Arrasateko Udalak azalpenak eskatuko dizkio Adif sozietateari Lezetxikin Abiadura Handiko Trenaren obrek eragindako kalteengatik. Horrez gain, informazio eguneratua nahi du, esku artean dituen planoetan trenbidearen trazatua Leibar eta Lezetxikiko karstetik "urrun" ageri baita, "eta ez alboan, komunikabideetan agertzen diren argazkietan bezala"
Lezetxikin AHTren obrek egindako kalteen inguruko eskandaluak erreakzioak sortzen jarraitzen du. Gipuzkoako Foru Aldundiak, Adifek eta Eusko Jaurlaritzak berehala gezurtatu zuten asteazkenean hondamenaren berri jakin zenean historiaurreko aztarnategia kaltetua izan denik, eta lur-jauzia "distantzia askora" izan dela ziurtatu zuen AHTko lanak gainbegiratzeaz arduratzen den Mertxe Urteaga aldundiko arkeologoak.
Euskadi Irratian Eider Mendoza Gipuzkoako Aldundiko bozeramaileari gai horretaz galdetu diote eta ezin izan du zehaztu babes eremutik zenbat metrotara izan diren kalteak, baina "babestutako leku horretan ez dago inolako kalterik, hori da azpimarratu behar duguna", esan du.
Hala ere, hainbat alderdik azalpenak eskatuko dituzte, besteak beste EH Bilduk, Elkarrekin Gipuzkoak eta Debagoieneko Ezker Anitza-IUk. Garagartza Auzoko Batzordeak ere salatu du haitzuloaren galeria bat suntsitu izana, eta Ekologistak Martxanek nabarmendu du haitzuloari egindako "hondatze larria" Adifek aurkeztutako Ingurumen Inpaktuaren Azterlan "urriaren" eta horren aurrean Eusko Jaurlaritzak izandako "utzikeriaren" ondorio ere badela.
Arrasateko udal gobernuak ostegun goizean bilera egin du hainbat erakunde eta elkarteren ordezkari eta adituekin, baita Alvaro Arrizabalaga arkeologo eta aztarnategiko zuzendari ohiarekin ere. Adierazpena egin du publiko udal gobernuak eta Adifi azalpenak eskatuko dizkiola jakinarazi du.
Planimetriak ez datoz bat
Udalak azaldu duenez Lezetxiki eta Leibar karstaren eremuan eragin du lur-jauzia AHTren tunelak, baina esku artean dituen planimetrien arabera, trenbidearen trazatua karstetik "urrun" egon behar luke "eta ez alboan, komunikabideetan agertzen diren argazkietan bezala". Horregatik, plano eguneratuak ere eskatuko dizkio Adifi.
Gainera, jakin nahi du kalteak izan diren eremuan kontrol arkeologikorik eta ondare-peritutzarik egin ote den, eta txosten arkeologikoaren kopia bat eskatuko du.
Arrasateko udal gobernuak gogorarazi du Lezetxiki eta Leibar eremu osoa babes arkeologikoa duen mendi bezala izendaturik dagoela udal planemanduan eta bere "asaldura eta ardura" azaldu du gertatutakoarekin.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.