AHTko lanen hondakinetarako hamahiru zabortegi jarriko dituzte Nafarroako Orbaibarren

  • Lehendik iragarri gabeko hamahiru zabortegi jaso beharko dituzte euren lurretan. Haserre egin dute agerraldia Charo Guillén (Puiu), Berta Sánchez (Garinoain), Rita Roldán (Barasoain) eta Yolanda Obanos Muru Artederretako alkateek. Esandakoa baino lur kopuru handiago desjabetuko dietela ere salatu dute.


2023ko urtarrilaren 26an - 13:04
Azken eguneraketa: 17:36
Iruñea eta Castejon arteko lanetan ari dira egun. (Argazkia: Nafarroako Gobernua)

Urtarrilaren hasieran jaso dute udalek Espainiako Estatuan abiadura handiko eraikuntzaz arduratzen den Adif enpresa publikoaren jakinazpena: 122 hektarea desjabetuko zaizkie bost herriei haietan hamahiru zabortegi ezartzeko: zazpi hektarea Pueiun, 30 Garinoainen, 20 Barasoainen eta 65 bat Biurrun, Olkotz, Tirapu eta Muru Artederretan. Guztira, bere garaian jakinarazi zietenaren hirukoitza. Zabortegi horietara eramango dute Prestazio Handiko Trenaren lanetako lurra: 5,3 milioi metro kubikoetatik 3,5, eta gainerako 1,8ak Ezpartzako zabortegira.

Aipatu udalen esanetan, orain arte aurkeztutako ingurumen-inpaktuko azterketetan ez ziren zabortegi horiek aipatzen, baina alkateek adierazitakoaren arabera, eragina oso handia izango da. Lur hauek guztiak erein daitezkeenak dira. Horrelako obretan, ohikoan, inguruko lurretan zabortegiak sortzen dira, horrela merkeagoa ateratzen delako. Horrek ondorioak ditu bertako lur ereingarrietan.

Desjabetzeek ingurumen eragin handia izango dutela diote, besteak beste, herri horietako pertzepzioan eragina izango duelako, paisaian, historian, floran eta faunan. Laborantzaren ikuspegitik ere ondorioak izango dituela azpimarratu zuten asteazkenez egin duten agerraldian, eta nekazari batzuek agian beren lanbidea utzi beharko dutela, kendutako lurrak gabe haien proiektuak ez direlako errentagarriak. Horren ondorioz, jarduera ekonomikoa galtzen bada, jadanik altxor urria duten udalek ere gal ditzakete haientzat oso garrantzitsuak diren diru-sarrerak.

Lotarako herriak bihurtzeko arriskua

Salatu dute, halaber, euren herriek dagoeneko badutela beste azpiegitura batzuen eragin handia eta guztien artean haien izaera arriskuan jartzen dutela: autobidea, ferrokarrila, tentsio handiko lineak, eta orain tren lasterra.

Diotenez, instituzioetatik propaganda asko egiten da herrien despopulazioari buruz, baina orain salatzen dituzten neurri horien guztien ondorioz, herriak gero eta gehiago bihurtzen ari direla lotarako herriak. Euren ustez, bada ordua egoera horri aurre egiteko, baina horretarako ezinbestekoa da haien etorkizuna haiekin aurreikustea.

Agerraldi honetan ez zuten prestazio handiko trenaren proiektua baloratu, baina ibarreko herritar askok salatzen dutenez, herritarrek ez dute ezer irabaziko, Tafallako geltokia galdu egingo dutelako eta hori hartzen dutelako orain Madril edo Bartzelonara joateko. Leku horietara joateko Iruñera jo beharko dute gero.

Nafarroako Gobernuak adierazi die proiektua Adifek bideratzen duela eta gobernuak ez duela zeresanik haren jardueretan, ondorioz, Lurralde Kohesiorako Sailak ez duela ekimenik bideratuko Adifen aurrean herrien izenean.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
AHTren Ezkio-Itsasoko loturak “arazoak” dituela dio Espainiako Gobernuak eta Gasteizkoaren alde egin du

Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: “Trena benetako garraiobide bihurtu dadin”

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


Baskoien beste herrixka baten aztarnak aurkitu dituzte Nafarroan eta AHTren lanek suntsitu ditzaketela salatu dute

Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela.  Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.


Julio Villanueva (AHT Gelditu)
“Abiadura Handiko Trenik gabeko Nafarroa posible da”

Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik “urtetxo” batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


AHT eta tren sozialerako egungo trenbidea egokitzea eskatu dute Altsasun

Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]


Jaurlaritzak orain dio AHT Bilbora 2033an iritsiko dela

226,52 milioiko aurrekontuarekin, Eusko Jaurlaritza arduratuko da Abiadura Handiko Trenaren Bilboko sarrerako eraikuntza proiektua idazteaz.


Nafarroako AHTrentzat ohiko trenbidearen erraila aurreikusten du behin behinean Espainiako Gobernuak

Aldi baterako irtenbide gisa planteatu du Garraio Ministerioak, eta horrela mantenduko litzateke Castejon eta Zaragoza artean Nafarroako AHTaren plataforma martxan egon arte.

 


Eguneraketa berriak daude