Arabako plataformek Abiadura Handiko Trenaren proiektua gelditzea eskatu diete Batzar Nagusiei

  • AHTaren egitasmoaren gaineko mozioa eta honi egindako emendakinak eztabaidatuko dituzte Arabako Batzar Nagusietako talde politiko desberdinek gaur, hilak 17. Abiadura Handiko Trenaren aurkako plataformek testuinguru hori baliatu nahi izan dute proiektua geldiarazi eta inbertsioa gastu sozialera bideratzea eskatzeko. Araban 3.000 milioi eurotik gorako kostua izango du AHTak.

Artikulu hau CC BY-SA 4.0 lizentziari esker ekarri dugu.

2020ko uztailaren 17an - 07:10
Ekainean Ribabellosako osasun zentroaren aurrean egindako elkarretaratzea. (Argazkia: Hala Bedi)

Gaur, uztailak 17, Osoko Bilkura egingo dute Arabako Batzar Nagusietan eta Abiadura Handiko Trena izango da eztabaidagai nagusietako bat. Arabako Alderdi Popularrak mozioa aurkeztu du “Gasteizekiko abiadura handiko konexioa bizkortzeko beharrari buruz”, gainerako alderdi politikoek PPren mozioari emendakinak aurkeztu dituzte ere.

Testuinguru horretan AHTaren aurkako Arabako plataformek Batzar Nagusiei eskatu diete egitasmoa gelditu eta trenaren inbertsioa gastu sozialetara bideratzeko. Abiadura Handiko Trena arbuiatu eta egungo trenbide-korridoreak hobekuntza egokiekin erabiltzea galdegin diete alderdi desberdinei.

AHTaren aurkako plataformek Europako Kontuen Auzitegiak duela aste batzuk berretsitakoa gogorarazi dute eta egungoa bezalako egoeretan “horrelako proiektuen zentzugabekeria” salatu nahi izan dute. Gobernu desberdinek urteetan osasungintza eta gizarte-zerbitzuak bezalako arloetan murrizketak egin dituzten bitartean AHTa bezalako azpiegituretako aurrekontuak hazi baino ez dira egin.

3.000 milioi euroko kostua

Espainiar Estatua da biztanle bakoitzeko abiadura handiko kilometro gehien dituen estatua; trenaren erabilerari dagokionean, ordea, azken postuan kokatzen da kilometro bakoitzeko bidaiari ratiorik baxuenarekin. Europako garraio Batzordetik jasotako kritikek ere ez dute Espainiar Gobernua geldiarazi eta tren-korridore berriak eraikitzen jarraitzen du “kontu publikoetan egindako gastu izugarria zein ingurumenaren eta lurraldearen aurkako erasoa justifikatzen duen inolako txosten edo azterketarik gabe” adierazi dute Arabako plataformek.

Arabako AHTaren hiru lineen proiektuak ingurumen-inpaktuen ebaluazioaren zain daude. Proiektuak orotara, gain-kosturik ez izatekotan, 3.000 milioi euroko kostua izango du Araban: Burgos-Gasteiz lineak 1452 milioi euro, Gasteizko sarrerak eta honen lurperatzeak 872 milioi euro eta Gasteiz-Iruña lineak 850 milioi euro.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
AHTren Ezkio-Itsasoko loturak “arazoak” dituela dio Espainiako Gobernuak eta Gasteizkoaren alde egin du

Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: “Trena benetako garraiobide bihurtu dadin”

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


Baskoien beste herrixka baten aztarnak aurkitu dituzte Nafarroan eta AHTren lanek suntsitu ditzaketela salatu dute

Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela.  Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.


Julio Villanueva (AHT Gelditu)
“Abiadura Handiko Trenik gabeko Nafarroa posible da”

Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik “urtetxo” batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


AHT eta tren sozialerako egungo trenbidea egokitzea eskatu dute Altsasun

Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]


Jaurlaritzak orain dio AHT Bilbora 2033an iritsiko dela

226,52 milioiko aurrekontuarekin, Eusko Jaurlaritza arduratuko da Abiadura Handiko Trenaren Bilboko sarrerako eraikuntza proiektua idazteaz.


Nafarroako AHTrentzat ohiko trenbidearen erraila aurreikusten du behin behinean Espainiako Gobernuak

Aldi baterako irtenbide gisa planteatu du Garraio Ministerioak, eta horrela mantenduko litzateke Castejon eta Zaragoza artean Nafarroako AHTaren plataforma martxan egon arte.

 


Eguneraketa berriak daude