AHTren Bilboko eta Gasteizko lanen protokoloak ez ditu amaiera data eta finantzaketa zehazten

  • Asteazkenean sinatu zuten idatzizko protokoloa Espainiako Gobernuak, Eusko Jaurlaritzak, Gasteizko eta Bilboko udalek, eta Araba eta Bizkaiko foru aldundiek.


2022ko otsailaren 10ean - 07:33
Azken eguneraketa: 10:01
Iñaki Arriola Garraio sailburua, Ramiro Gonzalez Arabako diputatu nagusia, Raquel Sánchez Espainiako Garraio ministroa, Gorka Urtaran Gasteizko alkatea eta Denis Itxaso Espainiako Gobernuko EAEko ordezkaria (argazkia: Irekia)

Abiadura Handiko Trena Gasteizen eta Bilbon lur azpitik sartzeko lanen protokoloaren arabera Arabako hiriburuan trenak 3,6 kilometroko ibilbidea egingo luke lur azpitik eta geltoki berria ere lurpean joango litzateke Dato kalean. Bilbon, berriz, Abandon egingo dute lur azpiko geltoki berria, baina hori eraiki bitartean Basaurin behin-behineko geltokia egingo dute, testuak jasotzen duenez.

Sinaturiko dokumentua “aurrerapauso” eta “mugarri” gisa hartu dute erakundeetako ordezkariek Gasteizen egindako ekitaldian, nahiz eta erabaki hori aspaldi zegoen iragarria, 2021eko azaroan kudeaketa-mandatuak Madrilen negoziatu zituztenetik.

Protokoloak zehazten ditu Eusko Jaurlaritzak, foru aldundiek eta udalek beregain hartu beharreko mandatuak eta Adif sozietateak egingo dituen lanak, baina ez ditu finantziazioaren inguruko xehetasunak ematen. Gorka Urtaran Gasteizko alkateak protokoloaren sinadura ekitaldian azaldu duenez, horretarako elkarte bat sortua dute jadanik erakunde guztiek: Espainiako Gobernuak kostuaren %50 jarriko luke, Eusko Jaurlaritzak %25 eta tokiko erakundeek beste %25.

Trena Bilbo eta Gasteizen lur azpitik sartzeak bakarrik 1.600 milioi euroko aurrekontua dauka –AHTren obretan 2024ra arte gutxienez 5.304 milioi euro gastatuko dira, Espainiako Estatuko aurrekontuetan onartutakoaren arabera–. Nolanahi ere, trenbidearen lanak garestitu egin dira orain arte, AHTren kontrako taldeen arabera bikoiztu egin da kostua, orotara 10.000 milioi euro izango direla kalkulatzen da.

2019, 2023, 2027...

Gasteiz eta Bilboko sarreren lanak noiz bukatuko diren ere ez du jasotzen dokumentuak. Raquel Sánchez Espainiako Garraio ministroak Ser irratian aitortu duenez, 2027 urtea baino geroago izango da hori. Ministroaren arabera, urte horretan jarriko dira martxan trenbidearen beste zatiak, baina hiriburuetako sarrerak oraindik ez.

Euskal “Y”-aren proiektua 1989an idatzi eta obrak 2006an hasi ziren. Ordutik, azpiegitura estreinatzeko datak atzeratuz joan dira agintariak: Ana Pastor espainiar ministroak 2019rako lanak amaitutzat eman zituen, eta azkeneko data 2023an jarri zuen Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako ekonomia sailburuak. Oraindik Bizkaia eta Arabako zati ugari gelditzen dira lizitatu gabe, tartean 18 kilometroko tunel sarea izan behar lukeen Bergarako lotune handia, edo Gasteiztik Burgoserako ibilbidea.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
Lapurdi zeharkatzekoa duen AHT proiektuaren aurka mobilizatzeko deia luzatu dute

Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.


AHTren Ezkio-Itsasoko loturak “arazoak” dituela dio Espainiako Gobernuak eta Gasteizkoaren alde egin du

Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: “Trena benetako garraiobide bihurtu dadin”

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


Baskoien beste herrixka baten aztarnak aurkitu dituzte Nafarroan eta AHTren lanek suntsitu ditzaketela salatu dute

Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela.  Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.


Julio Villanueva (AHT Gelditu)
“Abiadura Handiko Trenik gabeko Nafarroa posible da”

Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik “urtetxo” batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


AHT eta tren sozialerako egungo trenbidea egokitzea eskatu dute Altsasun

Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]


Eguneraketa berriak daude