Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
Jakina zen Espainiako Gobernuaren eta Adifen jarrera, baina orain Espainiako Garraio ministro Oscar Puentek baieztatu egin du, ostegunean Nafarroara egindako bisitan: Abiadura Handiko Trenak Iruñetik Gasteizerako bidea egitea hobetsi dute, Sakanan barrena.
María Chivite Nafarroako presidente eta alderdikidea ondoan duela egin ditu adierazpenok Puentek: "Argi esanda, Ezkioko aukerak arazoak dakartza", esan du. Ministroak onartu du arazo "teknikoak" direla, zundaketak egiteko baimenak lortzeko zailtasunak dituztelako udal eta norabanakoen aldetik. Baina gainera, bere esanetan, ibilbide horrek "konplexutasun teknikoak eta denborazkoak" ere baditu: "Ezin dugu ezkutatu Gasteizko aukera dela, paper gainean, onargarriena".
Espainiako Gobernuak Euskal Y deiturikoa Nafarroarekin lotzeko trazatua nondik egitea erabakiko ote duen zalantzan izan da azken urteetan.
Alde batetik, Altzaniako korridore ekologikoan barrena Iruñea eta Ezkio-Itsaso lotuko lituzkeena dago. Ibilbide honek 55 kilometro izango lituzke, tartean Aralar eta Aizkorri inguruak zulatuko lituzkeen 21 kilometroko tunelarekin, eta 2.000 milioi euroko kostua izango luke. Bestetik Iruñea eta Gasteiz Sakanatik lotzen dituen ibilbidearen aukera dago, kasu honetan zubibide ugari ditu baina tunel gutxiago –5,7 kilometro denera– eta askoz merkeagoa litzateke: 700 milioi euro inguru.
Aukera hoberena, hirugarrena?
Alderdi politiko, gobernu eta diputazioek postura ezberdinak hartu izan dituzte aukera baten zein bestearen aurrean, horretarako emandako arrazoiak Europarekiko "konexioa" edo Bilbo-Iruñea arteko bidaia denborak izan dira, besteak beste.
Puenteren hitzen aurrean, Gipuzkoako Foru Aldundiko bozeramaile Irune Lasak berretsi du Ezkio-Itsasoko lotunearen aldeko euren jarrera, "herri apustu bat" delako. Ezkio-Itsasoko AHTren geltokia egina dago jadanik, jakin gabe horretarako erabiliko ote den.
2024ko ekainean ziren amaitzekoak zundaketak –Puenteren hitzek iradokitzen dute oraindik lan horietan dabiltzala– eta horren ostean jakinaraziko du Espainiako Gobernuak ofizialki zein den bere azken erabakia.
Nolanahi ere, AHTren kontrako eta tren sozialaren aldeko eragileek eta talde ekologistek ez dute ez aukera bat ez bestea ongi ikusten, eragingo lituzketen kalteengatik, eta hirugarren aukera merke eta errazagoa proposatu dute: oraingo trenbidearen hirugarren erraila jartzea konexio hori lortzeko.
Espainiako Gobernuko Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demokratikorako Ministerioak atzera bota du Statkraf multinazionalak Araba eta Gipuzkoa artean eraiki nahi zuen Itsaraz parke eolikoa.
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Garai aproposa izaten da urteburua iraganeko lorpenak goraipatzeko eta, are gehiago, etorkizuneko asmo-usteak aldarrikatzeko. Eta halatsu da Txinan ere, alafede. Bide batez, ez da harrigarria abenduko azken orduetan, aurreikusitako planari aurrea hartuz, Xinjiangeko Urumqi-Yuli... [+]
Suhiltzaileek beste sute bat itzali behar izan zuten abenduaren 27an Zubietako erraustegian.
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Eusko Jaurlaritzaren esku geratu dira beste bi eskumen: Itsasertzaren Antolaketa eta Kudeaketa, eta Zinematografia eta Ikus-entzunezko Jarduera. Astelehenean bildu da Transferentzien Batzorde Mistoa, Madrilen, eta han adostu dute bi eskumen horiek EAEra eskualdatzea.
Ezkeltzun eraikitzekoa zuten parke eolikoaren egitasmoa, momentuz ez dute gauzatuko. 2022ko otsailean jakin zen Ezkeltzun parke eolikoa eraikitzeko zegoen asmoa. Hortik aurrera, ibilbide bat egin du gaiak, baina badirudi, momentuz, proiektuak ez duela aurrera egingo. Hala... [+]
Ribabellosan 300 megawatioko gaitasuna duen eskala handiko datu zentroa eraikitzen ari da Merlin Propertiers enpresa madrildarra. Milaka milioi euro ari da gastatzen Iberiar Penintsula osoan, ustez puntako teknologia “jasangarria” duten baina elektro-intentsiboak... [+]
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2023an ezagutu genuen Solway Investment Group multinazional suitzar-errusiarraren boterea noraino iristen den. Guatemalan duen Fenix meategiaren gehiegikeriak agerian uzten zituen ikerketa baten berri eman zigun Prensa Comunitariako kazetari batek, eta elkarrizketa hori [+]
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Esako urtegia handitzeko proiektua berraztertu dezala eskatu dio Chunta Aragonesista alderdiak Espainiako Gobernuari, tanta hotzak berriki utzitako hondamendia ikusita. Halako euriteak jasanez gero, Esak ur hori guztia askatzeko gaitasun nahikorik ez lukeela izango eta... [+]
Duela bi urte Urdaibai Guggenheim Stop! plataforma herritarra sortu zenetik, Urdaibai ez dago salgai! leloa nonahi ari gara entzuten. Joan den urriaren 19an Gernikan milaka lagun bildu ginen proiektu horri ezetza emateko eta, nire aburuz, hiru dira arrazoi nagusiak... [+]
Araba mendebaldeko Gaubeako proiektu eolikoak eskualdeko energia berriztagarrien potentziala areagotzea helburu duela adierazi du Mendia Wind enpresak. Gasteiz eta Arratzua-Ubarrundia udalerrietan hiru parke fotovoltaiko egiteko proiektua aurkeztu du, bere aldetik, San Miguel... [+]