Abiadura Handiko Trena “estrategikoa” dela berretsi du Eusko Jaurlaritzako Garapen Ekonomikorako sailburuak. Gobernuko bazkide den PSE-EEko lehendakari Idoia Mendiak ere ekonomia suspertzeko garrantzitsu ikusi du, “baina” garai hauetan dirua “gaizki pasatzen ari direnengana” iristea ere derrigorrezkotzat dauka.
Euskal “Y” delakoaren obrak kasik etenik gabe ari dira martxan zati ugaritan, COVID-19ak sorturiko arriskuagatik beste enpresa askok itxi egin duten bitartean. Eusko Jaurlaritzak lehen lerroan jarri ditu berriz ere AHTko obrak, eta Espainiako Gobernuko lehendakari-orde Teresa Riberarekin biltzeko Arantxa Tapia izango da ordezkaria.
Koronabirusari aurre egiteko konfinamendutik nola atera hitz egingo dute bilera horretan, baina hori bakarrik ez, Tapiak Onda Vasca irratian beste behin adierazi du Urkulluren exekutiboarentzat Abiadura Handiko Trena eraikitzea “lehentasunezkoa” dela, Europak ere “estrategikotzat” duelako, agerian utziz deseskalada-ren eta aurrekontuen negoziazioetan funtsezko gaia izan litekeela.
Horri buruz galdetu diote Idoia Mendiari Euskadi Irratian. PSE-EEren lehendakariaren esanetan AHT “gure herriaren lehiakortasunerako ona da”, eta sektore ekonomikorako ere bai, “obra publikoa mugitzen” duelako. Baina ondoren nabardura egin du: “Lehentasunak jarri behar dira aurrekontuetan, eta dirua atera behar da txarto pasatzen ari direnei laguntzeko, baita osasun sistema indartzeko ere”, adierazi du, eta honakoa gaineratu: “Behar berriak sortu dira COVID-19aren krisiarekin”.
Hain justu, Abiadura Handiko Trenaren kontrako mugimenduak eskaera bateratua egin du berrikitan, obra horietan gastatuko den dirua osasungintzan inbertitzeko, eta ez “alferrikako azpiegituretan”.
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]