren erdialdetik aurrera aplikatuko dela, ezin baita lehenago martxan jarri legez ezarritako epeak direla eta.
Ostiralean izango dute ezohiko batzarra, eta Bizkaiko Garraio Partzuergoko presidente eta ahaldun nagusi Elixabete Etxanobek neurria bertan behera uztea proposatuko du, EITBk jakinarazi duenez. EAJren partzuergoko kide guztiak “bat datoz” neurri horrekin, eta ostegun honetako bileran “bermatuta dago” neurri hori onartzea.
Eragileen presioa
Hasierako neurriak hainbat eragile sozial, sindikal eta ekologista asaldatu ditu. Asteartean Metro Bilbaoren egoitzaren aurrean elkarretaratzea egin zuten, eta ostegunean Bizkaiko Foru Aldundiaren egoitzan bildu dira Garraio publikoaren garestitzeari ez! lelopean, erabakia atzera bota izana ospatzeko.
Esaterako, Sukar Horia mugimenduak bere sare sozialetan bat egin du osteguneko elkarretaratzearekin: “Gaur kalera aterako gara ospatzeko garraio publikoaren garestitzea atzera bota dutela, eta Foru Aldundiari bere garraio politika aldatzeko eskatzeko, lehentasuna emanez garraio publikoari, eta ez kotxearen erabilera bultzatuko lukeen subflubialari”.
Bestalde, Ekologistak Martxan elkarteak komunikatua zabaldu du asteazkenean, hasierako proposamenaren aurka. Adierazi du txartela garestitzeak “eraso” egiten diola “gizarteko sektore ahulenen erosteko ahalmenari”. Halaber, salatu dute erabaki horrek eragingo lukeela auto pribatuaren erabilera handiagotzea: Supersur edo itsasadarraren azpiko tunela bezalako bide-azpiegituretan egin nahi diren inbertsio publikoak oso garestiak dira, eta, Aldundiaren beraren arabera, horren ondorioz, % 33 handituko da auto pribatuaren erabilera”.
Elkarteak bere “gaitzespen absolutua” adierazi du Barik txartela garestitzearen erabakiaren aurrean: “Bizkaiko Foru Aldundiak bide-inbertsioen politikan edo garraio publikorako dirulaguntzak kentzean egin duen apustua mugikortasun bidezkoagoa eta osasungarriagoa lortzeko hartu beharreko neurrien aurka doa”.
Frantziako legebiltzarrean Errepublikanoek eta Batasun Nazionalekoek egindako zuzenketen harira dator erabakia. Zuzenketak onartu dituzte, eta, beraz, Euskal Hirigune Elkargoak emisio gutxiko eremua ezartzeko gastu ekonomikorik ez egitea erabaki du.
A-15 errepideko trafikoa N-I errepidearekin bat egiten duen tokian eraikiko litzateke lotune berria. Andoainen N-I errepidearen "afekzioak murriztu" eta ingurunean "modu hobean" integratuko dela adierazi du aldundiak. Udalak 2011ko eta aurtengo proiektuen... [+]
Apirilean zen sartzekoa araua baina atzeratzea erabaki dute. Derrigorrezkoa izanen da ibilgailuetan agiria eramatea, ez soilik hiri eta herri nagusienetan sartu ahal izateko, baita kostalde osoko errepideetan mugitu ahal izateko ere.
Bizieskola ekimenaren bitartez Gasteizko Eraman kooperatiba ikastetxeetako umeak trebatzen hasi da ikasturte honetan, hirian bizikletaz segurtasunez eta modu independentean ibiltzeko. Gasteizko Udalarekin batera parte hartzen du ekimenean, eta kooperatibako kideek ikastetxeetako... [+]
Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiek aurreratu dute helburua %50eko deskontuarekin jarraitzea dela, baina oraindik Espainiako Gobernuaren erabakiaren zain daudela finantzaketa ziurtatzeko.
Pilaketak saihesteko, Euskotrenek aparteko neurriak ezarri ditu Bat txartel pertsonalizatua tramitatzeko. Neurriaren lehen hilabetean, nahikoa izango da NANa edo familia-liburua aurkeztea doako garraioa eskuratzeko.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]
Garraio publikoaren %50eko deskontuak sei hilabetez luzatuko ditu Nafarroako Gobernuak, 2025eko ekainaren 30era arte. Espainiako Gobernuak garraio-txartelaren kostuaren %30 hartuko du bere gain, eta Nafarroako Gobernuak %20. Aurreko urtearekin alderatuta, 2024ean garraio... [+]
Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.
Garraio publikoaren prezioa handitzea eta deskontuak kentzea “onartezina” dela kritikatu dute dozenaka pertsonak, Jauzi Ekosozialak eta Euskal Herriko Eskubide Sozialen Kartak deituta. Langile klasearentzako “zama gehigarri bat” izango litzatekeela eta... [+]
Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.