Argantzongo Udalak ohartarazi du arriskua dagoela AHTren obrek Argantzon eta Billa Okako ur horniduran eragiteko. Hori jaso du argitaratu berri den Burgos-Gasteiz AHT linearen "Ingurumeneko Inpaktuaren Adierazpena" txostenak.
Abiadura Handiko Trenaren obrek eragina izan dezakete Lapuebla eta Billa Okako ur horniduran, Burgos-Gasteiz AHT linearen "Ingurumeneko Inpaktuaren Adierazpena" txostenaren arabera. Dokumentuaren arabera, AHTaren ibilbide ia osoak igarotzen du etorkizuneko hornikuntzetarako eremu babestua. Udalak azaldu duenez, txostenak “onartu” egiten du akuifero hori Argantzon hornitzeko ustiatzen dela. Salatu dute arazo horren aurrean ez dutela irtenbiderik aurkezten, baizik eta soilik “jarraipen hidrologikoa” egitea proposatu dutela, Lapuebla eta Billa Okako hornidurei “kalterik ez egiteko”. Gainera, testuak dio zenbait ur-puntu identifikatu beharko direla, trazadura gertu dagoenean suntsitzeko.
Jarraipena "ez da nahikoa"
Pablo Ortiz de Latierro Argantzongo alkateak azaldu du “erabat onartezinak” direla txostenak biltzen dituen ondorioak, eta ez dela nahikoa jarraipena egitea: “Ez dugu ulertzen nola onartzen diren afekzio larri horiek, eta nola ez den neurririk hartzen horiek arintzeko”.
Alkateak gogorarazi du 2018an Argantzonek aurkeztutako alegazioan eskatu zutela obrek izan zezaketen “inpaktu konponezinari” aterabidea emateko, baina kritikatu du “entzungor” egin diela Trantsizio Ekologikoko Ministerioak, argi berdea eman baitio AHTren proiektu zati horri. Ortiz de Latierrok gehitu du obrak uretan izan dezakeen eragina mendigune osora zabaltzen dela, eta, halaber, bost erreka zeharkatzen dituela. “Gure udalerriari ondorio larriak ekarriko dizkio proiektu guztiz jasanezin honek”, salatu du.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]
Hamar euroko billeteak zabaldu dituzte Iruñeko Merkatuan, haien mezuarekin.
226,52 milioiko aurrekontuarekin, Eusko Jaurlaritza arduratuko da Abiadura Handiko Trenaren Bilboko sarrerako eraikuntza proiektua idazteaz.
Aldi baterako irtenbide gisa planteatu du Garraio Ministerioak, eta horrela mantenduko litzateke Castejon eta Zaragoza artean Nafarroako AHTaren plataforma martxan egon arte.