Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta trenen maiztasuna handitzea. Hori eskatzeko manifestazioa iragarri dute Altsasun apirilaren 20rako eta otsailean jardunaldiak egingo dituzte.
Duela urte eta erdi hiru ingeniarik landutako tren sozialaren alternatiba aurkeztu zuten eta hori aurrera eramatea eskatu dute orain. Batetik, eragindako herri eta kontzejuen eskaerak jasotzen ditu, eta Espainiako Garraio Ministerioak proposatutakoa baino 2.000 milioi euro gutxiagoko kostua du.
“Abantaila handi bat planteatzen du –azaldu dute–: salgaien eta pertsonen trafiko mistorako erabil daiteke. Era berean, abiadura handiko distantzia luzeko zerbitzua eta aldiriko eta eskualdeko trenak ere barne hartuko lituzke, eskaera guztia trenbide-plataforma bakar batekin betez”.
Plataformetako kideen esanetan, Burgos Gasteizekin eta Gasteiz Iruñearekin lotzen dituzten tren lasterrentzako bidaia-denborak hamar eta zortzi minutu baino ez dira handituko, hurrenez hurren. Trukean, ordea, “ibilbide osoko geltoki eta geraleku guztiak hobetu eta berreskuratuko lirateke, eta ingurumen-inpaktua askoz ere txikiagoa izango litzateke”.
Aipatu herri plataformen eta Espainiako Estatuan ferrokarrilaz arduratzen diren Adif eta Renfe enpresa publikoetako sindikatu guztien artean lortutako akordioetatik sortu zen aipatutako alternatiba hau. Besteak beste, Altsasun eta Agurainen trenbidearen lurperatzeak aurreikusten ditu hiri-integrazio hobea lortzeko.
Zehaztu dute egungo AHTren lanak gelditzeko eskaerak inoiz baino indar handiagoa hartzen duela, Frantziako Estatuak erabaki duenean Hendaia eta Bordele artean abiadura handiko tren-azpiegitura berririk ez egitea. Eta horrez gain, “Irun, Baiona eta Bordeleko alkateek ere egungo trenbide-trazadura hobetzeko proposamena egin dute”.
Turin-Lyon arteko AHT proiektuaren aurkako esperientzia
Apirilaren 20ko manifestazioaz gain, Tren Publiko eta Sozialaren aldeko jardunaldiak egingo dira otsailaren 22tik 25era bitartean, Sakana, Arabako Lautada eta Goierriko hainbat herritan. Besteak beste, Italiako AHTren aurkako mugimenduko kideak entzuteko aukera izango da. Azaldu dutenez, 30 urtez baino gehiagoz Lyon eta Turin arteko AHTren linearen aurka aritu dira eta eraikuntza gelditzea lortu dute Susako bailaran, Alpeen azpitik zihoan 56 kilometro luzeko tunel bat barne.
“Hendaia-Bordele linearen eraikuntza gelditzea lortu zuen Iparraldeko AHTren aurkako mugimenduaren borroka ere zuzenean entzun ahal izango dugu. Jardunaldietako hitzaldiez gain, antzerkia, bazkari herrikoiak eta kontzerturen bat ere izango dira, eta amaitzeko, Araba, Nafarroa eta Gipuzkoatik mendi martxa bat egingo da Arbarrain-Irumuga mendira”, zehaztu dute prentsaurrekoan.
Urtarrilaren 19an, halaber, eskualde horietako zenbait tren geltokitan elkarretaratzeak egingo dira 18:30 eta 19:30 bitartean, egiten ari diren zundaketak gelditzeko eta “herritarron hitza errespetatzeko eskatzeko”.
"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.