AHTren proiektua herriaren borondatearen aurka "inposatzen" ari direla salatzeko, Bizi mugimenduko ekintzaileek bi pankarta zintzilikatu dituzte Pirinio Atlantikoetako Departamentuaren Kontseiluak Baionan duen egoitzatik.
Asteazkenean, goizeko 08:15ean, Bizi mugimenduko 20 ekintzailek pankarta parea zintzilikatu dituzte CD64 Pirinio Atlantikoetako Departamentuaren Kontseiluaren egoitzatik, AHTren proiektua inposatzen ari direla salatzeko. Zehazki GPSO - LGV proiektua bertan behera uzteko exijitu dute; siglak frantsesezko eta gaztelaniazko Grand projet ferroviaire du Sud-Ouest - Línea de Gran Velocidad izenen laburdura dira. GPSO Frantziako hego-mendebaldeari begira diseinatutako proiektua da, eta bi abiadura handiko linea eraikitzea aurreikusten du; Bordele eta Tolosa (Okzitania) artean bata, eta Bordele eta Donibane-Garazi artean bestea. Hala, Euskal Herritik igarota, Espainiako Estatua eta Frantziakoa batuko lituzke AHTren zati horrek.
Protestarako erabilitako pankartetan bi lelo argi irakur zitezkeen: CD64, n'imposez pas la LGV au Pays Basque (CD64, ez inposatu LGVa Euskal Herrian) eta CD64, bortxarik ez! Euskal Herriak AHTri EZ!. Ekintzarekin "kostu ekonomiko, ekologiko eta sozial izugarriak dituen" proiektu polemikoaren kontrako jarrera berretsi nahi izan du mugimenduak, proiektua inposatzen ari direla salatzearekin batera.
Gogorarazi dute 2021eko abenduan Euskal Elkargoko hautetsien %80ak bozkatu zuela proiektuaren aurka. "Euskal Herrian, jendarte zibilaren eta arlo politikoaren baitan, proiektu honen errefusaren adibide enblematikoa", mugimenduaren hitzetan. Halere, proiektuak mahai gainean dirau, eta zentzu horretan Pirinio Atlantikoetako Departamenduko Kontseilua eta bertako lehendakari Jean-Jacques Lasserre interpelatu dituzte, "zeren proiektuaz zuzenean hunkitua den lurralde oso baten iritziaren kontra doa". Proiektuak, gainera, AHTren geltokitik ordubete baino gutxiagora bizi diren herritarrei zergak igotzea ekarriko lieke.
Salaketekin batera, eskakizunik ere egin du mugimenduak: dagoeneko existitzen den trenbidea egokitzea eta "modernizatzea". "Errealista, merkeagoa eta ingurumena errespetatzen duen alternatiba da", deritzote. Gogorarazi dute Irungo, Baionako eta Bordeleko alkateek eskatu dutela trenbidea modernizatzeari buruzko ikerketa, trenbidea egokitu eta egunean jartzeko helburuarekin. "Orain beste 120 hautetsik sustengatzen duten beren deia", ohartarazi dute.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]
Hamar euroko billeteak zabaldu dituzte Iruñeko Merkatuan, haien mezuarekin.
226,52 milioiko aurrekontuarekin, Eusko Jaurlaritza arduratuko da Abiadura Handiko Trenaren Bilboko sarrerako eraikuntza proiektua idazteaz.
Aldi baterako irtenbide gisa planteatu du Garraio Ministerioak, eta horrela mantenduko litzateke Castejon eta Zaragoza artean Nafarroako AHTaren plataforma martxan egon arte.