Beharginek lanean jarraitu dute aste honetan euskal obra publiko erraldoian. Gehienak azpikontrataturiko enpresentzat ari diren kanpotarrak dira, eta euren herrira itzuli edo handik etortzeko zailtasunak dituzte pandemiak eragindako kontrol neurri zorrotzak direla-eta.
Euskal Herriko komertzio gehienak eta enpresa nagusiak itxi badituzte ere, koronabirusaren krisiarengatik oraingoz ez dituzte herri honetako azpiegitura polemiko eta handienaren lanak geldiarazi. Astelehenetik asteazkenera lanean jardun dute AHT egiten ari diren beharginek.
ARGIAri lekuko batek azaldu dionez, Hernani eta Astigarraga arteko zatian, adibidez, mugimendu handia izan da asteazkena arte eta hondeamakinak martxan egon dira beti bezala lurra mugitzen. Zati hori duela gutxi esleitu dute berriz ere –hainbat familia etxerik gabe gelditzeko arriskuan utziz–eta Sacyr, Mariezkurrena eta Zubieder enpresek osaturiko aldi baterako elkartea ari da eramaten, gehienean azpikontratazioen bidez.
AHT egiteko azpikontrataturiko enpresa gehienek kanpotik etorritako jendea erabiltzen dute eta sindikatuek sarritan salatu izan dute haien prekarietatea eta baldintza kaskarrak –Zuloan liburuan erakutsi genuen gisan–. Furgonetan pilatuta egiten dituzte bidaia luzeak jatorriko herritik, AHTren obretan aste osoan aritzeko, eta gero buelta. Koronabirusaren krisiarekin mugak itxi eta kontrolak zorroztu dituztenez, haien egoera zaila izaten ari da, baldintza horietan debekatuta baitute zirkulatzea. Asko, ez atzera ez aurrera geratu dira, eta ARGIAk jakin duenez, eraikuntzako langile batzuek ezin izan dute euren sorterrira itzuli.
ELAtik baieztatu dute bai AHTn bai obra zibil gehienean, lanak ez direla eten, eta esperoan direla martxoaren 19ko zubiaren ondoren ea zer gertatzen den; baina itxura guztien arabera eraikuntzako aktibitateak jarraituko du. Aitzitik, langileak baldintza prekariotan ezin badituzte garraiatu, errentagarriak izateari utziko diote, eta enpresentzat arazo bihurtu liteke obren martxarako, iturri berak adierazi duenez. Obra horiek zeinen esplotazioaren bizkar egiten diren erakusten du egoera horrek.
Jarduerari "eustea" nahi du Tapiak
AHTren lanak 2023an amaituta izango direla hitz eman zuen Eusko Jaurlaritzak, baina otsailaren 23an Arantxa Tapia azpiegituretako sailburuak eta José Luis Ábalos Espainiako sustapen ministroak egin bileran, azkeneko honek ez zuen data horretan amaitzeko konpromisorik erakutsi.
Tapiak, bere aldetik, Radio Euskadin adierazi du koronabirusaren kutsaduratik babesteko gutxieneko ekipamendu batzuk industriara bideratzea negoziatzen ari dela Espainiako Goernuaren, “jarduerari eusteko helburuarekin”.
Guardia Zibilaren esanetan, Victor de Aldama enpresariak ordaindutako diru kopurua litzateke hamar milioi euroko hori, eta Espainiako Garraio Ministerioak pandemia garaian egindako salerosketei lotuta legoke. Ostegun honetan utzi dute aske García, epailearen aurrean... [+]
"Pandemiaren ondoren, jakinarazi ziguten eskolatik kanpoko jarduerak askoz gehiago sustatuko zirela, eskura dauden ingurunean eta baliabideak erabiliz, baina gure seme-alaben hezkuntzan hain garrantzitsua den konpromiso hori ez da betetzen ari". Guraso batek... [+]
Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratzen den egunean amaituko da musukoaren beharra, eta COVID-19 pandemiak eragindako murrizketak amaituko dira. Hainbat salbuespen izango ditu: zainketa intentsiboetako unitateetan, onkologikoen eremuetan, ebakuntza geletan edo larrialdietan,... [+]
Enpresek diru publikoa jaso zuten ikerketarako, eta iparraldeko herrialdeek aldez aurretik erosi zizkieten txertoak. Bitartean, txertoen prezioak igo egin zituzten multinazionalek. Gaur egun, herrialde txiroenetan, %23k baino ez du dosi osoa, SOMOren ikerketaren arabera.
Espainiako Ministroen Kontseiluak onartu du maskara hautazkoa izatea garraio publikoan. Baina gomendagarria da gaixotasunen sintomak dituztenentzat eta pertsona zaurgarrientzat. Derrigorrezkoa izaten jarraituko du osasun zentroetan.
Bilboko Lan Arloko Epaitegiak arrazoia eman dio ELA sindikatuari eta ezintasun iraunkor absolutua onartu dio COVID19 iraunkorra duen osasun zentro bateko zeladore bati.
Espainiako Gobernuko Osasun ministro Carolina Dariasek jakinarazi duenez, Ministroen Kontseiluak otsailaren 7an sinatuko du garraio publikoan musukoa derrigorrezkoa ez izatearen dekretua.
Txinan derrigorrezko isolamendu neurriak kendu dituzte nazioarteko bidaiarientzat, eta eguneroko kutsatzeen datuak emateari utzi. Politika aldaketa baten ondorioz dira neurriok, baina egoeraren kontrolik ezak nazioartean izan dezakeen eraginaz ohartarazi dute zenbait adituk.
Iraungi diren gehienak Pfizer markakoak dira, Europar Batasuneko hornitzailerik handiena.
Milaka herritar kalera atera dira hiriburu nagusietan, Txinako Gobernuaren zero COVID estrategiak eragiten dituen kalte ekonomikoak eta psikologikoak salatzera. Aspaldi ikusi gabeko mobilizazioetan orri zuria erakusten dute manifestariek, zentsura irudikatzeko. Pandemia hasi... [+]
Sumindura pikor batekin hartu dute batzuek zero-covid estrategiaren inguruan Renmin Ribao egunkari txit ofizialak aste honetan bertan argitaratu duen artikulu-segida. Ondorioztatu baitute –zuzen, behingoz– Beijingeko agintariek, Partiduaren XX. Kongresua amaitu... [+]
Heriotza, drama, lana, luizia, mina, angustia. Mugak, neurriak, grinak, maitasuna eta sendia. Inauteria. Zaldibar eta pandemia; bizitza zabortegian. Estreinatzear da Axut eta Artedrama antzerki konpainiek elkarlanean sortu duten azken lana: Hondamendia. Urriaren 14an egingo dute... [+]
"Azken txanpan" sarturik, arrisku taldeak txertatu, aldagai berriak kontrolatu eta osasun sistemak hobetu behar direla dio MOE erakundeak.
Irailaren 1ean ekin diote 2022-2023 ikasturteari Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin, COVID-19aren aurkako neurririk gabe. Berrikuntza gehiago ere izan dituzte: Seaskako ikastola eta kolegioetan ehun ikasle gehiago dituzte, eta Irisarrin, Larrainen eta Barkoxen murgiltze... [+]
Ikerketan ia 40.000 hilekodun pertsonek parte hartu dute eta haietatik ziklo erregularra dutenen %42k txertoaren ondoren odoluste handiagoa izan dutela ondorioztatu dute ikerketan.