Euskal Y trenbidearen Gipuzkoako zatiak, Eusko Jaurlaritzaren esku dagoenak, 1.822 milioi euroko kostua izango du, aurreikusi baino 247 milioi –%15,6– handiagoa, Ingurumen eta Lurralde Antolaketako sailburu Ana Oregik jakinarazi duenez. Izapide guztiak legez egin direla nabarmendu du Oregik: "Ez gara irregulartasunez hitz egiten ari".
EH Bilduko legebiltzarkide Oskar Matuteren galdera bati erantzunez eman ditu azalpenak Ingurumen sailburuak. Gipuzkoako zatiko lanen "gainkostuaz" galdetuta, Oregik erantzun du ezin dela "gainprezioei buruz" hitz egin, eta gaineratu du aldaketa guztiak Kontratuen Legearen arabera egin direla.
Jaurlaritzak hiru hilean behin obren inguruko datuak plazaratuko dituela eta aldian behin lan-eremuetarako bisitaldiak antolatuko dituela adierazi du Oregik, "gardentasuna" helburu: "ETS sozietate publikoak egingo duen txostena Eusko Legebiltzarrera igortzeko konpromisoa hartuko dut. Txosten horretan jasota geratuko dira ETS zuzendaritza teknikoaz arduratzen den bide-zatien obretako eta aurrekontuaren gorabeherak".
Bestalde, sailburuak azpimarratu du AHTk "pertsonen abiadura handiko garraiorako eta salgaien garraiorako gure herrialdean, penintsulan bertan eta Europako hego-mendebaldean izango duen garrantzia eta eragin sozial, kultural eta ekonomikoa". Azaldu du Jaurlaritza bere zatia betetzen ari dela, "Estatuaren kudeaketa motelak atzerapenak besterik eragin ez diezazkigukeen arren".
EH Bildu: "Zalantzek bere horretan jarraitzen dute"
Oskar Matutek salatu du sailburuak ez duela "galdera bat bera ere erantzun". Dioenez, "inoiz baino arrazoi gehiago dugu uste izateko ingeniaritza finantzario kontraktuala egiten ari direla ingurumena erasotzen jarraitzeko".
Bestalde, nabarmendu du obrak bukatzen direnean "gainkostuen zifra" %30era iritsi daitekeela: "Azkenean, herritarraren kalterako da, guk guztiok ordaintzen baitugu gutxi batzuen poltsikora era irregularrean doan dirua".
EH Bildu koalizioak salatu duenez, Oregik ez du azaldu zer dela eta uzten zaien enpresa batzuei "praktika ilegalak" burutzea: "Azken finean, praktika horiek ahalbidetzen dira jarrera horrekin. Esate baterako, enpresa batzuek hormigoi planta ilegala sortzen dituzte zementoa merkeago ordaintzeko".
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.