Abiadura Handiko Trenaren lanak hasi zirenetik bi hamarkada baino gehiago igaro diren arren, lanekin jarraitzen dute. Azken egunotan Lezo eta Astigarraga arteko zatia esleitu du Espainiako Gobernuak. Horren aurrean, lanek ingurugiroan eragingo dituzten "inpaktu larriak" eta "ikuspegi sozio-ekonomikotik duen justifikazio falta" salatu eta herritarrei dei egin diete alegazioak aurkeztera. Horretarako dokumentu bat prestatu dute eta abuztuaren 3a baino lehen aurkeztu beharko da. Datu bat: Astigarraga eta Oiartzun arteko 7,15 kilometrotako AHTren tartea egiteko, 354 milioi euroko gastua aurreikusi dute, hau da, 50 milioi euro kilometro bakoitzeko, edo 50.000 euro metro bakoitzeko.
Herritar talde batek ARGIAra igorritako oharrarekin batera proiektuaren aurkako 22 orriko dokumentua bidali dute, eta horixe da alegazio gisa aurkeztu beharrekoa. Xehetasunez aztertzen dituzte trenaren bide berri honek izango dituen eraginak, besteak beste, ondorengoak azpimarratuz:
Martutenetik Oiartzungo Mendin Berri urbanizaziora 7,15 kilometroko eremua egin nahi dutela.
Eusko Jaurlaritzak Kultur Ondare gisa jasoa duen Okondotegi baserria eraitsiko dutela.
Astigarragan lotura handitu eta Oiartzunen bigarren lotura bat sortzea planteatzen dutela, gaur egungo trenbide sarearekin lotzeko 3,2 kilometroko beste lotura bat eginez, Mendin Berri urbanizazioaren inguruetatik abiatu eta Lezo-Gaintxurizketara.
Oiartzunen Ugaldetxo inguruetan inpakto bisual eta akustikoa izango duela salatu dute, Oiartzun ibaiaren gainetik 328 metroko luzeera eta 30eko altuera izango duen biaduktua egin nahi baitute.
San Markosen aurretik esana zuten 2,9 kilometroko tunela beharrean 5,6 kilometrokoa egitera igaroko direla, gainera, ondoren Lezo-Gaintxurizketan Pasaiako portuarekin lotura egin nahi dutela.
Gaintxurizketako zatiak azken urteetan nekazari gazteak bultzatzeko abiatutako hektarea bateko baratze ekologikoei eragingo diela.
Tuneletatik atera beharko dituzten 1.590.000 metro kubiko lurrak uzteko 15 leku posible identifikatu dituztela Andoain, Astigarraga, Martutene, Hernani eta Oiartzunen.
Urumea ibaian eragina izango duela.
Eraikin ugari expropiatuko dituztela.
Horregatik guztiagatik, lan hauek albo batera utzi eta gaur egungo trenbide sarea erabiltzeko eskatu diete agintariei. Lotura honetan dagoen dokumentua inprimatu, izenpetu, sinatu eta ondorengo helbidera bidali behar da posta zertifikatuz:
Subdirección General de Planificación Ferroviaria
Plaza de los sagrados Corazones, 7
28071-Madrid.
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]
Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]
Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.
"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]