Ostiral honetan N-121A errepidean hamaika mozketa egin dituzte herritarrek ibilbidean zehar diren alkateek deituta. Beste behin ere Nafarroako Gobernuari eskatu diote errepide horretako garraio astuna A-15 autobidera eraman dezatela.
Maria Chivite Nafarroako Gobernuko presidenteak erantzun die izaera nazionaleko errepide batez ari direla eta “Foru Gobernuko zerbitzu juridikoek ezinezkoa dela” diotela.
Ateratako agiri bateratuan, alkateek erantzun diote Zaragoza eta Logroño arteko ardatza den N-232, N-II eta N-340, Frantziatik Mediterraneora doan korridorea, eta N-240, Ebrotik Tarragonara doan ardatza, errepideak ere "nazionalak" direla, baina toki horietan egin direla antzerako desbideraketak: “Azken horietan, Errioxako eta Kataluniako gobernuek beren herrien segurtasunaren eta lasaitasunaren aldeko apustua egin zuten, kamioiei bertatik ibiltzea debekatuz”.
Alkate eta herritarren esanetan, azken hiru hamarkadetan 200 pertsona baino gehiago hil dira eta beste ehunka pertsona larri zauritu dira N-121A errepidean: “Zenbat hildako eskatzen ditu segurtasun juridikoak?”, galdetu dute.
Nafarroako Gobernuak errepide hau 2+1 motakoan bihurtu nahi du. Hau da, errepide osoa hiru karrilekoa litzateke, batzuetan bi karril norabide batean eta besteetan beste norabidean, txandatuz, eta hirugarren karrilean ez legoke aurreratzeko aukerarik. Belateko tunelek, halaber, bi karril izango lituzkete norabide bietan.
Alkateen ustez, ordea, ez da beharrezkoa gastu hori guztia egitea eta nahikoa litzateke egun Europako korridore gisa erabiltzen den errepidean trafiko astuna debekatzea eta A-15 autobidera bideratzea. Urteak dira errepide honetako tokiko erakunde eta herritarrak hori eskatzen ari direla eta ostiral arratsaldeko bide mozketak norabide horretan egindako mobilizazioak izan dira.
Hemen errepidean zehar egindako mozketetako batzuk:
Apirilean zen sartzekoa araua baina atzeratzea erabaki dute. Derrigorrezkoa izanen da ibilgailuetan agiria eramatea, ez soilik hiri eta herri nagusienetan sartu ahal izateko, baita kostalde osoko errepideetan mugitu ahal izateko ere.
Bizieskola ekimenaren bitartez Gasteizko Eraman kooperatiba ikastetxeetako umeak trebatzen hasi da ikasturte honetan, hirian bizikletaz segurtasunez eta modu independentean ibiltzeko. Gasteizko Udalarekin batera parte hartzen du ekimenean, eta kooperatibako kideek ikastetxeetako... [+]
Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiek aurreratu dute helburua %50eko deskontuarekin jarraitzea dela, baina oraindik Espainiako Gobernuaren erabakiaren zain daudela finantzaketa ziurtatzeko.
Pilaketak saihesteko, Euskotrenek aparteko neurriak ezarri ditu Bat txartel pertsonalizatua tramitatzeko. Neurriaren lehen hilabetean, nahikoa izango da NANa edo familia-liburua aurkeztea doako garraioa eskuratzeko.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]
Garraio publikoaren %50eko deskontuak sei hilabetez luzatuko ditu Nafarroako Gobernuak, 2025eko ekainaren 30era arte. Espainiako Gobernuak garraio-txartelaren kostuaren %30 hartuko du bere gain, eta Nafarroako Gobernuak %20. Aurreko urtearekin alderatuta, 2024ean garraio... [+]
Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.
Garraio publikoaren prezioa handitzea eta deskontuak kentzea “onartezina” dela kritikatu dute dozenaka pertsonak, Jauzi Ekosozialak eta Euskal Herriko Eskubide Sozialen Kartak deituta. Langile klasearentzako “zama gehigarri bat” izango litzatekeela eta... [+]
Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.
Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]
Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.