Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
Jakina zen Espainiako Gobernuaren eta Adifen jarrera, baina orain Espainiako Garraio ministro Oscar Puentek baieztatu egin du, ostegunean Nafarroara egindako bisitan: Abiadura Handiko Trenak Iruñetik Gasteizerako bidea egitea hobetsi dute, Sakanan barrena.
María Chivite Nafarroako presidente eta alderdikidea ondoan duela egin ditu adierazpenok Puentek: "Argi esanda, Ezkioko aukerak arazoak dakartza", esan du. Ministroak onartu du arazo "teknikoak" direla, zundaketak egiteko baimenak lortzeko zailtasunak dituztelako udal eta norabanakoen aldetik. Baina gainera, bere esanetan, ibilbide horrek "konplexutasun teknikoak eta denborazkoak" ere baditu: "Ezin dugu ezkutatu Gasteizko aukera dela, paper gainean, onargarriena".
Espainiako Gobernuak Euskal Y deiturikoa Nafarroarekin lotzeko trazatua nondik egitea erabakiko ote duen zalantzan izan da azken urteetan.
Alde batetik, Altzaniako korridore ekologikoan barrena Iruñea eta Ezkio-Itsaso lotuko lituzkeena dago. Ibilbide honek 55 kilometro izango lituzke, tartean Aralar eta Aizkorri inguruak zulatuko lituzkeen 21 kilometroko tunelarekin, eta 2.000 milioi euroko kostua izango luke. Bestetik Iruñea eta Gasteiz Sakanatik lotzen dituen ibilbidearen aukera dago, kasu honetan zubibide ugari ditu baina tunel gutxiago –5,7 kilometro denera– eta askoz merkeagoa litzateke: 700 milioi euro inguru.
Aukera hoberena, hirugarrena?
Alderdi politiko, gobernu eta diputazioek postura ezberdinak hartu izan dituzte aukera baten zein bestearen aurrean, horretarako emandako arrazoiak Europarekiko "konexioa" edo Bilbo-Iruñea arteko bidaia denborak izan dira, besteak beste.
Puenteren hitzen aurrean, Gipuzkoako Foru Aldundiko bozeramaile Irune Lasak berretsi du Ezkio-Itsasoko lotunearen aldeko euren jarrera, "herri apustu bat" delako. Ezkio-Itsasoko AHTren geltokia egina dago jadanik, jakin gabe horretarako erabiliko ote den.
2024ko ekainean ziren amaitzekoak zundaketak –Puenteren hitzek iradokitzen dute oraindik lan horietan dabiltzala– eta horren ostean jakinaraziko du Espainiako Gobernuak ofizialki zein den bere azken erabakia.
Nolanahi ere, AHTren kontrako eta tren sozialaren aldeko eragileek eta talde ekologistek ez dute ez aukera bat ez bestea ongi ikusten, eragingo lituzketen kalteengatik, eta hirugarren aukera merke eta errazagoa proposatu dute: oraingo trenbidearen hirugarren erraila jartzea konexio hori lortzeko.
Esako urtegia handitzeko proiektua berraztertu dezala eskatu dio Chunta Aragonesista alderdiak Espainiako Gobernuari, tanta hotzak berriki utzitako hondamendia ikusita. Halako euriteak jasanez gero, Esak ur hori guztia askatzeko gaitasun nahikorik ez lukeela izango eta... [+]
Duela bi urte Urdaibai Guggenheim Stop! plataforma herritarra sortu zenetik, Urdaibai ez dago salgai! leloa nonahi ari gara entzuten. Joan den urriaren 19an Gernikan milaka lagun bildu ginen proiektu horri ezetza emateko eta, nire aburuz, hiru dira arrazoi nagusiak... [+]
Araba mendebaldeko Gaubeako proiektu eolikoak eskualdeko energia berriztagarrien potentziala areagotzea helburu duela adierazi du Mendia Wind enpresak. Gasteiz eta Arratzua-Ubarrundia udalerrietan hiru parke fotovoltaiko egiteko proiektua aurkeztu du, bere aldetik, San Miguel... [+]
Pasaiako Portuko Agintaritza eta Algeposa taldea lan arriskuen babesa ez bermatzeagatik kondenatuak izan direla adierazi du Amiantoaren Biktimen Euskal Elkarte ASVIAMEk. Osakidetzak laneko gaixotasunak ezkutatu izana salatu dute.
Arano eta Hernani inguruetan Repsol eta Endesa enpresek eraiki nahi dituzten makro-zentral eolikoen aurkako txosten kritiko mardula egin du Mikel Alvarez ekintzaile ekologista donostiarrak. Bere esanetan, "Euskal Herrian planteatzen den era horretako azpiegitura... [+]
Erramun Galparsoro eta Joxe Manuel Muñoz aranoarrak dira. 22 eta 30 urte daramatzate, hurrenez hurren, 440 metroko garaieratik itsasoari begira dagoen eta 114 biztanle dituen Nafarroako herri txiki hartan bizitzen. Inguruetan Repsolek eraiki nahi duen zentral eoliko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Nafarroako Gobernua ezustean harrapatu du Zangozako Muga meatze proiektuari Justiziaren arlotik emandako ostikadak. Hala onartu du Mikel Irujo Trantsizio Ekologikoko kontseilariak. Espainiako Meatzeen Legea aldatu beharko litzatekeela esan du eta ez du argitu Nafarroako Justizia... [+]
Hamasei plataformak baino gehiagok bat egin dute "Araba ez dago salgai" eta "Makroproiekturik ez!" mezuekin eta manifestazioa antolatu dute elkarrekin: urriaren 26an izango da, 18:00etan Gasteizko Bilbo plazan hasita. Jarraian, manifestazioa deituz plazaratu... [+]
Nafarroako Justizia Auzitegiak bertan behera utzi du Nafarroako Gobernuak Geoalcali enpresari potasa ustiatzeko emandako baimena, Sustrai Erakuntzak eta Ekologistak Martxanek jarritako helegitearen ondoren.
"Sare elektrikoak eta lurraldea: sistema energetikoa eztabaidagai" hitzaldia emango du Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzaile eta irakasleak. Herribizigune eta Ezkeltzu Bizirik taldeek elkarrekin antolatu dute hitzaldia.
Aixeindar SA enpresak "Laminoria" izeneko zentral eolikoa eta fotovoltaikoa eraiki nahi du Arraia-Maeztu, Iruraiz-Gauna eta Donemiliagako lurretan. Proiektu horrek Eusko Jaurlaritzaren ingurumen baimena jasoko ote duen ikusteko dago. ARGIAren eskuetara iritsi da... [+]
Azkenaldian bestelako argumentuak landu dizkigute, Euskal Herriko inguruetan makroproiektuak beharrezkoak direla konbentzitu gaitezen. Erakusgarria iruditu zitzaidan honekiko, Bizkaiko EHNEren webgunean Jauzi Ekosoziala ekimeneko partaide bati argitaraturiko artikulua: "Por... [+]