Udaz geroztik ari zen abian salmenta prozesua eta orduan 400 milioi euro inguruko prezioaz hitz egin zen hedabideetan. Orain ez da salmenta preziorik eman. UBS Suitzako bankuak egin du salmenta, autobidea egin zenetik hirugarrena.
Abertis Espainiako enpresa erraldoia da eta azpiegiturak kudeatzen ditu, hala nola autobideak, aparkalekuak, telekomunikazioak, edota aireportuen eraikuntza eta kudeaketa. Azken hamar urteetan Abertisek Nafarroan egiten duen lehen inbertsioa da.
Salerosketak erakusten du Bideko Autobidea desiragarria dela inbertitzaileentzat, une hauetan balore segurua. Nafarroako Kutxak gidatutako Aldi Baterako Enpresa Elkarteak eraiki zuen autobidea 2006rako. 2009an Infraestructure Panther (Deuthche Bank) Alemaniako inbertsio funtsari saldu zion, eta horrek UBSri 2017an, orduan aipatu zenez 450 bat milioi eurotan.
Negozio itzela
Ikusten denez, denek irabazten dute Nafarroa eta Logroño batzen dituen 70 kilometroko autobidearekin, denek salbu eta Nafarroako herritarrek. Nafarroako Gobernuak itzalpeko bidesarien bidez ordaintzen du azpiegitura hau, eta Nafarroako Kontuen Ganbarako eskaini izan dituen datuen arabera, ordainketa molde hori oso garestia ateratzen zaio Nafarroako altxor publikoari.
Autobidearen kontratua 2002koa da eta eraikitzea eta mantentze lanen truke, Nafarroako Gobernuak 30 urteko ordainketa epea finkatu zuen enpresa eraikitzaileekin. Horren arabera, foru gobernuak urtero diru kopuru bat ordaintzen du bidesari gisa: autobidea egiteak 389 milioi euro balio izan zuen eta Nafarroako Gobernuak 30 urteko epea hitzartu zuen ordainketarako. 2021erako, baina, gobernuak dagoeneko ordainduak zituen 604 milioi euro, Kontuen Ganbararen arabera. Aurten 56 milioi euro ordainduko ditu eta datorren urtean 64 milioi. 2025 eta 2030 artean beste 300 bat milioi euro izango dira.
UPNk abiarazi zuen ordainketa sistema hau eta bukaerarako, azpiegituraren kostua hasieran aurreikusitakoa baino ia hiru aldiz gehiago ateratzen zaio Nafarroako Gobernuari.
Satorralaia plataformak eman du gainkostuaren berri, informazioa Jaurlaritzari eskatutako txosten batetik aterata. Donostiako metroaren Mirakontxa-Easo zatiaren lanak 53 milioi eurotan esleitu ziren, eta egungo aurrekontua 139,4 milioi eurokoa da. Donostiako metro-pasantearen... [+]
"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
Abenduaren 20an Eusko Jaurlaritzak planaren behin-behineko bertsioa onartu zuen eta gaitasun “baxu eta ertaineko” eremu ugari gaitasun “ertain eta altukoak” bezala ageri dira orain.
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Urtarrilaren 16an, Madrilgo administrazioko Trantsizio Energetikorako Ministerioak irrikaz eta kezkaz itxaroten genuen “Itsaraz” proiektuaren gaineko ingurumen-inpaktu adierazpena argitaratu zuen. Ebazpenak makroproiektu honen aurkako erabaki irmoa bezain argia... [+]
“Urumeako mendiak bizirik” herri-ekimenak jende andana elkartu du Hernaniko plazan. Mendi horietan egin nahi dituzten bi makroproiektu eolikoen berri eman du, ekarriko lituzketen kalteak azaldu ditu eta Urumea bailarako eta inguruetako herritar guztiei dei egin diete... [+]
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Valentziako tanta hotzaren ondoren hondamendiaren itzala beste leku batzuetara ere hedatu da: zer gertatuko litzateke horrelako denborale erraldoi batek Esako urtegi handitua kolpatuko balu? Eutsiko ote lioke presak? Urak gainezka egingo ote luke? Galderak hor daude eta... [+]
Zirkulazioan lehentasunek garrantzi handia dute. Gidatzeko ikasten dugun lehen gauzatakoak dira: biribilguneak eta STOPak menperatu ezean nekez lortuko dugu gidabaimena.
Hala ere, lehentasunak ez dira kontu neutroak, eta historiak eta interes kontrajarriek aldatu izan... [+]
Espainiako Gobernuko Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demokratikorako Ministerioak atzera bota du Statkraf multinazionalak Araba eta Gipuzkoa artean eraiki nahi zuen Itsaraz parke eolikoa.
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]