Arabako plataformek Abiadura Handiko Trenaren proiektua gelditzea eskatu diete Batzar Nagusiei

  • AHTaren egitasmoaren gaineko mozioa eta honi egindako emendakinak eztabaidatuko dituzte Arabako Batzar Nagusietako talde politiko desberdinek gaur, hilak 17. Abiadura Handiko Trenaren aurkako plataformek testuinguru hori baliatu nahi izan dute proiektua geldiarazi eta inbertsioa gastu sozialera bideratzea eskatzeko. Araban 3.000 milioi eurotik gorako kostua izango du AHTak.

Artikulu hau CC BY-SA 4.0 lizentziari esker ekarri dugu.

2020ko uztailaren 17an - 07:10
Ekainean Ribabellosako osasun zentroaren aurrean egindako elkarretaratzea. (Argazkia: Hala Bedi)

Gaur, uztailak 17, Osoko Bilkura egingo dute Arabako Batzar Nagusietan eta Abiadura Handiko Trena izango da eztabaidagai nagusietako bat. Arabako Alderdi Popularrak mozioa aurkeztu du “Gasteizekiko abiadura handiko konexioa bizkortzeko beharrari buruz”, gainerako alderdi politikoek PPren mozioari emendakinak aurkeztu dituzte ere.

Testuinguru horretan AHTaren aurkako Arabako plataformek Batzar Nagusiei eskatu diete egitasmoa gelditu eta trenaren inbertsioa gastu sozialetara bideratzeko. Abiadura Handiko Trena arbuiatu eta egungo trenbide-korridoreak hobekuntza egokiekin erabiltzea galdegin diete alderdi desberdinei.

AHTaren aurkako plataformek Europako Kontuen Auzitegiak duela aste batzuk berretsitakoa gogorarazi dute eta egungoa bezalako egoeretan “horrelako proiektuen zentzugabekeria” salatu nahi izan dute. Gobernu desberdinek urteetan osasungintza eta gizarte-zerbitzuak bezalako arloetan murrizketak egin dituzten bitartean AHTa bezalako azpiegituretako aurrekontuak hazi baino ez dira egin.

3.000 milioi euroko kostua

Espainiar Estatua da biztanle bakoitzeko abiadura handiko kilometro gehien dituen estatua; trenaren erabilerari dagokionean, ordea, azken postuan kokatzen da kilometro bakoitzeko bidaiari ratiorik baxuenarekin. Europako garraio Batzordetik jasotako kritikek ere ez dute Espainiar Gobernua geldiarazi eta tren-korridore berriak eraikitzen jarraitzen du “kontu publikoetan egindako gastu izugarria zein ingurumenaren eta lurraldearen aurkako erasoa justifikatzen duen inolako txosten edo azterketarik gabe” adierazi dute Arabako plataformek.

Arabako AHTaren hiru lineen proiektuak ingurumen-inpaktuen ebaluazioaren zain daude. Proiektuak orotara, gain-kosturik ez izatekotan, 3.000 milioi euroko kostua izango du Araban: Burgos-Gasteiz lineak 1452 milioi euro, Gasteizko sarrerak eta honen lurperatzeak 872 milioi euro eta Gasteiz-Iruña lineak 850 milioi euro.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
2024-11-27 | Julene Flamarique
Gutxienez 2027ra arte atzeratu dituzte berriro ere AHTren obrak EAEn

2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]


Zundaketa lanak egiten hasi dira Otsobi kontzejuaren lurretan, baimenik eskatu gabe

Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]


Lapurdi zeharkatzekoa duen AHT proiektuaren aurka mobilizatzeko deia luzatu dute

Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.


AHTren Ezkio-Itsasoko loturak “arazoak” dituela dio Espainiako Gobernuak eta Gasteizkoaren alde egin du

Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: “Trena benetako garraiobide bihurtu dadin”

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


Baskoien beste herrixka baten aztarnak aurkitu dituzte Nafarroan eta AHTren lanek suntsitu ditzaketela salatu dute

Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela.  Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.


Julio Villanueva (AHT Gelditu)
“Abiadura Handiko Trenik gabeko Nafarroa posible da”

Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]


Eguneraketa berriak daude