Nafarroako abiadura handiko trena (AHT) Euskal Y-arekin batuko duen lotunea Ezkiotik egitea "zalantza handiz beterik dago", Ramiro Gonzalez Arabako diputatu nagusiaren ustez. PPko Arabako lehendakari Iñaki Oyarzabali batzar nagusietan aste honetan emandako erantzuna da.
Oyarzabalek zehaztu zuenez, PP Araban boterean zegoen 2015etik ari da lotunea Gasteiztik egitearen alde, eta estatu mailako PPk ere bat egin du ikuspegi horrekin. Eta bai, Iñigo de la Serra PPko Garraio ministroak hori zehaztu zuen 2018an Iruñera egindako bisitan. Orduan isilik egon zen bisitaldian ondoan izan zuen UPNko buru Javier Esparza, nahiz eta UPN Ezkioren aldekoa den.
Ondorengo 2019ko foru hauteskundeetan Nafarroako eskuinak bere iritzia argi utzi zuen Navarra Sumaren eskutik: “Lotunea Ezkiotik nahi dugu, bestela Europako tren garraio linea nagusitik baztertuta geratuko gara, Gasteiz eta Logroñoren alde”. Eta PSNk ere argi utzi zuen, “gu ere bai, Ezkioren alde”.
Baina uda aurretik, Garraio edo Sustapen ministroak Iruñera hurbiltzean eta oraindik erabakia hartu gabe zegoela iragarri zutenean, PSN ez zen ausartu Ezkioko lotunearen alde egitera: ez da horren garrantzitsua nondik, “funtsezkoena da egitea”, arrapostu zuen Bernardo Ciriza PSNren foru gobernuko kontseilariak.
Geroa Baik ere argi du, Ezkiotik bai ala bai, eta guztiz bat egiten du UPNrekin horretan, bestela Nafarroa baztertuta geldituko delakoan. Eta Ramiro Gonzalez Arabako ahaldun nagusiaren esanak esan, EAJk ere argi du: Ezkiotik bai ala bai.
PPko Oyarzabalek, ostera, argi utzi du: “Moncloara iristen bagara, Gasteizko lotunea hobetsiko dugu”. Espainiako Gobernuan PP edo PSOE egon, biek ala biek hobesten dute Gasteizko linea, eta kontuan hartuta azpiegitura Madrilek ordaintzen duela, ulergarria da, are gehiago aurrekontuen ezintasun garaiotan: Gasteizko 75 kilometroen gastu aurreikuspena 704 milioi eurokoa da, eta Ezkioko 55 kilometroena 2.061 milioi eurokoa, ia hiru aldiz gehiago.
Pentsatzen zen Espainiako Gobernuak aurten emango zuela hautuaren berri, baina ez, PSN oraindik ez dago Ezkioko aukera bazterrean uztekotan eta Nafarroako Gobernuak Ezkioko linea konplexuaren –30 kilometroko tunela Aralar azpitik– ikerketa geotekniko eta geotermiko gehiago eskatu ditu. Horrek, gutxienez, beste urtebete atzeratuko du hautua. Bitartean, Castejonetik Iruñera eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute, baina erritmo geldoan oro har, erreportaje zabal honetan berriki azaldu dugun moduan.
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.