120.000 metro kubikoko betelana eginda dago bertan 2016tik. Talde ekologistek ez zela legezkoa salatu zuten eta gaia auzitegietara eraman zuten. Auzitegiek arrazoia eman zieten talde ekologistei, baina legez kanpoko ekimena egin zuten enpresek ez dute kasurik egin.
Abiadura Handiko Trenaren obrek Belarzako lurrak zeharkatzen dituzte Astigarraga eta Lezo artean, Añorgatik gertu. Bertan, trenbidearen eraikuntza lanek utzitako hondakinentzako zabortegi bat ezarri nahi dute, Noticias de Gipuzkoa egunkariak kaleratu duenez.
Gune horretan 120.000 metro kubiko harri isuri ziren 2016an, eta kolektibo ekologistek biltegi hori kritikatu zuten. Halaber, “legez kanpokoa” dela adierazi eta auzitara eramatea erabaki zuten. Auzitegiek arrazoia eman zieten ekologistei, eta Donostiako Udala duela urtebete zigortu zuten legearen aurkako harri-betelana baimentzeagatik, eta agindu zion lurrok isurketa egin aurreko egoeran utzi behar zituela. Hori dela eta, udalak lursailaren jabeei harriak kentzeko agindu die, baina horiek ez dute jaramonik egin. Hainbat isun eta errekerimendu jarri ostean, udalak ekainean iragarri zuen modu subsidiarioan erretiratzeko izapideak hasiko zituela. Ondorioz, udala bera arduratuko omen da harriak lekualdatzeaz, baina operazioaren kostua enpresa jabeari egokituko zaio.
Erabakia Nekane Arzallus Hirigintza zinegotziak iragarri zuen azken bilkuran, EH Bilduk eta Elkarrekin Donostiak mozioa aurkeztu ostean. Talde ekologistek, Haritzaldek kasu, txalotu egin zuten erabakia, baina “udalak erabakia aplikatzeko izan duen atzerapena” kritikatu zuten.
Hilabete beranduago, AHTari buruzko dokumentazio publikoak Belartza “zabortegia” dela identifikatu zuen. Aurreikusitako trenbide-sarearen informazio-azterketaren arabera, aipatutako tartean hamabost bat puntu egongo lirateke obretatik datozen lurrak uzteko; horietako lau Donostiako udalerrian daude. Belartzakoaz gain, Rezola zementu-fabrikaren ondoan beste zabortegi handiago bat dago, eta txikiagoak diren beste bi, berriz, Martutene inguruan. Trenbide-ibilbideko zabortegi guztietan handiena Andoainen dago.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]
Hamar euroko billeteak zabaldu dituzte Iruñeko Merkatuan, haien mezuarekin.
226,52 milioiko aurrekontuarekin, Eusko Jaurlaritza arduratuko da Abiadura Handiko Trenaren Bilboko sarrerako eraikuntza proiektua idazteaz.
Aldi baterako irtenbide gisa planteatu du Garraio Ministerioak, eta horrela mantenduko litzateke Castejon eta Zaragoza artean Nafarroako AHTaren plataforma martxan egon arte.