Altsasuko Alkateari eskutitz irekia AHTari buruz

  • AHT-Gelditu!-k antolatuta eta Sakana Trenaren Alde plataformak lagunduta bizikleta-martxa egin zen Martzillatik abiatuta Altsasura arte. Hori baliatuta, Sakana Trenaren Alde plataformak gutun irekia zuzentzen dio Altsasuko Udaleko Alkatea den Javier Ollo jaunari.

Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Otsailaren 14ko Altsasuko Udalaren bilkuran Abiadura Handiko Trenaren gaia aztertu zen eta Geroa Baik aurkeztutako mozioa onartu zen, Javier Ollo jauna alkateak berak defendatu zuena. Mozio horretan, De la Serna ministroak aurkeztutako proiektuarekin bat etorriz, prestazio handiko errei bikoitzeko plataforma berri baten aldeko apustua egiten da, zeinek ibilbide erdiko eta luzeko pertsonen garraiorako eta merkantziendako balioko duen, Europako Oinarrizko Sarearen estandarrak betez. Hori guztia, Euskadin garatutako Euskal-Y-ren ereduari segituz eta Zaragozan dagoenarekin lotura eginez.

Hala ere, logistikan aditutako guztiek onesten dute Abiadura Handiko eredu hori eta merkantzien garraioa bateraezinak direla; alegia, soilik paketeria arinerako izanen litzatekeela baliagarria, abiadura handiak eskatzen dituen baldintza teknikoengatik. Horregatik, frogatuta dago eredu hori ez dela baliagarria merkantziaren garraioari bere oinarrizko zentzuan etorkizuneko irtenbidea emateko.

Beste aldetik, Europako Kontuen Auzitegiak txosten kritikoa eta zorrotza egin du Europan eta, bereziki, Espainiako Estatuan garatzen ari den Abiadura Handiko ereduarekiko. Txosten horren arabera, eredu hori dirutza xahuketa itzela da (oso errentabilitate eskasa, gainkostuak ...), plangintza kaskarrekoa (erabiltzaile gutxi eta kasu askotan tren konbentzionalen abiadura dutenak), eta irizpide politikoei jarraikiz eraikiak eta ez beharrizanei (beste era batera esanda, elitismoa eta ustelkeria). Gainera, aski ezaguna den datu ekonomiko bat da, hain zuzen ere, AHTaren garapena Espainiako Estatuan eragiten ari den milaka milioiko defizita.

Horregatik guztiagatik, Sakana Trenaren Alde plataformatik Altsasuko Alkate jaunari honako hau eskatzen diogu:

1- Ekonomikoki xahutzailea eta sozialki eta ekologikoki suntsitzailea den AHT eredu horren sustapenerako erabili diren garapen ekonomikoa, lurralde kohesioa, ekologia, eta abar, bezalako marketineko azpi-jokozko hitz-hutsalak alde batera utzita, Altsasurako, Sakanarako eta, oro har, Nafarroarako benetako garapen ekonomikoa eta soziala bermatuko dituen tren eredu baten alde argi egin dezala.

2- Egungo trenaren garapena bere gaitasun guztian sustatu dezala (bikoizketa, hirugarren erreia, trazaduraren hobekuntza...) maila altuko zerbitzuak lortzeko eta pertsonen eta merkantzien garraioa ahalbidetuko dituena.

3- Nafarroako Gobernuaren eta Estatuaren aurrean aldarrika dezala Altsasuk Nafarroako trenaren historian izan duen komunikazio gune eta ardatzaren eginkizuna, eskatuz bere hornidura hobetzea eta maila guztietako zerbitzuak areagotzea, bai pertsonentzat, bai merkantzientzat.

Sinatzaileak:

Artikulua Guaixek argitaratu du eta Creative Commons lizentziari esker ekarri dugu.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
Zundaketa lanak egiten hasi dira Otsobi kontzejuaren lurretan, baimenik eskatu gabe

Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]


Lapurdi zeharkatzekoa duen AHT proiektuaren aurka mobilizatzeko deia luzatu dute

Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.


AHTren Ezkio-Itsasoko loturak “arazoak” dituela dio Espainiako Gobernuak eta Gasteizkoaren alde egin du

Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: “Trena benetako garraiobide bihurtu dadin”

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


Baskoien beste herrixka baten aztarnak aurkitu dituzte Nafarroan eta AHTren lanek suntsitu ditzaketela salatu dute

Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela.  Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.


Julio Villanueva (AHT Gelditu)
“Abiadura Handiko Trenik gabeko Nafarroa posible da”

Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik “urtetxo” batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


Eguneraketa berriak daude