Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.
“Azken urteetan erabilerak gora egin duen bezala, zerbitzuaren kalitateak nabarmen egin du behera azken urteetan”, azaldu dute alkateek prentsaurrekoan. “Autobusen egoera, matxurak, puntualitate eza, jendez lepo doan autobusa hartu ezinik geratzen diren erabiltzaileak... Debagoienak duen garraio publiko bakarra autobus zerbitzua da eta iruditzen zaigu ez dituela gure eskualdearen mugikortasun beharrak egoki erantzuten”.
Arrasateko Maider Morras, Eskoriatzako Edorta Zubizarreta, Aretxabaletako Garikoitz Iturbe, Oñatiko Izaro Elorza, Bergarako Gorka Artola, Antzuolako Olatz Lezeta, Elgetako Ibon Unzetabarrenetxea eta Leintz Gatzagako Dorleta Elkorobarrutia alkateak izan dira prentsaurrekoan. Kontuan hartu behar da herri horietan ez dagoela bestelako garraio publikorik, trena, esaterako.
Avanza 2019an hasi zen Euskal Herrian zerbitzuak eskaintzen, uda hartan PESA erosi ostean. Egoitza nagusia Madrilen duen enpresak hainbatetan eragin ditu erabiltzaileen kexak, eta pasa den azaroan, halaber, Gipuzkoako Avanzako langileek iragarri zuten berriro ekingo ziotela grebari, lan-hitzarmena hobetzea eskatzeko."Europako herrialde batzuetan lanaldiak murrizten eta kontziliazioa errazteko lan-baldintzetan hobekuntzak ezartzen ari diren arren, Avanza Movilidad Gipuzkoak bere langileei egunero ordu gehiago egiteko eskatzen die, lan-poltsa arautzeari uko egiten dio eta txanda-kontratuei heltzeko aukera ukatzen du", zioen Enpresa Batzordeak, EITB.eus-ek jaso zuenez.
“Orain da momentua autobus zerbitzu publikoa hobetzeko, aukera hau aprobetxatuta, baldintza berriak ezarri eta kontratu berria egiteko”, diote Debagoieneko alkateek. “Gipuzkoako Foru Aldundiari autobus zerbitzua hobetzeko aukera hau ez galtzeko eskatzen diogu”. Zentzu horretan, “urgentziaz” heldu beharreko hiru eskaera konkretu egin dituzte.
Batetik, herrien arteko loturaren maiztasuna hamabost minutukoa dela bermatzea, horretarako linea azkarrak jarri eta linea batzuen kapilaritatea zabalduta, alegia, autobusak auzo gehiagotara heldu daitezela bermatuta. Bigarrenik, hiriburuekin dauden loturak hobetzea, maiztasuna handitu edota errefortzuak indartuta, esaterako. Eta, hirugarrenik, puntualtasuna bermatzeko neurriak hartzea, eta horretarako autobus kopurua egokitu, ibilgailuak behar bezala mantendu eta San Prudentzio eta Epeleko errotondaren artean autobusentzako errei propioaren aukera aztertzea.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]
Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.
Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]
Mugitzeko eta ibiltzeko zailtasunak dituzten 5 urteko bi ikasleri asteroko baso-eskola saioa egokitu zaie Irungo ikastetxean: muga eta beldur artean hasitako erronkak onura, garapen eta ikasketa handiak izan ditu. "Oso babestuta dauden ikasleak dira eta basoan aske uzteak... [+]
Iruñeak bat egiten du irailaren 16tik 22ra egingo den Mugikortasunaren Europako Astearekin, mugikortasun iraunkorra eta espazio publiko partekatuari buruzko hausnarketa sustatzeko diseinatutako jardueraz betetako programa batekin. "Konbinatu eta mugitu"... [+]
2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]
Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]
EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]
Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]
COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino, Le Monde egunkarian jasotako... [+]
Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]
Trantsizio garaian Nafarroa Euskadi da eztarria urratu arte oihukatu genuenok beti begiratu izan diogu begi-zeharka, baina atentzio bereziz, “Komunitatean” gertatzen denari –hala esaten dugu batzuetan; beste batzuetan “Baskongadetan”, are... [+]